Tjuhl skriver:
det handler i høj grad også om, at mange ufrivilligt barnløse er barnløse pga sygdom, fx PCO, og regeringen vælger nu at de ikke vil hjælpe med behandling af denne sygdom. det er grotesk! folk stiller det op som at det udelukkende handler om ønsket om at få børn, men det handler i endnu højere grad om at vi siger, at nogle sygdomme ikke længere skal behandles af det offentlige - og så er vi for alvor ude på usikker grund, for så er det kun et spørgsmål om tid før vi siger at overvægtige, rygere og alle andre vi på en eller anden måde kan give skylden for deres sygdomme, heller ikke må modtage behandling på det offentliges regning.
dermed ikke sagt at PCO er selvforskyldt på NOGEN måde, men for at illustrere præcis hvorfor den er lov er så uhyggelig!
Ja du har ret, den plan er uhyggelig og katastrofal på rigtig mange måder, den klassificere samfundet på mange områder og virker slet slet ikke gennemtænkt... jeg håber virkelig de indser hvor forfærdelig denne besparelse er, men jeg har mine bange anelser.
Som du er inde på, så når man lider af en sygdom, som man ikke selv er årsag i, så skal man lige lide lidt mere, for nu skal man også selv betale for det som i mange år har været alle mans eje... Forhåbendligt kommer de 50 millioner de stadig har afsat til kunstig befrugting til at gå til den slags tilfælde... men så går man stadig ind og fvorisere nogle frem for andre, så det er virkelig en hårdknude
Anmeld