Selv betale kunstig befrugtning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Becks

Jeg synes det er så groteskt..

Håber der kommer styr på min astma inden, så jeg kan komme igang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

dorthemus

Daisy skriver:

Hvad synes I om at kunstig befrugtning fra og med næste år, nu skal betales af egne lommer. Synes det bliver 'spændende' at se hvad er defineret som folk med særlige behov. Troede sku' ALLE som får hjælp har brug for det????

Nej hvad f***** er nu det for noget?? Det har jeg ikke hørt noget om.

Jeg er selv insemineret, men med åben donor så jeg har selv betalt.

Men er der ikke en form for egenbetaling i det offentlige allerede? Hormoner og donorsæd o.lign.

Anmeld

25. maj 2010

otlitrom

NEJ??!! Jamen... FU*K! Det synes jeg ikke godt om!! Nogen har midlerne og andre har ikke. Og så kan nogen så sige: Har du ikke råd til at "lave" barnet, så har du heller ikke råd til at have det.... Men der er, for mig, en verden til forskel! Det er både vaskekonen og direktørfruen der kan være ufrivillig barnløs eller PCO'er. Begge har kærlighed, men ikke lige mange midler.....

Jeg synes det er et dårligt forslag.. Men også en dårlig regering!

Anmeld

25. maj 2010

Low

Solstrålen skriver:

Jo der er da nogle der godt selv kan betale det men nu er det sådan at hvis man skal have reagensglas koster 1 forsøg omkring 25.000 ..

Der er et link her :

http://nyhederne.tv2.dk/article/30763731/?forside

Det var godt nok mange penge 

Anmeld

25. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er meget meget meget imod forslaget. Ville ikke selv kunne betale for de mange behandlinger og hormoner og evt. besøg hos psyk i forbindelse med barnløshed som måske kunne komme på tale undervejs.

Vil så måske ende med at vi ingen børn får, eller må søge øko hjælp hos familien, og så er det pludselig ikke ens eget valg, hvem der skal være involveret i noget så personligt som barnløshed er.

Hvis vi så får nogle børn, vil vi måske ende med at være oppe i årene pga. vi så har måtte vente med behandling til vi er økonomisk stærke, og evt. kun nå at få et barn hvis vi er så heldige...

Og de der særlige behov penge... hvem skal de så gå til? Og hvad med de fremtidige generationer, skal de så være endnu mindre, og bære en større byrde fordi man ikke kan få hjælp til at få børn, og hvilken konsekvenser har det så lige for vores samfund som helhed?

Nej det er virkelig  et af de værste sted de kan spare synes jeg...

Anmeld

25. maj 2010

otlitrom

Alexis skriver:

Jeg er meget meget meget imod forslaget. Ville ikke selv kunne betale for de mange behandlinger og hormoner og evt. besøg hos psyk i forbindelse med barnløshed som måske kunne komme på tale undervejs.

Ville måske ende med at vi ingen børn får, eller måtte søge øko hjælp hos familien, og så er det pludselig ikke ens eget valg, hvem der skal være involveret i noget så personligt som barnløshed er.

Hvis vi så får nogle børn, vil vi måske ende med at være oppe i årene pga. vi så har måtte vente med behandling til vi er økonomisk stærke, og evt. kun nå at få et barn hvis vi er så heldige...

Og de der særlige behov penge... hvem skal de så gå til? Og hvad med de fremtidige generationer, skal de så være endnu mindre, og bære en større byrde fordi man ikke kan få hjælp til at få børn, og hvilken konsekvenser har det så lige for vores samfund som helhed?

Nej det er virkelig  et af de værste sted de kan spare synes jeg...

Du har virkelig ret..

Og jeg bliver meget trist ved tanken om, at jeg måske så aldrig bliver mor, eller måske kun har "råd" til ét barn.. Ikke at ét ikke vil være lykken, men drømmen er da om en flok....

De fremtidige generationer bliver mindre og mindre.. Det er dårlig samfundsudvikling, men det tænker de nok ikke over her og nu...

De skulle alle prøve at være barnløse, så kunne det være piben fik en anden lyd!!

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

SeptemberBaby skriver:

http://politiken.dk/indland/article979347.ece

Hvor er det trist udvikling

Anmeld

25. maj 2010

lotte32

sikke da noget p** gad vide hvem der skal bestemme hvem der har ´særlige behov´ og hvad mon det dækker over?? jeg  tvivler på at vi kommer til at høre under den gruppe....

knus Lotte

- som alligevel ikke har råd til flere børn, eftersom de også hapser en bid af børnecheken....

Anmeld

25. maj 2010

AnneP

Syntes som alle jer andre at det er noget P**

Håber nu bare endnu mere at det vil lykkes for os her i Juni!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.