Selv betale kunstig befrugtning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

oo

dorthemus skriver:

Ja, men det er fordi jeg fik det gjort på en privatklinik som jo er det eneste sted hvor man kan få en åben donor.

Men man kan også vælge en lukket på en privatklinik og det koster også penge, bare ikke lige så meget.

Folk (der har råd, vel at mærke) kommer jo oftest der når mulighederne for kunstig befrugtning slipper op i det offentlige system.

Det jeg tror mange glemmer, er at alle hormonerne o.lign. koster kassen og det skal folk jo selv betale for....så gratis er det jo ikke

Kender selv én der brugte 90.000 kr. på at få et barn fordi hun var blevet for gammel til at få hjælp gennem hospitalet...fuldstændigt grotesk!!

okay på den måde. så egentlig burde det laves om til at åben donor tilbydes ved det offentlige også.

eller...ideelt set, at alle kan få barnløshedsbehandling betalt af det offentlige, med lukket eller åben donor alt efter valg!

vi brugte også rigtig mange penge på medicin (dog ikke 90.000!), for det er nemlig langt fra gratis, og det er SÅ træls at høre folk sige "I får det jo betalt på det offentliges regning"...jamen for satan!!  ja og så er der jo de ikke-uendelige forsøg på det offentliges regning oveni, som du nævner. det er jo netop ikke bare "første barn på det offentliges", det er "første barn, hvis I er hurtige, på det offentliges"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

dorthemus

kitty skriver:

Må jeg være rigtig fræk og spørge, hvad din behandling har kostet? Det er fuldstændig ok, hvis ikke du vil svare! Jeg synes din beslutning er fantastisk. Hvorfor skal du ikke kunne give et ønskebarn en tryg og kærlig opvæskt? Selvfølgelig. Dig og Runa får et fantastisk liv.

Jeg mener heller ikke at børn kan gøres op i penge - men når nu regeringen stiller det op på denne måde, så kommer det til at handle om kroner og øre, om vi vil eller ej..

Vi har lige snakket om det herhjemme, for vi åbner jo døren i morgen. Vi håber -måske naivt- på, at 2010 er vores år. Vi har aftalt at dette ikke må få os til at miste håbet og troen på, at vi bliver en familie. Vi er enige om, at den dag vi mister håb og tro, da stopper vi. For den dag har vi tabt os selv i drømmen.... Men det siger vi nu.

Lad os se, 31. december, hvordan verden hænger sammen...

Tak

Jamen jeg har været ualmindelig heldig...ingen tvivl der! Jeg brugte kun 5900 kr og blev gravid i første hug og i egen cyklus uden brug af hormoner.

Synes bare det er så synd og uretfærdigt for alle de par og enlige der brændende ønsker sig et barn...som nu skal have lommeregneren frem!!

Jeg ved hvor stort ønsket om et barn kan være, og vi er ikke alle lige heldige på det punkt.

Jeg håber så inderligt, at det lykkes jer at få drømmebarnet

Anmeld

25. maj 2010

Soap

Er det nogen som evt har fanget hvornår disse nye regler træder i kraft fra ? 

Anmeld

25. maj 2010

otlitrom

dorthemus skriver:

Tak

Jamen jeg har været ualmindelig heldig...ingen tvivl der! Jeg brugte kun 5900 kr og blev gravid i første hug og i egen cyklus uden brug af hormoner.

Synes bare det er så synd og uretfærdigt for alle de par og enlige der brændende ønsker sig et barn...som nu skal have lommeregneren frem!!

Jeg ved hvor stort ønsket om et barn kan være, og vi er ikke alle lige heldige på det punkt.

Jeg håber så inderligt, at det lykkes jer at få drømmebarnet

Tak

Vi åbner døren i morgen, og håber at det bliver kort process!

Hvor har du været heldig og fit for fight. Og tænk, nu ligger hun snart i dine arme.. Jamen altså.. Det glæder jeg mig til at følge!

Anmeld

25. maj 2010

otlitrom

Soap skriver:

Er det nogen som evt har fanget hvornår disse nye regler træder i kraft fra ? 

Noget siger mig årsskiftet.... 1/1-11...

Anmeld

25. maj 2010

Soap

kitty skriver:

Noget siger mig årsskiftet.... 1/1-11...

Jeg håber virkeligt vi har heldet inden så og håber for held for alle i andre som også kæmper 

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

okay på den måde. så egentlig burde det laves om til at åben donor tilbydes ved det offentlige også.

eller...ideelt set, at alle kan få barnløshedsbehandling betalt af det offentlige, med lukket eller åben donor alt efter valg!

vi brugte også rigtig mange penge på medicin (dog ikke 90.000!), for det er nemlig langt fra gratis, og det er SÅ træls at høre folk sige "I får det jo betalt på det offentliges regning"...jamen for satan!!  ja og så er der jo de ikke-uendelige forsøg på det offentliges regning oveni, som du nævner. det er jo netop ikke bare "første barn på det offentliges", det er "første barn, hvis I er hurtige, på det offentliges"

Præcis...jeg hader den form for forskelsbehandling

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

kitty skriver:

Tak

Vi åbner døren i morgen, og håber at det bliver kort process!

Hvor har du været heldig og fit for fight. Og tænk, nu ligger hun snart i dine arme.. Jamen altså.. Det glæder jeg mig til at følge!

Ja og så for sådan en gammel kone som mig

Glæder mig også bare så meget

Anmeld

25. maj 2010

otlitrom

Jeg har gået og sparet op til helvedeshormonerne.. Men jeg kan da grine lidt af, at det er de penge jeg fik tilbage i skat, der kickstartede det! Ta' den, finansminister. Du betaler sgu alligevel

Anmeld

25. maj 2010

ønskebørn74

Alexis skriver:

Jeg synes vi har nok at slås med i kampen om at få børn, og nu også økonomien til behandling... Jeg kan umuligt betale for behandlinger mens jeg uddanner mig.

F**K hvor er jeg gal!

Også her... Vi skal jo først henvises til IVF.. Så nu får vi at se om vi når det... Du skal da også haqve genforhandlet med din mand... Håber du får ham omvendt!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.