Selv betale kunstig befrugtning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Du har virkelig ret..

Og jeg bliver meget trist ved tanken om, at jeg måske så aldrig bliver mor, eller måske kun har "råd" til ét barn.. Ikke at ét ikke vil være lykken, men drømmen er da om en flok....

De fremtidige generationer bliver mindre og mindre.. Det er dårlig samfundsudvikling, men det tænker de nok ikke over her og nu...

De skulle alle prøve at være barnløse, så kunne det være piben fik en anden lyd!!

Jeg synes vi har nok at slås med i kampen om at få børn, og nu også økonomien til behandling... Jeg kan umuligt betale for behandlinger mens jeg uddanner mig.

F**K hvor er jeg gal!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

2trunde

Ja der er godt nok nogle som har gjort i nælderne denne gang.....

De hyler op om for få børn og hvad gør de så:

1: De fjerner den gratis hjælp til barnløse

2: Så sørger de så også yderligere for at os som så har flere børn i gennemsnittet nu mister X antal kroner om året i børnepenge, hvilket så nok heller ikke optimere ret mange til at få mere end 2 børn.

Nå ja så kom der vidst også lige et lille forsigtigt pip om at vi nok skal til at betale lidt mere i skat

Anmeld

25. maj 2010

otlitrom

Alexis skriver:

Jeg synes vi har nok at slås med i kampen om at få børn, og nu også økonomien til behandling... Jeg kan umuligt betale for behandlinger mens jeg uddanner mig.

F**K hvor er jeg gal!

Nej, og netop uddannelse vægtes jo rigtig højt..

Jeg synes det er noget møg!

Anmeld

25. maj 2010

otlitrom

2trunde skriver:

Ja der er godt nok nogle som har gjort i nælderne denne gang.....

De hyler op om for få børn og hvad gør de så:

1: De fjerner den gratis hjælp til barnløse

2: Så sørger de så også yderligere for at os som så har flere børn i gennemsnittet nu mister X antal kroner om året i børnepenge, hvilket så nok heller ikke optimere ret mange til at få mere end 2 børn.

Nå ja så kom der vidst også lige et lille forsigtigt pip om at vi nok skal til at betale lidt mere i skat

Ja, de kunne jo passende gøre uddannelserne mere krævende og skære i SU'en.. Det ville være prikken over i'et!

Gjort i nælderne! Præcis!!

Anmeld

25. maj 2010

oo

jo, der er en vis form for brugerbetaling som det er, idet man altid selv skal betale for medicin ved behandling, dvs hormonerne.

som det er nu, kan man få betalt første barn af det offentlige, altså selve behandlingen og stadig selv betale for medicin.

hvis man vil have flere end et barn og skal bruge hjælp til de næste børn, skal man selv betale for behandlinger og medicin (i meget få tilfælde er der undtagelser).

MED MINDRE man finder en ny mand at få barn med og stadig skal have hjælp, så kan man nemlig igen få det på det offentliges regning, ud fra devisen om, at man kan få hjælp til første fælles barn.

Så i forvejen er der sat stopklods for at langt de fleste ufrivilligt barnløse kan få mere end et barn pga økonomien OG de støtter ikke op omkring kernefamilien, men derimod om splittede familier, ved at give hjælp til til første fælles barn uanset fortid.

Jeg synes det er dybt forkvaklet

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

jo, der er en vis form for brugerbetaling som det er, idet man altid selv skal betale for medicin ved behandling, dvs hormonerne.

som det er nu, kan man få betalt første barn af det offentlige, altså selve behandlingen og stadig selv betale for medicin.

hvis man vil have flere end et barn og skal bruge hjælp til de næste børn, skal man selv betale for behandlinger og medicin (i meget få tilfælde er der undtagelser).

MED MINDRE man finder en ny mand at få barn med og stadig skal have hjælp, så kan man nemlig igen få det på det offentliges regning, ud fra devisen om, at man kan få hjælp til første fælles barn.

Så i forvejen er der sat stopklods for at langt de fleste ufrivilligt barnløse kan få mere end et barn pga økonomien OG de støtter ikke op omkring kernefamilien, men derimod om splittede familier, ved at give hjælp til til første fælles barn uanset fortid.

Jeg synes det er dybt forkvaklet

Enig og det er ikke en god samfundsudvikling

Anmeld

25. maj 2010

oo

dorthemus skriver:

Enig og det er ikke en god samfundsudvikling

absolut ikke, hverken på den sociale medmenneskelige måde eller hvis man ser koldt og kynisk på det, på den økonomiske måde!

men jeg synes forresten også det er dybt dybt tåbeligt at du skulle betale hele behandlingen selv fordi du valgte åben donor, hvis man kan få den betalt ved at vælge lukket! så er der jo rigtig mange der ikke har et reelt valg om åben eller lukket donor når de vælger!

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

absolut ikke, hverken på den sociale medmenneskelige måde eller hvis man ser koldt og kynisk på det, på den økonomiske måde!

men jeg synes forresten også det er dybt dybt tåbeligt at du skulle betale hele behandlingen selv fordi du valgte åben donor, hvis man kan få den betalt ved at vælge lukket! så er der jo rigtig mange der ikke har et reelt valg om åben eller lukket donor når de vælger!

Ja, men det er fordi jeg fik det gjort på en privatklinik som jo er det eneste sted hvor man kan få en åben donor.

Men man kan også vælge en lukket på en privatklinik og det koster også penge, bare ikke lige så meget.

Folk (der har råd, vel at mærke) kommer jo oftest der når mulighederne for kunstig befrugtning slipper op i det offentlige system.

Det jeg tror mange glemmer, er at alle hormonerne o.lign. koster kassen og det skal folk jo selv betale for....så gratis er det jo ikke

Kender selv én der brugte 90.000 kr. på at få et barn fordi hun var blevet for gammel til at få hjælp gennem hospitalet...fuldstændigt grotesk!!

Anmeld

25. maj 2010

otlitrom

dorthemus skriver:

Ja, men det er fordi jeg fik det gjort på en privatklinik som jo er det eneste sted hvor man kan få en åben donor.

Men man kan også vælge en lukket på en privatklinik og det koster også penge, bare ikke lige så meget.

Folk (der har råd, vel at mærke) kommer jo oftest der når mulighederne for kunstig befrugtning slipper op i det offentlige system.

Det jeg tror mange glemmer, er at alle hormonerne o.lign. koster kassen og det skal folk jo selv betale for....så gratis er det jo ikke

Kender selv én der brugte 90.000 kr. på at få et barn fordi hun var blevet for gammel til at få hjælp gennem hospitalet...fuldstændigt grotesk!!

Må jeg være rigtig fræk og spørge, hvad din behandling har kostet? Det er fuldstændig ok, hvis ikke du vil svare! Jeg synes din beslutning er fantastisk. Hvorfor skal du ikke kunne give et ønskebarn en tryg og kærlig opvæskt? Selvfølgelig. Dig og Runa får et fantastisk liv.

Jeg mener heller ikke at børn kan gøres op i penge - men når nu regeringen stiller det op på denne måde, så kommer det til at handle om kroner og øre, om vi vil eller ej..

Vi har lige snakket om det herhjemme, for vi åbner jo døren i morgen. Vi håber -måske naivt- på, at 2010 er vores år. Vi har aftalt at dette ikke må få os til at miste håbet og troen på, at vi bliver en familie. Vi er enige om, at den dag vi mister håb og tro, da stopper vi. For den dag har vi tabt os selv i drømmen.... Men det siger vi nu.

Lad os se, 31. december, hvordan verden hænger sammen...

Anmeld

25. maj 2010

foto på lærred

http://www.123hjemmeside.dk/boerntilalle

Her er en uderskriftindsamlingsside..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.