Se hvad I mister...de nye regler om børnefamilieydelsen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Ansemusen

Synes det er helt hen i vejret at der næsten lige er foretaget en skattelettelse hvorefter børnefamilier med flere end 2 børn bliver straffet  Vi er blevet tudet ørerne fulde af, at vi bliver flere og flere ældre, som koster en masse penge, fordi de ikke længere er i stand til at arbejde og bidrage til samfundet i den forstand, og at vi er for få unge til at betale det. Og pludselig bliver børnechecken sænket for dem mere flere end 2 børn, hvilket jeg er sikker på vil gøre, at nogle ikke føler, at de har råd til 3. og 4. barn desværre.

Det er selvfølgelig smadder svært at sidde og skulle gennemskue statsbudgettet, men jeg synes der er mange handlinger fra den nuværende regering som ikke hænger sammen, men som er direkte modstridende. Der mangler en rød tråd! Den røde tråd kunne vi så passende få med SF og Soc. Dem!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Vial

Yrsa skriver:

Det er sådan jeg har forstået det og sådan jeg håber det er...ellers ser det skidt ud..

Det må det være - ellers står verden ikke længere! Tænk at være enlig mor og arbejdsløs på dagpenge. Pludselig står den på kontanthjælp og mindre i børnepenge. Vi får vist en hel ny gruppe reelle fattige i DK! smukt venstre og DF.

Er så færdig med den politik. Håber der bliver generalstrejke og en masse postyr. Det her koster i hvert fald regeringsmagten ved næste valg. Sjældent har man set så meget social ulighed i DK!

Anmeld

25. maj 2010

Svei

KaMa skriver:

Det må det være - ellers står verden ikke længere! Tænk at være enlig mor og arbejdsløs på dagpenge. Pludselig står den på kontanthjælp og mindre i børnepenge. Vi får vist en hel ny gruppe reelle fattige i DK! smukt venstre og DF.

Er så færdig med den politik. Håber der bliver generalstrejke og en masse postyr. Det her koster i hvert fald regeringsmagten ved næste valg. Sjældent har man set så meget social ulighed i DK!

Me tilgengæld kan børnene så "glæde sig over" at hvis mor og far går helt ned på det og ikke magter børnene og livet, så bliver de alligevel ikke fjernet hjemmefra, for det har kommunerne ikke råd til...HURRA HURRA.....hvilke borgere er det lige man ønsker at have om 20 år....åh, jeg er harm og jeg har fanme ondt af de ressourcesvage familier...og børnene betaler den største pris i det her cirkus...øv..

Anmeld

25. maj 2010

Vial

Ansemusen skriver:

Synes det er helt hen i vejret at der næsten lige er foretaget en skattelettelse hvorefter børnefamilier med flere end 2 børn bliver straffet  Vi er blevet tudet ørerne fulde af, at vi bliver flere og flere ældre, som koster en masse penge, fordi de ikke længere er i stand til at arbejde og bidrage til samfundet i den forstand, og at vi er for få unge til at betale det. Og pludselig bliver børnechecken sænket for dem mere flere end 2 børn, hvilket jeg er sikker på vil gøre, at nogle ikke føler, at de har råd til 3. og 4. barn desværre.

Det er selvfølgelig smadder svært at sidde og skulle gennemskue statsbudgettet, men jeg synes der er mange handlinger fra den nuværende regering som ikke hænger sammen, men som er direkte modstridende. Der mangler en rød tråd! Den røde tråd kunne vi så passende få med SF og Soc. Dem!!!

Det rammer allerede dem med 2 småbørn! Endda med flere tusinde kroner om året!

Anmeld

25. maj 2010

Sirimor

N&J skriver:

jeg vil hellere betale mere i skat end at min far, som skal på efterløn og to år skal blive på arbejdsmarkedet, for det kan han ikke holde til, ikke alle der skal på efterløn gør det fordi de har lyst men af nød fordi deres krop siger fra, så det syntes jeg er en dårlig ide, desuden har de jo i mange år betalt ind til netop denne ydelse..

Jeg har altid sat min trækprocent op med to procent, så derfor ville det være mere logisk fra min side.. 

Det vil jeg give dig helt ret i.

Men jeg kender mange, der står foran efterlønnen som sagtens kunne arbejde 1-2 år mere, men som hellere vil ud og spille golf og bruge deres friværdi (som de trods fald stadig har). Og der bliver jeg harm over at de også har lov til at gå på efterløn. Den skulle jo netop være for dem, der er nedslidte og ikke kan arbejde mere! Og det de har betalt ind til efterlønnen  svarer slet slet ikke til, hvad de får ud af den.

Og hvor er det ærgeligt at regeringen ikke tør spare på alle områder men faktisk tager hensyn til dem de regner med er deres kernevælgere... nemlig dem der sidder godt i det og ikke vil hjælpe de svagere i samfundet

Anmeld

25. maj 2010

N&J

Sirimor skriver:

Det vil jeg give dig helt ret i.

Men jeg kender mange, der står foran efterlønnen som sagtens kunne arbejde 1-2 år mere, men som hellere vil ud og spille golf og bruge deres friværdi (som de trods fald stadig har). Og der bliver jeg harm over at de også har lov til at gå på efterløn. Den skulle jo netop være for dem, der er nedslidte og ikke kan arbejde mere! Og det de har betalt ind til efterlønnen  svarer slet slet ikke til, hvad de får ud af den.

Og hvor er det ærgeligt at regeringen ikke tør spare på alle områder men faktisk tager hensyn til dem de regner med er deres kernevælgere... nemlig dem der sidder godt i det og ikke vil hjælpe de svagere i samfundet

Men det var jo netop derfor den blev indført i sin tid, for de der var nedslidte, så hvis de skulle pille ved den, skulle de måske gøre den mere speciferet, så man netop kan hjælpe de der har brug for det.. men der er j0o mange forskellige områder der rammes og egentlig så syntes jeg det ville være mere logisk at sætte skatten op, men nu er jeg jo i forvejen ikke glad for den nuværende regering og deres forbandede skattestop.. 

Anmeld

25. maj 2010

Vial

Yrsa skriver:

Me tilgengæld kan børnene så "glæde sig over" at hvis mor og far går helt ned på det og ikke magter børnene og livet, så bliver de alligevel ikke fjernet hjemmefra, for det har kommunerne ikke råd til...HURRA HURRA.....hvilke borgere er det lige man ønsker at have om 20 år....åh, jeg er harm og jeg har fanme ondt af de ressourcesvage familier...og børnene betaler den største pris i det her cirkus...øv..

Jeg er også harm. Udlændingene i DK bliver de største tabere. De skal til at betale for tolkning. Dvs dem ser vi ikke længere hos læger og på hospitaler. Den ulighed skal nok skabe en endnu større kløft med et ragnarok til følge.

Anmeld

25. maj 2010

Svei

KaMa skriver:

Jeg er også harm. Udlændingene i DK bliver de største tabere. De skal til at betale for tolkning. Dvs dem ser vi ikke længere hos læger og på hospitaler. Den ulighed skal nok skabe en endnu større kløft med et ragnarok til følge.

Lige præcis...og frustration og afmagt hos mennesker skal for pokker ud på et tidspunkt og på den måde der lige er ved hånden når det hele vælter....hvad er det da vi byder mennesker...men så kan nogle jo sidde og sige hvilke forfærdelige mennesker det er når reaktionen kommer!! det er så nemt at dømme på symptomerne, som kommer af den behandling mennesker bydes...øv..

Anmeld

25. maj 2010

Mie A

KaMa skriver:

Er det kun børnefamilieydelsen, som bliver skåret i? Den som er på lidt over 4000 pr. barn i kvartalet. I så fald rammes ingen med et barn - og jeg med to børn rammes med et par tusinde om året. Indtil de bliver større og ydelsen automatisk falder.

Børnebidrag og ekstraordinært børnebidrag, flerbørnstilskud, uddannelsestilskud er jo nogle andre penge, ik?

Ja det er kun børnefamilieydelsen (den alle får) og ikke diverse børnetilskud der bliver skåret i.

Anmeld

25. maj 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Jeg synes det er helt ok, at de skærer i denne ydelse, da jeg mener det er en luksus uden lige, at vi overhovedet får den. Hvorfor skal staten betale for vores børn?

Desuden er der jo en udfasningsperiode, så der er tid til at sadle lidt om

K.h. Linda

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.