Se hvad I mister...de nye regler om børnefamilieydelsen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Soap

Henri84 skriver:

Egentlig synes jeg det er ok der bliver sparet på børnechecken, jeg synes bare det skulle have været indtægtsreguleret i stedet.
Kunne godt forestille mig at der sidder nogle af de større familier som kommer til at gå fra hus og hjem, og virkelig får problemer med at komme til at leve... De har selv valgt at få så mange børn, men børnene har så sandelig ikke valgt det, og det er dem det vil gå ud over.
Med 2 små børn under 3, så vil vi også komme til at mæke det, dog ikke mere end hvad vi kan klare, men det kommer da helt sikkert til at betyde at min drøm om 3 børn må blive gemt langt væk de næste mange år, hvis ikke for altid...

Jeg er helt enig 

Indkomst reguleret ville være fair 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

dorthemus

Henri84 skriver:

Egentlig synes jeg det er ok der bliver sparet på børnechecken, jeg synes bare det skulle have været indtægtsreguleret i stedet.
Kunne godt forestille mig at der sidder nogle af de større familier som kommer til at gå fra hus og hjem, og virkelig får problemer med at komme til at leve... De har selv valgt at få så mange børn, men børnene har så sandelig ikke valgt det, og det er dem det vil gå ud over.
Med 2 små børn under 3, så vil vi også komme til at mæke det, dog ikke mere end hvad vi kan klare, men det kommer da helt sikkert til at betyde at min drøm om 3 børn må blive gemt langt væk de næste mange år, hvis ikke for altid...

Ja det havde også været mest fair efter min mening  Men argumentet er at pga. udsættelsen af topskattelettelsen i endnu et år, så vil man, fra regeringens side, ikke træde deres kernevælgere yderligere over tæerne

Anmeld

25. maj 2010

Lone Jakobsen

Yrsa skriver:

Tænkte det nok...at det var deroppe...det er mange penge...virkelig mange penge...fatter ikke idéen i at dem med få børn ikke rammes men kun dem med flere...så må de sgu sættet et fast beløb fra 0-18 år og så give til alle...de har lige sat beløbet op for børn under tre år...det giver jo ingen mening...

ja det hænger ski ikke rigtigt sammen....kan ikke lige se hvordan vi skal få det til at rende rundt....meen lad os nu se, det kan nå at ændres endnu.

Anmeld

25. maj 2010

LilyMarleen

Undskyld mig, men hvem får disse penge, og hvorfor ? Ja jeg er nok totalt lost, men jeg har aldrig hørt om det før..

Anmeld

25. maj 2010

Svei

nutche skriver:

ja det hænger ski ikke rigtigt sammen....kan ikke lige se hvordan vi skal få det til at rende rundt....meen lad os nu se, det kan nå at ændres endnu.

Hvordan kan det det, det er jo vedtaget....

Anmeld

25. maj 2010

Lone Jakobsen

Yrsa skriver:

Hvordan kan det det, det er jo vedtaget....

hvis man tænker på reglerne om madordning. blev det ikke også vedtaget, for dernæst at blive ændret...for til sidst at blive valgfrit?

Anmeld

25. maj 2010

Mie A

Yrsa skriver:

Loft over børnefamilieydelsen på 30.000 kr.
Der bruges i år mere end 14½ mia. kroner på børnefamilieydelse. Udgiften til
børnefamilieydelse er således en stor post på statens samlede budget.
Den nye indretning af børnefamilieydelsen indebærer, at:
• Der maksimalt kan modtages 30.000 kr. i børnefamilieydelse om året
• Der samtidig indføres en overgangsordning, som indebærer, at alle børnefamilier
modtager en kompensation på 2/3 af den del af børnefamilieydelsen,
der efter de nuværende regler overstiger 30.000 kr. i 2011. I 2012 udgør
kompensationen 1/3.
Den nye indretning af børnefamilieydelsen afspejler bedre, at børnefamilier typisk
ikke har lige så store udgifter forbundet med andet og tredje barn som med det
første barn, bl.a. som følge af søskenderabat til plads i daginstitution.
Loftet over børnefamilieydelsen har virkning fra 1. januar 2011. Overgangsordningen
sikrer en glidende tilpasning til den nye indretning af børnefamilieydelsen.

Og her er hvad man får i år:

http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1294.html

Hvor har du dette fra?

Anmeld

25. maj 2010

Svei

Mie A skriver:

Hvor har du dette fra?

http://www.fm.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2010/05/~/media/Files/Nyheder/Pressemeddelelser/2010/05/Aftale%20om%20genopretning%20af%20dansk%20oekonomi/presseresumer_samlet_250510.ashx

Anmeld

25. maj 2010

Sirimor

Jeg har såmænd ikke noget imod at være med til at dække statens udgifter.

Men sådan som jeg kan se det, er det igen de svage de rammer.

Det er bestemt dyrt at være børnefamilie og det bliver nu åbenbart dyrere. I forvejen betaler vi mere for vuggestue, da vi nu også selv medbringer egne bleer og der er flere lukkedage og de har måtte fyre personale pga. besparelser.

Offentlig skole er for os ikke en mulighed, da de i vores kommune har meldt ud, at der ikke kommer vikarer til timer, som lærerne må aflyse pga. sygdom mv. Helt uacceptabelt i mine øjne. Så der kommer vi også til at skulle lægge nogle penge.

Dertil har de talt om andre besparelser, som primært rammer de forældre eller folk i den alder (20-45 år). Det eneste jeg ikke hører dem tale om er efterlønnen, som koster samfundet kassen. Og jeg vil gerne være solidarisk, men det kræver altså at der også er nogle andre der må betale, fx via efterlønnen og topskatten.

Anmeld

25. maj 2010

Pige2009

Jeg synes det er helt ok, at de skærer i denne ydelse, da jeg mener det er en luksus uden lige, at vi overhovedet får den. Hvorfor skal staten betale for vores børn?

Desuden er der jo en udfasningsperiode, så der er tid til at sadle lidt om

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.