Se hvad I mister...de nye regler om børnefamilieydelsen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

dorthemus

Laulund87 skriver:

Enig

Men det rammer jo netop skævt..dem som ikke kan undvære de penge bliver jo også beskåret...fx den enlige forsørger med mere end et barn. Det er da ikke retfærdigt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

karina1980

måske de skulle have startet med at skære børneydelsen væk til dem som blot arbejder i danmark, men får børneydelse til de børn de har boende i eks polen,tyskland osv.

jeg har abejdet sammen med en del polakker som var godt tilfreds med at inkassere børnefamilieydelsen efter at have boet her i blot 3 mdr, det betød jo ekstra penge til familien de havde ladet blive i polen, mens de arbejde i DK og de fleste havde mellem 2-6 børn.

tror da bestemt der kunne spares en hel del der

Anmeld

25. maj 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

Tjaa med mindre at der først kommer valg om et år...så har folk vænnet sig til tingenes tilstand

Der skal først være valg om halvandet år, medmindre den gode Lars Uløkke udskriver valg inden, hvilket er yderst tvivlsomt...

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Der skal først være valg om halvandet år, medmindre den gode Lars Uløkke udskriver valg inden, hvilket er yderst tvivlsomt...

Lars Uløkke...he he

Anmeld

25. maj 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

Lars Uløkke...he he

Ja, han har vist snart  gjort mere end hvad godt er

Anmeld

25. maj 2010

Vial

Så har jeg talt på mine små svedige pølsefingre. Jeg mister 3.976 kr om året!

Med kompensationen er det reelt et tab på 1325 kr. i 2011 og 2650 kr i 2012.

I 2013 bliver mine børn 3 år og vi falder under grænsen fra august af. Så regner ikke med det store tab de første 8 mdr. Da der er lidt råderum op til loftet på de 30.000 de sidste 4 mdr af året.

Så det hele skal nok gå... Men er sgu stadig rystet over den sociale ulighed vi er blevet ramt af.

Anmeld

25. maj 2010

Shibby

Kunne forestille mig at mange vil vælge at arbejde hjemmefra mens deres børn er derhjemme. For hvordan skal folk kunne betale vuggestue ect til 3-4-5-6 børn eller hvad de nu har hvis de kun har råd til to? Tror der bliver mange hjemmegåene mødre pga det stunt her. Kan ikk se hvordan deres liv ellers skulle fungere nu

Når det så er sagt..Så får man vel ikke børn pga de ydelser man ved man er berettiget til? Lidt grov samligning,men jeg valgte heller ikke min lejlighed pga berettiget boligydelse. Jeg ville være 100% sikker på at jeg kunne klare mig hvis den ydelse blev frataget pga besparelser

Anmeld

25. maj 2010

Lullaby

Hvor er jeg glad for, at jeg ikke har planlagt en baby til pt.  Det er jo sindssygt deres plan. Jeg stemmer så meget anderledes næste gang.

Anmeld

25. maj 2010

Ansemusen

KaMa skriver:

Det rammer allerede dem med 2 småbørn! Endda med flere tusinde kroner om året!

Hmm... Endnu mere skod!

Anmeld

25. maj 2010

Hansen97

Baagøe skriver:

Jeg synes det er helt ok, at de skærer i denne ydelse, da jeg mener det er en luksus uden lige, at vi overhovedet får den. Hvorfor skal staten betale for vores børn?

Desuden er der jo en udfasningsperiode, så der er tid til at sadle lidt om

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.