Se hvad I mister...de nye regler om børnefamilieydelsen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

foto på lærred

http://www.123hjemmeside.dk/boerntilalle

Ovenstående er et link til underskriftindsamling!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

dorthemus

112233 skriver:

Jamen jeg synes ikke det er så enkelt...det er vel i samfundets interesse, at der bliver født børn!! Der bliver flere og flere ældre..hvem skal passe dem/os til den tid?? Eller i det hele taget få hjulene til at dreje rundt i de kommende år...ja jeg undrer mig altså over den beslutning der idag er taget

Anmeld

25. maj 2010

foto på lærred

foto på lærred skriver:

http://www.123hjemmeside.dk/boerntilalle

Ovenstående er et link til underskriftindsamling!!

Ups, det var så liiige til en anden tråd. Sorry

Anmeld

25. maj 2010

Hansen97

Jamen jeg synes ikke det er så enkelt...det er vel i samfundets interesse, at der bliver født børn!! Der bliver flere og flere ældre..hvem skal passe dem/os til den tid?? Eller i det hele taget få hjulene til at dreje rundt i de kommende år...ja jeg undrer mig altså over den beslutning der idag er taget

På den ene side kan jeg godt forstå dig og på den anden ikke...

Det er rent luksus at der bliver udbetalt børnefamilieydelse.. man skal se det som en HJÆLP ikke som en selvfølge...

Jeg håber da ikke at folk baserer børnemængden på hvor mange penge man kan få... for så syntes jeg virkelig man er afmarcheret...

Kan godt være at der skal fødes flere børn i Danmark men forældrene skal vel selv kunne klare at betale for deres egne børn og ikke have staten til det...Altså jeg ville da aldrig sætte børn i verden hvis ikke jeg havde råd til det uden tilskud...

Man skal jo passe på ikke at tage alting for givet.. ja der var sikkert andre måder at skære ned på men nu har det gjort det sådan her og jeg syntes ikke det er så slemt...

Så ja.... min mening...

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

112233 skriver:

Det er rent luksus at der bliver udbetalt børnefamilieydelse.. man skal se det som en HJÆLP ikke som en selvfølge...

Jeg håber da ikke at folk baserer børnemængden på hvor mange penge man kan få... for så syntes jeg virkelig man er afmarcheret...

Kan godt være at der skal fødes flere børn i Danmark men forældrene skal vel selv kunne klare at betale for deres egne børn og ikke have staten til det...Altså jeg ville da aldrig sætte børn i verden hvis ikke jeg havde råd til det uden tilskud...

Man skal jo passe på ikke at tage alting for givet.. ja der var sikkert andre måder at skære ned på men nu har det gjort det sådan her og jeg syntes ikke det er så slemt...

Så ja.... min mening...

Jeg tror ikke folk får børn fordi de så kan inkassere diverse tillæg fra det offentlige....det daglige forbrug overstiger jo alt andet lige det man kan få fra det offentlige.

Men nu har den selvsamme regering jo tidligere udtalt, at børneantallet i DK skal op hvis ikke vi kommer til at stå over for et meget skævt samfundsbillede om bare 20 år. Derfor mener jeg, at det skriger til himlen, at børnefamilierne nu skal rammes igen. Jeg kan altså ikke lade være med at tænke, at det handler om, at man vil begrænse indvandrerfamilier i at få flere børn.

I Frankrig tog man for nogle år siden konsekvensen af det faldende børnetal. Her "belønnede" man børnefamilier med ekstra penge og hjælp hvis de fik flere børn og Frankrig har nu fået vendt deres negative spiral....det er da tankevækkende!

Anmeld

25. maj 2010

wamse

112233 skriver:

Så ja.... min mening...

Det her rammer jo folk som allerede nu har de børn og udgifter derefter. Jeg har en bekendt, som har 5 børn og hun får dagpenge pt, hun kan da ikke bare spare sig ud af det beløb hun mister. Selvfølgelig er de en del af hendes daglige budget når hun er alene med 5 børn.

Nu kan menneskers livssituationer jo forandre sig meget, og det kunne jo godt være du en gang selv stod og var afhængig af noget tilskud. Det ernemt nok at sige at du aldrig ville sætte børn i verden, hvis du ikke havde råd til dem uden tilskud, det vil jo så kræve af dig at du kan se 18 år ud i fremtiden.

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

wamse skriver:

Det her rammer jo folk som allerede nu har de børn og udgifter derefter. Jeg har en bekendt, som har 5 børn og hun får dagpenge pt, hun kan da ikke bare spare sig ud af det beløb hun mister. Selvfølgelig er de en del af hendes daglige budget når hun er alene med 5 børn.

Nu kan menneskers livssituationer jo forandre sig meget, og det kunne jo godt være du en gang selv stod og var afhængig af noget tilskud. Det ernemt nok at sige at du aldrig ville sætte børn i verden, hvis du ikke havde råd til dem uden tilskud, det vil jo så kræve af dig at du kan se 18 år ud i fremtiden.

Præcis....og når bankerne ligefrem indregner dem i de enkelte familiers budget, så handler det jo ikke om at tillæggene/ydelserne bare er "hyggepenge" som man kan klatte væk på sjov og spas

Anmeld

25. maj 2010

Hansen97

wamse skriver:

Men det handler vel også om hvor meget man lægger i dem?!?!?!

Vi havde ikke mange penge da vi fik den første men vi var sikre på at vi kunne klare os uden diverse tilskud. Hus købte vi også så billigt at vi kan sidde i det hvis vi begge ender på dagpenge osv osv...

Det må da være vores eget ansvar for vores eget liv der skal gå ind og være det vigtigste.. Ikke en selvfølge at man får penge for at hjælpe..

Jeg mener at når vi nu står i sådan en situation som vi gør nu , hvor vi er nødt til at spare ja så er det nok det sted jeg syntes det er ok.. for min skyld kunne de også tage dem væk...

Anmeld

25. maj 2010

Bondepigen

112233 skriver:

Vi havde ikke mange penge da vi fik den første men vi var sikre på at vi kunne klare os uden diverse tilskud. Hus købte vi også så billigt at vi kan sidde i det hvis vi begge ender på dagpenge osv osv...

Det må da være vores eget ansvar for vores eget liv der skal gå ind og være det vigtigste.. Ikke en selvfølge at man får penge for at hjælpe..

Jeg mener at når vi nu står i sådan en situation som vi gør nu , hvor vi er nødt til at spare ja så er det nok det sted jeg syntes det er ok.. for min skyld kunne de også tage dem væk...

Jamen så synes jeg da bare, at de skulle tage børnefamilie ydelsen væk fra dem der faktisk ikke har brug for den, og som er ligeglade med den... og lade dem der har brug for den få dem!!!

Anmeld

25. maj 2010

Laulund87

112233 skriver:

Præcis sådan tænker jeg også..hvis det aldrig havde eksisteret havde vi nok klaret den alligevel?? Jeg synes bare vi skal være glade for det vi nu får

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.