112233 skriver:
På den ene side kan jeg godt forstå dig og på den anden ikke...
Det er rent luksus at der bliver udbetalt børnefamilieydelse.. man skal se det som en HJÆLP ikke som en selvfølge...
Jeg håber da ikke at folk baserer børnemængden på hvor mange penge man kan få... for så syntes jeg virkelig man er afmarcheret...
Kan godt være at der skal fødes flere børn i Danmark men forældrene skal vel selv kunne klare at betale for deres egne børn og ikke have staten til det...Altså jeg ville da aldrig sætte børn i verden hvis ikke jeg havde råd til det uden tilskud...
Man skal jo passe på ikke at tage alting for givet.. ja der var sikkert andre måder at skære ned på men nu har det gjort det sådan her og jeg syntes ikke det er så slemt...
Så ja.... min mening...
Jeg tror ikke folk får børn fordi de så kan inkassere diverse tillæg fra det offentlige....det daglige forbrug overstiger jo alt andet lige det man kan få fra det offentlige.
Men nu har den selvsamme regering jo tidligere udtalt, at børneantallet i DK skal op hvis ikke vi kommer til at stå over for et meget skævt samfundsbillede om bare 20 år. Derfor mener jeg, at det skriger til himlen, at børnefamilierne nu skal rammes igen. Jeg kan altså ikke lade være med at tænke, at det handler om, at man vil begrænse indvandrerfamilier i at få flere børn.
I Frankrig tog man for nogle år siden konsekvensen af det faldende børnetal. Her "belønnede" man børnefamilier med ekstra penge og hjælp hvis de fik flere børn og Frankrig har nu fået vendt deres negative spiral....det er da tankevækkende!
Anmeld