Se hvad I mister...de nye regler om børnefamilieydelsen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

dorthemus

Soap skriver:

Jeg er nu positiv og trods jeg selv har været med til at stemme venstre ind , håber jeg snarest på luft forandring 

Ja det gør jeg bestemt også...og har heldigvis ikke stemt på dem. De skal bare UD NU!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

ekzunz

Bliver satsen så fastfrosset de næste 2-3 år? Jeg så lige lidt om at forskellige satser ikke bliver sat op, og jeg kan godt forestille mig at det er kørselsfradrag osv, men gælder det også børnefamilieydelsen? For så udhuler de da værdien af den - og så mister man jo meget mere.

Jeg tror sgu ikke jeg stemmer Venstre næste gang, jeg har bare svært ved at se alternativet, pt. er det pest eller kolera synes jeg...

Anmeld

25. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Znuzke skriver:

Bliver satsen så fastfrosset de næste 2-3 år? Jeg så lige lidt om at forskellige satser ikke bliver sat op, og jeg kan godt forestille mig at det er kørselsfradrag osv, men gælder det også børnefamilieydelsen? For så udhuler de da værdien af den - og så mister man jo meget mere.

Jeg tror sgu ikke jeg stemmer Venstre næste gang, jeg har bare svært ved at se alternativet, pt. er det pest eller kolera synes jeg...

ja, pest eller kolera....

men jeg vil altså hellere have skatten op med 1-2% end dette her! :0)

Anmeld

25. maj 2010

Svei

dorthemus skriver:

Det er netop det jeg ikke kan forstå....sådan én som dig har jo netop bidraget med, at børnetallet stiger og det har vi jo hørt på i årevis, at den skulle....nu bliver børnetalrige familier så straffet....DET HÆNGER JO IKKE SAMMEN!!!!

Nej, det synes jeg altså heller ikke det gør...slet ikke...men det må jo være for at fiske stemmer og ikke andet. De skader i hvert fald en del og det er de uskyldige....børnene...uligheden bliver større og større.

Anmeld

25. maj 2010

ekzunz

dorthemus skriver:

Det er netop det jeg ikke kan forstå....sådan én som dig har jo netop bidraget med, at børnetallet stiger og det har vi jo hørt på i årevis, at den skulle....nu bliver børnetalrige familier så straffet....DET HÆNGER JO IKKE SAMMEN!!!!

Men der er jo fordi DF er så indvandre-fjendske, de tror at de primært vil ramme indvandrerne fordi de som regel på flere børn end en dansk familie i gennemsnit. Men faktum er jo at der er mange danske familer som har valgt at få både nr. 3 og 4 - dem har de så åbenbart valgt at skide (undskyld mit sprog) højt og flot på.....Tænk at man kan være så snævertsynet at man er ligeglad med hvem man rammer så længe man ihvertfald rammer en indvandrer eller 2....

Anmeld

25. maj 2010

Svei

nutche skriver:

kan du sige 21000 var lige inde og lave et hurtigt overslag. det er knap 2000 om måneden....og det vil seriøst ku mærkes. dog kan jeg se at det vil ske gradvist over 2 år. så vi får lidt tid til at vænne os til det.

Tænkte det nok...at det var deroppe...det er mange penge...virkelig mange penge...fatter ikke idéen i at dem med få børn ikke rammes men kun dem med flere...så må de sgu sættet et fast beløb fra 0-18 år og så give til alle...de har lige sat beløbet op for børn under tre år...det giver jo ingen mening...

Anmeld

25. maj 2010

Svei

Soap skriver:

Jeg er nu positiv og trods jeg selv har været med til at stemme venstre ind , håber jeg snarest på luft forandring 

Er det fordi det ikke har betydning for dig, at miste de penge?

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

Znuzke skriver:

Men der er jo fordi DF er så indvandre-fjendske, de tror at de primært vil ramme indvandrerne fordi de som regel på flere børn end en dansk familie i gennemsnit. Men faktum er jo at der er mange danske familer som har valgt at få både nr. 3 og 4 - dem har de så åbenbart valgt at skide (undskyld mit sprog) højt og flot på.....Tænk at man kan være så snævertsynet at man er ligeglad med hvem man rammer så længe man ihvertfald rammer en indvandrer eller 2....

Lige præcis! Min ene fætter har 11 børn..men de er nu næsten alle voksne.

Jeg venter spændt på reaktionen i befolkningen oven på denne lussing!

Anmeld

25. maj 2010

Soap

Yrsa skriver:

Er det fordi det ikke har betydning for dig, at miste de penge?

Det er fordi jeg syns det er hul i hovedet det de har gang i og rammer de forkerte folk 

Min egen økonomi har egentlig ikke noget at skulle ha sagt men jeg mener ikke man kommer nogen vegne med at gøre fattige fattigere og samtidig råbe at vi skal få flere børn 

Der for luft forandring og nogle social demokrater på banen 

Anmeld

25. maj 2010

Henri84

Egentlig synes jeg det er ok der bliver sparet på børnechecken, jeg synes bare det skulle have været indtægtsreguleret i stedet.
Kunne godt forestille mig at der sidder nogle af de større familier som kommer til at gå fra hus og hjem, og virkelig får problemer med at komme til at leve... De har selv valgt at få så mange børn, men børnene har så sandelig ikke valgt det, og det er dem det vil gå ud over.
Med 2 små børn under 3, så vil vi også komme til at mæke det, dog ikke mere end hvad vi kan klare, men det kommer da helt sikkert til at betyde at min drøm om 3 børn må blive gemt langt væk de næste mange år, hvis ikke for altid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.