Se hvad I mister...de nye regler om børnefamilieydelsen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Sofia

Husk at overveje, om det faktum at skatten ikke sættes op, ikke udligner de penge I evt. mister i mindre børnebidrag... Forstået på den måde at man jo får mindre i løn hvis skatten sættes op, og den større løn man så får, udgør måske den del man ville have fået i børnebidrag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Svei

Baagøe skriver:

Jeg synes det er helt ok, at de skærer i denne ydelse, da jeg mener det er en luksus uden lige, at vi overhovedet får den. Hvorfor skal staten betale for vores børn?

Desuden er der jo en udfasningsperiode, så der er tid til at sadle lidt om

K.h. Linda

Ja, men det er jo ikke alle børnefamilier der rammes...men dem med flere børn...så fint nok man tager, men så må man da tage fra ALLE...det andet hænger jo slet ikke sammen...

Anmeld

25. maj 2010

Svei

Sofia skriver:

Husk at overveje, om det faktum at skatten ikke sættes op, ikke udligner de penge I evt. mister i mindre børnebidrag... Forstået på den måde at man jo får mindre i løn hvis skatten sættes op, og den større løn man så får, udgør måske den del man ville have fået i børnebidrag.

Hvis man tjener penge...men med en indkomst på 120.000kr der får jeg intet ud af det...

Anmeld

25. maj 2010

Sofia

Yrsa skriver:

Hvis man tjener penge...men med en indkomst på 120.000kr der får jeg intet ud af det...

Okay, men jeg mente også hvis man arbejdede og derved fik en løn, så kunne det måske være relevant at sammenholde, hvad man får med det man mister 

Anmeld

25. maj 2010

Pige2009

Yrsa skriver:

Ja, men det er jo ikke alle børnefamilier der rammes...men dem med flere børn...så fint nok man tager, men så må man da tage fra ALLE...det andet hænger jo slet ikke sammen...

Ja, en anden mulighed kunne have været at skære i beløbets størrelse

Anmeld

25. maj 2010

Svei

Baagøe skriver:

Ja, en anden mulighed kunne have været at skære i beløbets størrelse

Lige præcis...alle over en kam evt bare give et fast beløb i 18 år og så slut...enten for alle familier lige eller ingen, det andet hænger sgu ikke sammen.

Anmeld

25. maj 2010

Svei

Sofia skriver:

Okay, men jeg mente også hvis man arbejdede og derved fik en løn, så kunne det måske være relevant at sammenholde, hvad man får med det man mister 

Netop, det er de svage det rammer, igen...

Anmeld

25. maj 2010

N&J

Sirimor skriver:

Jeg har såmænd ikke noget imod at være med til at dække statens udgifter.

Men sådan som jeg kan se det, er det igen de svage de rammer.

Det er bestemt dyrt at være børnefamilie og det bliver nu åbenbart dyrere. I forvejen betaler vi mere for vuggestue, da vi nu også selv medbringer egne bleer og der er flere lukkedage og de har måtte fyre personale pga. besparelser.

Offentlig skole er for os ikke en mulighed, da de i vores kommune har meldt ud, at der ikke kommer vikarer til timer, som lærerne må aflyse pga. sygdom mv. Helt uacceptabelt i mine øjne. Så der kommer vi også til at skulle lægge nogle penge.

Dertil har de talt om andre besparelser, som primært rammer de forældre eller folk i den alder (20-45 år). Det eneste jeg ikke hører dem tale om er efterlønnen, som koster samfundet kassen. Og jeg vil gerne være solidarisk, men det kræver altså at der også er nogle andre der må betale, fx via efterlønnen og topskatten.

jeg vil hellere betale mere i skat end at min far, som skal på efterløn og to år skal blive på arbejdsmarkedet, for det kan han ikke holde til, ikke alle der skal på efterløn gør det fordi de har lyst men af nød fordi deres krop siger fra, så det syntes jeg er en dårlig ide, desuden har de jo i mange år betalt ind til netop denne ydelse..

Jeg har altid sat min trækprocent op med to procent, så derfor ville det være mere logisk fra min side.. 

Anmeld

25. maj 2010

Vial

Er det kun børnefamilieydelsen, som bliver skåret i? Den som er på lidt over 4000 pr. barn i kvartalet. I så fald rammes ingen med et barn - og jeg med to børn rammes med et par tusinde om året. Indtil de bliver større og ydelsen automatisk falder.

Børnebidrag og ekstraordinært børnebidrag, flerbørnstilskud, uddannelsestilskud er jo nogle andre penge, ik?

Anmeld

25. maj 2010

Svei

KaMa skriver:

Er det kun børnefamilieydelsen, som bliver skåret i? Den som er på lidt over 4000 pr. barn i kvartalet. I så fald rammes ingen med et barn - og jeg med to børn rammes med et par tusinde om året. Indtil de bliver større og ydelsen automatisk falder.

Børnebidrag og ekstraordinært børnebidrag, flerbørnstilskud, uddannelsestilskud er jo nogle andre penge, ik?

Det er sådan jeg har forstået det og sådan jeg håber det er...ellers ser det skidt ud..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.