Se hvad I mister...de nye regler om børnefamilieydelsen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Pige2009

Laulund87 skriver:

Enig

TAK Vi er vist ret alene om vores synspunkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Karo

Jeg syndes at børnepengene burde være indtægtsstyret. Jeg vil hellere at jeg fik mindre børnepenge og at den enlige mor til to kunne få noget mere. Vi vil sagtens kunne klarer os uden børnepengene, så heller at dem der næsten intet har får noget mere.

Anmeld

25. maj 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

TAK Vi er vist ret alene om vores synspunkt

Det ser det ud til, men sådan er det jo Synes bare at det er lidt trist at fordi man ser anderledes på det bliver man nærmest jaget.

Anmeld

25. maj 2010

Svei

Karo skriver:

Jeg syndes at børnepengene burde være indtægtsstyret. Jeg vil hellere at jeg fik mindre børnepenge og at den enlige mor til to kunne få noget mere. Vi vil sagtens kunne klarer os uden børnepengene, så heller at dem der næsten intet har får noget mere.

Jeg er så enig....her rammer de med spredt hagl en gruppe mennesker....og skal man skære ned, hvorfor så ikke hos ALLE, altså hvorfor skal dme med mange børn rammes, det forstår jeg ikke.

Anmeld

25. maj 2010

Muffinmus

Problemet ligger i at det er dem med super god indkomst der sidder og laver de her beregninger...og for dem betyder børnechecken ikke en skid til eller fra.

Vi vælger dem ind som relativt normale menneker fra alle lag, men i løbet af derees første år på posten med super løn glemmer de den almindelig dansker der rent faktisk ikke har en mdrs indkomst på +40.000 udbetalt, men ofte ganske meget mindre.

Men de ser jo ikke den  lille dansker, de ser sig selv og pengene skal jo altså åbenbart ALTID komme fra omsorgsområdet, børn eller de ældre..

Der KAN åbebart ikke skæres i sporten, i kunsten eller i de kongelige lønninger?????

Trist at folk med mere end 2 børn skal strafffes for de mens det stort set ikke rammer dem med kun 1-2 børn

Og er HELT klart med på den med indtægtstyret grundlag for de penge.... Det er da kun fair at dem der har mest brug for penege også er dem der får dem??

Ja, undskyld, men synes ikke de rige bliver straffet af den grund, jo måske kan de ikke omskifte deres luksus Mercedes hvert 2 år men kun hvert 2,2 år i stdet for..Men helt ærligt...

Anmeld

25. maj 2010

Svei

MariaE skriver:

Problemet ligger i at det er dem med usper god indkomst der sidder og laver de her beregninger...og for dem betyder børnechecken ike en skid til eller fra.

Vi vælger dem ind som relativt normale menneker fra alle lag, men i løbet af derees første år på posten med super løn glemmer de den almindelig dansker der rent faktisk ikke har en mdrs indkomst på +40.000 udbetalt, men ofte ganske meget mindre.

Men de ser jo ikke den  lille dansaker, de ser sig selv og pengene skal jo altså åbenbart ALTID komme fra omsorgsområdet, børn elelr de ældre..

Der KAN åbebart ikke skæres i sporten, i kunsten eller i de kongelige lønninger?????

Trist at folk med mere end 2 børn skal strafffes for de mens det stort set ikke rammer dem med kun 1-2 børn

Helt og aldeles enig!!!

Anmeld

25. maj 2010

Mie A

Yrsa skriver:

http://www.fm.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2010/05/~/media/Files/Nyheder/Pressemeddelelser/2010/05/Aftale%20om%20genopretning%20af%20dansk%20oekonomi/presseresumer_samlet_250510.ashx

Tak for hjælpen.

Vi begyndte nemlig allerede at få de første henvendelser på arbejdet i dag (er sagsbehandler i børneydelser) og vi ved jo lige så lidt som alle andre - men jeg kan godt forstå at folk er frustrerede og vil have svar på deres spørsmål NU.

Anmeld

25. maj 2010

Svei

Mie A skriver:

Tak for hjælpen.

Vi begyndte nemlig allerede at få de første henvendelser på arbejdet i dag (er sagsbehandler i børneydelser) og vi ved jo lige så lidt som alle andre - men jeg kan godt forstå at folk er frustrerede og vil have svar på deres spørsmål NU.

Åh, stakkels jer...så bliver I lige der hvor folk får afløb.. godt hvis linket kunne hjælpe...

Anmeld

25. maj 2010

Michael healer

Laulund87 skriver:

Det ser det ud til, men sådan er det jo Synes bare at det er lidt trist at fordi man ser anderledes på det bliver man nærmest jaget.

Hvor er det der nogle der jager jer ?

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Det må det være - ellers står verden ikke længere! Tænk at være enlig mor og arbejdsløs på dagpenge. Pludselig står den på kontanthjælp og mindre i børnepenge. Vi får vist en hel ny gruppe reelle fattige i DK! smukt venstre og DF.

Er så færdig med den politik. Håber der bliver generalstrejke og en masse postyr. Det her koster i hvert fald regeringsmagten ved næste valg. Sjældent har man set så meget social ulighed i DK!

Tjaa med mindre at der først kommer valg om et år...så har folk vænnet sig til tingenes tilstand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.