Baagøe skriver:
Forslaget hedder Børnecheck til de 3 første børn og ikke kun 2
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/30665945/
Jeg kunne godt klare mig uden, og jeg mener faktisk, at det er en kæmpe gode fra samfundet, for hvorfor skal staten egentlig forsørge vores børn?
Derudover forstår jeg ikke, hvorfor man har sin økonomi bundet op på børnechecken, da det er en ekstra service...
Der er nok nogen der bliver stødt over mit synspunkt, men det er altså min mening
K.h. Linda
Helt enig.
Vi kan også sagtens klare os uden.
Med al respekt for de, som virkelig kæmper en økonomisk kamp hver dag, hvor det ikke er muligt at leve for mindre - det er ikke dem, jeg omtaler her:
En del siger, at de ikke kan undvære børnepengene - for så har de ikke råd til nr. 2 bil, eller så kunne vi ikke have hus eller lignende - det er en utrolig forkælet holdning i dagens samfund, man må sætte sit forbrug/budget efter den indtjening, man har - eller har risiko for at få, det vil sige, at man som udgangspunkt ikke bør sidde dyrere end at den ene part kan gå tåle at gå ned i løn, og at man så stadig kan opretholde den levestandard, man har. Hvis begge mister arbejde, må man så skære i diverse goder, f.eks. sælge bilen, flytte eller lignende.
Jeg forstår heller ikke de, som lægger budget efter børnepengene - eller som mener, at de ikke kan undvære dem, "for så kan vi jo ikke komme på ferie", I har ikke brug for disse penge - så må I altså sadle om!
Anmeld