Børnechecken kun til de to første børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2010

ekzunz

Baagøe skriver:

Nej det kan jeg se, der er mange der gør. Personligt bruger jeg mine til ferien

Det gad jeg da også godt at vi kunne, men eftersom vi jo er en af de der skrækkelige familier med mange børn, så har vi brug for et hus af en vis størrelse, og bilen skal jo også have et vist antal sæder for at vi kan være der alle sammen.... Så her er de nødvendige i budgettet....

I Frankring får man en ekstra stor børnecheck eller et ekstra skatte-fradrag når man får 3. barn - det synes jeg er en fin løsning hvis man vil sikre sig at der bliver født børn nok.

Jeg så lige nu i Nyhederne at det ikke koster kommunen flere penge at der kommer flere ældre, for der er samtidig færre børn - det er da lidt skræmmende synes jeg....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

slettet_7530

Znuzke skriver:

Det gad jeg da også godt at vi kunne, men eftersom vi jo er en af de der skrækkelige familier med mange børn, så har vi brug for et hus af en vis størrelse, og bilen skal jo også have et vist antal sæder for at vi kan være der alle sammen.... Så her er de nødvendige i budgettet....

I Frankring får man en ekstra stor børnecheck eller et ekstra skatte-fradrag når man får 3. barn - det synes jeg er en fin løsning hvis man vil sikre sig at der bliver født børn nok.

Jeg så lige nu i Nyhederne at det ikke koster kommunen flere penge at der kommer flere ældre, for der er samtidig færre børn - det er da lidt skræmmende synes jeg....

Altså som udgangspunkt vil regeringen gerne have at vi føder flere børn og bliver storfamilier som familien jeg har citeret her, men daginstpladserne bliver dyrer, SFO er nu dyrer end børnehave  de skærer i åbningstiden i daginst, de vil have at vi skal arbejde længere tid, vi er det land med de dyreste skatter og afgiter på madvarer, jeg vil sige jeg kan næsten ikke se hvordan en storfamilie skulle kunne klare sig uden børnechecken.

Her er vi kun 2 børn og 2 voksne og vi har aldrig været ude over landets grænser

Anmeld

22. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Helt klart indkomstreguleret hvis du spørger mig.

Anmeld

22. maj 2010

Con

Baagøe skriver:

Forslaget hedder Børnecheck til de 3 første børn og ikke kun 2
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/30665945/

Jeg kunne godt klare mig uden, og jeg mener faktisk, at det er en kæmpe gode fra samfundet, for hvorfor skal staten egentlig forsørge vores børn? Derudover forstår jeg ikke, hvorfor man har sin økonomi bundet op på børnechecken, da det er en ekstra service...

Der er nok nogen der bliver stødt over mit synspunkt, men det er altså min mening

K.h. Linda

Helt enig.

Vi kan også sagtens klare os uden.

Med al respekt for de, som virkelig kæmper en økonomisk kamp hver dag, hvor det ikke er muligt at leve for mindre - det er ikke dem, jeg omtaler her:

En del siger, at de ikke kan undvære børnepengene - for så har de ikke råd til nr. 2 bil, eller så kunne vi ikke have hus eller lignende - det er en utrolig forkælet holdning i dagens samfund, man må sætte sit forbrug/budget efter den indtjening, man har - eller har risiko for at få, det vil sige, at man som udgangspunkt ikke bør sidde dyrere end at den ene part kan gå tåle at gå ned i løn, og at man så stadig kan opretholde den levestandard, man har. Hvis begge mister arbejde, må man så skære i diverse goder, f.eks. sælge bilen, flytte eller lignende.

Jeg forstår heller ikke de, som lægger budget efter børnepengene - eller som mener, at de ikke kan undvære dem, "for så kan vi jo ikke komme på ferie", I har ikke brug for disse penge - så må I altså sadle om!

Anmeld

22. maj 2010

XXSS

Yrsa skriver:

Ja, men det er vel heller ikke samfundets ansvar at betale for vores børn, hvis man sætter det på spidsen..

Jeg mener ikke at det er samfundets ansvar at betale for vores børn! Men et stort M, hvis man fjerner børnechecken, synes jeg bestemt ikke at det er realistisk at blive ved med at sætte inst. taksterne enormt højt.

Selv om vi er to arbejdende i familien, har hus og nr. 2 på vej  (ifølge det nye de vil have på banen mister vi 26600 i de to år), så er det da svært at få til at hænge sammen, hvis udgifterne bliver ved med at stige synes jeg! Jeg vil da også gerne kunne lave noget sammen med mine børn, uden at skulle "gå neden om og hjem".

Det var bare en tanke herfra! og jeg mener bestemt ikke, at det er i orden at "udnytte" systemet på nogen måde - har da kendskab til nogle tilfælde som ikke er i orden!

Anmeld

22. maj 2010

JemKem

Baagøe skriver:

Tror du seriøst der er nogen der tænker sådan, når de skal sætte børn i verden?

Det tror jeg også der er nogen der gør. Men tænker nu mere politisk... Altså de kan jo ikke både blæse og have mel i munden. Hvis de vil have, at der er flere, som skal få flere børn, så må de gøre det mere fristende 

Anmeld

23. maj 2010

Kala

Da vi begge to har en rimelig god løn, ville vi sagtens kunne klare os uden børnefamilie-ydelsen. Men det gør mig da ikke noget, at jeg får den, for penge kan man jo aldrig få nok af 

Anmeld

23. maj 2010

Svei

Tak for alle jeres svar.,...spændende hvad der kommer til at ske og må indrømme jeg er meget overrasket over at der er er så stor en del af dem der har stemt der faktisk ikke ville kunne klare sig uden disse penge....

Anmeld

23. maj 2010

Pige2009

Znuzke skriver:

Ja, er det 5 i har tilsammen?  Gruer selv for den dag familien bliver så stor

Hmmm ja... færre børn og flere ældre er jo desværre sådan den demografiske udvikling er i det meste af Vesten

Anmeld

23. maj 2010

Pige2009

Helle30 skriver:

Det vil jeg formode, de gør i Frankrig. Hørte i dag, at dér vil de også gerne have folk til at få flere børn, hvorfor man modtager godt 4000,-/md. for det 3. barn. Det har fået folk under dynen, blev der sagt.

- Helle - der godt kunne undvære den børnecheck.

Vanvittigt siger jeg bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.