Børnechecken kun til de to første børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kunne I klare jer uden børnechecken...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.569 visninger
72 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

Svei

eller indkomstreguleret, hvad mener I....er det gode idéer?

Og ikke mindst, kan I undvære checken...?

Jeg ville godt kunne klare mig uden, men de 14.000kr hver 3 md. jeg får, gør at der er råd til det som andre familier med to voksne kan gør og gør...ferier, ture osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

quity

Jeg tror ik jeg ville kunne klare mig uden. Pt har jeg ikke engang råd til rejser med børnene. Håber det kommer på et tidspunkt for børnenes skyld.

Anmeld

21. maj 2010

Svei

quity skriver:

Jeg tror ik jeg ville kunne klare mig uden. Pt har jeg ikke engang råd til rejser med børnene. Håber det kommer på et tidspunkt for børnenes skyld.

Åh, det håber jeg også for jer...det er da ikke sjovt at skulle sidde så hårdt i det.. øv altså..

Anmeld

21. maj 2010

mariamiss6

Hvis jeg virkelig skulle, så kunne jeg jo nok klare mig uden den, eller lære det i hvert fald....

Jeg har bare ikke lyst til at spare så meget igen, at jeg føler jeg ikkekan tage mig en rugbrødsmad, for tænk hvis der ikke var til ungerne...

Som det er lige nu, for mig som også er enlig, og får for 2 børn, har vi det godt. Jeg har råd til at frådse med både mad og tøj, og der er også råd til ups indkøb... Det synes jeg er dejligt. og ikke mindst at regningerne er betalt, det var de ikke alle før, mens jeg var sammen med faren... Men altså det har vel som sådan ikke noget med kun børnechecken at gøre

Fik jeg ikke børnechecken, ville jeg nok hurtigt komme lidt bagud, eller sidde med røven i vandskorpen, er vidst det jeg vil frem til.

Anmeld

21. maj 2010

Risen

Ja vi ville godt kunne klare os, men det ville nok blive lidt kedeligt med æggemader hver dag .. 

Anmeld

21. maj 2010

quity

Yrsa skriver:

Åh, det håber jeg også for jer...det er da ikke sjovt at skulle sidde så hårdt i det.. øv altså..

Tak tak.

Anmeld

21. maj 2010

Corn

Vi kunne godt klare os uden, men udspillet er lidt spøjst...

De himler op om at vi skal få flere børn, men dernæst vil de skære i tilskud, børnecheck, have os til at flytte efter arbejdspladser og så koster biler til stor-familier bare mega mange penge...

Det hænger ikke sammen i min verden

Anmeld

21. maj 2010

Svei

Macaab skriver:

Vi kunne godt klare os uden, men udspillet er lidt spøjst...

De himler op om at vi skal få flere børn, men dernæst vil de skære i tilskud, børnecheck, have os til at flytte efter arbejdspladser og så koster biler til stor-familier bare mega mange penge...

Det hænger ikke sammen i min verden

Måske df bare gerne vil prøve at undgå at mennesker af anden etnisk baggrund får så mange børn...

Men ja, jeg synes heller ikke det hænger sammen....så bliver det i hvert fald en visse grupper af mennesker der bidrager med de fleste nye borgere...

Anmeld

21. maj 2010

Corn

Yrsa skriver:

Måske df bare gerne vil prøve at undgå at mennesker af anden etnisk baggrund får så mange børn...

Men ja, jeg synes heller ikke det hænger sammen....så bliver det i hvert fald en visse grupper af mennesker der bidrager med de fleste nye borgere...

Ja måske det er sådan det hænger sammen

Men det er sku spøjst... De unge skal få mange børn for at sørge for de ældre og store årgange når de skal på pension... Så skidt med at man fratager mulighederne for at avle løs

Anmeld

21. maj 2010

Svei

Macaab skriver:

Ja måske det er sådan det hænger sammen

Men det er sku spøjst... De unge skal få mange børn for at sørge for de ældre og store årgange når de skal på pension... Så skidt med at man fratager mulighederne for at avle løs

Ja, men det er vel heller ikke samfundets ansvar at betale for vores børn, hvis man sætter det på spidsen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.