Børnechecken kun til de to første børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2010

Svei

Men man er da også godt dum at bo på Lolland/falster...

nuggie skriver:

Det er jo friviligt om man indløser sin chek, man kan jo vælge at aflevere pengene til kommunne hvis man ikke mener at man har brug for dem

Her hjemmme er pengene indregnet i budget ligesom boligsikringen var det, da jeg fik sådan en. de går ikke til rejser og den slags.

NU har jeg ikke læst forslaget fra DF, jeg ville aldrig gå ind på deres hjemmeside , men jeg synes at hvis man gør skal man passe på ikke at ramme, de familier som i forvejen bliver ramt hårdt med at skulle betale fuld forældrebetaling og som f.eks. har høje udgifter til f.eks. transport til arbejde. Her nede på lolland hvor  jeg bor, er det faktisk dyre at køre med toget end at have en bil, og de fleste jobs ligger langt væk så ja vi har to biler, fortiden men hvis jeg skal ind og handle er det billigere at have en gammel bil som jeg kan køre i end at jeg skal tage toget. det er totalt godnat men sådan er det altså

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

Svei

Laulund87 skriver:

De kommer da ikke på check? De bliver sat direkte ind på kontoen. 

Og du vil vel ikke bilde mig ind at selvom man ikke direkte mangler pengene så ville man aflevere dem til kommunen.

I mit hoved er de en luksus og det er forkert at indregne dem i budgettet.

Men det er jo ikke luksus for alle...det er da mere "godnat" ikke at regne dem ind i budgettet hvis de er nødvendige for at overleve...og det er de altså for mange mennesker...af dem der svarede herinde er det faktisk over halvdelen der ikke kunne leve uden.

Anmeld

24. maj 2010

Laulund87

Yrsa skriver:

Men det er jo ikke luksus for alle...det er da mere "godnat" ikke at regne dem ind i budgettet hvis de er nødvendige for at overleve...og det er de altså for mange mennesker...af dem der svarede herinde er det faktisk over halvdelen der ikke kunne leve uden.

så synes jeg man har sat sig for hårdt hvis de ikke kan undværes..

Anmeld

24. maj 2010

nuggie

At sige at det er luksus er vel det samme som at sige at boligsikring er luksus, det kommer vel anpå hvor mange penge man har i sit budget.  er synes at det er en generalisering at sige at det er en luksus som man ikke kan indregne i sit budget, det er vel op til en selv hvorman man ligger sit budget.

Jeg ved godt at de kommer ind på ens konto nu, men der var en gang i historie med en eller anden kendt,(måske Lars larsen) som ikke ville indløse sine checks og det gav en masse problemer med komunnens budget da de ikke kunne få deres budget til at stemme
jeg gider ikke begrunde mit valg af bopæl

Anmeld

24. maj 2010

Laulund87

nuggie skriver:

At sige at det er luksus er vel det samme som at sige at boligsikring er luksus, det kommer vel anpå hvor mange penge man har i sit budget.  er synes at det er en generalisering at sige at det er en luksus som man ikke kan indregne i sit budget, det er vel op til en selv hvorman man ligger sit budget.

Jeg ved godt at de kommer ind på ens konto nu, men der var en gang i historie med en eller anden kendt,(måske Lars larsen) som ikke ville indløse sine checks og det gav en masse problemer med komunnens budget da de ikke kunne få deres budget til at stemme

Det var også bare min holdning. Ingen alarm over hvordan folk vælger at bruge børnepengene

Anmeld

24. maj 2010

Svei

Laulund87 skriver:

så synes jeg man har sat sig for hårdt hvis de ikke kan undværes..

Det kan du da ikke sige når du ikke kender den enkeltes situation....det er jo ikke en ensartet masse men mange mennesker med forskellig baggrund. Feks som enlig forsørger der er børnechecken meget vigtig, eller som par der studerer....og det handler ikke om at sætte sig hårdt, men at lige de to grupper jeg nævner er lavtlønnet.

Der er altid mennesker der sætter sig for hårdt, men at mene at ALLE der er afhængige af disse penge har VALGT at sætte sig for hårdt, det mener jeg på ingen måde har noget med virkeligheden at gøre...men nemt at slynge ud.

Anmeld

24. maj 2010

Svei

nuggie skriver:

Var den til mig...den med bopælen...

Anmeld

24. maj 2010

Laulund87

Yrsa skriver:

Det kan du da ikke sige når du ikke kender den enkeltes situation....det er jo ikke en ensartet masse men mange mennesker med forskellig baggrund. Feks som enlig forsørger der er børnechecken meget vigtig, eller som par der studerer....og det handler ikke om at sætte sig hårdt, men at lige de to grupper jeg nævner er lavtlønnet.

Der er altid mennesker der sætter sig for hårdt, men at mene at ALLE der er afhængige af disse penge har VALGT at sætte sig for hårdt, det mener jeg på ingen måde har noget med virkeligheden at gøre...men nemt at slynge ud.

Okay så siger vi det.

Anmeld

24. maj 2010

nuggie

jeg så bare at en havde skrevet noget om at bo på lolland  jeg er tilflytter fra købennhavn og har mange mange gange måtte begrunde hvorfor vi har valg at bo på lolland

Anmeld

24. maj 2010

Svei

Laulund87 skriver:

Okay så siger vi det.

Dvs du faktisk bare slynger noget ud du ikke kan argumentere for...hmm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.