Børnechecken kun til de to første børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2010

Svei

Zette skriver:

Helt enig - så har man ikke haft råd til barnet/børnene.

Vanvittigt at staten skal finansiere at man skal have råd til at få børn.

(og ved godt at jeg helt sikkert støder nogen nu)

Ej, ens livssituation kan da ændres, så så firkantet er det da heldigvis ikke...hvis du om et år står som enlig, så er jeg ret sikker på at de penge ville gøre en stor forskel og måske være afgørende for om du kan klare dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

smokin

Yrsa skriver:

Og en dejlig bonus...

Nu har jeg lige læst lidt af tråden (ikke den hele) og jeg synes selvfølgelig at det er synd for dem som kommer til at mangle pengene HVIS de ikke var der eller blev skåret ned. Men omvendt så er der så mange børn der overhovedet ikke ser skyggen af den børnecheck og så synes jeg altså 14000 er mange penge hver 3. måned.

Så betaler staten jo for alt mulig andet end til børnene.Og jeg holder stadig fast i som jeg skrev før at det IKKE er børnechecken der skal afgøre hvorvidt man har råd til et barn eller ej. Det er jo ikke et finanseringsselskab.

Anmeld

24. maj 2010

smokin

Yrsa skriver:

Ej, ens livssituation kan da ændres, så så firkantet er det da heldigvis ikke...hvis du om et år står som enlig, så er jeg ret sikker på at de penge ville gøre en stor forskel og måske være afgørende for om du kan klare dig.

Ej det er da strengt at sige - jeg er da på su og har taget højde for FØR jeg blev gravid hvad jeg var nødt til at gå af med for at få tingene til at fungere UDEN at skulle medregne den check. Det kan godt være at min kæreste så tjener mange penge, men vi har jo også udgifter ud fra det.

Men vi har da måtte ofre vores for at de penge skulle komme Malou til gode som en ekstra bonus frem for at de skulle dække ind i et budget.

Jeg er selv vokset op uden at se skyggen af de penge hele livet, så mener bestemt ikke at man bare skal kunne blive ved og ved med at sætte børn i verden bare fordi der kommer en børnecheck i den anden ende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.