Børnechecken kun til de to første børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes det skal være indtægtsreguleret... Jeg vil sige, da Idun var lille og vi begge var på dagpenge og havde hus og alt det samtidig. Det var fucking hårdt og vi havde ikke klaret den uden børnepenge. Eller det havde vi jo naturligvis sikkert nok uanset, men det gjorde at vi liiiiiige kunne have det lille bitte smule ekstra...

Men nu, er det da super mega dejligt at få de ekstra penge engagn imellem, men vi behøver dem slet ikke mere. Så jeg syntes da klart at de skal være indtægts reguleret. Men jeg ved ikke hvor mange penge det ville indbringe samfundet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

Pige2009

Yrsa skriver:

eller indkomstreguleret, hvad mener I....er det gode idéer?

Og ikke mindst, kan I undvære checken...?

Jeg ville godt kunne klare mig uden, men de 14.000kr hver 3 md. jeg får, gør at der er råd til det som andre familier med to voksne kan gør og gør...ferier, ture osv...

Forslaget hedder Børnecheck til de 3 første børn og ikke kun 2
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/30665945/

Jeg kunne godt klare mig uden, og jeg mener faktisk, at det er en kæmpe gode fra samfundet, for hvorfor skal staten egentlig forsørge vores børn? Derudover forstår jeg ikke, hvorfor man har sin økonomi bundet op på børnechecken, da det er en ekstra service...

Der er nok nogen der bliver stødt over mit synspunkt, men det er altså min mening

K.h. Linda

Anmeld

21. maj 2010

Vidunderligeunger

nogen der har et link til hele spareplanen??

(sorry Yrsa, at jeg bruger din tråd til det)...

Anmeld

21. maj 2010

JemKem

Jeg tænker bare, at staten gerne vil have at vi får flere børn, og at vi skal have over 2 børn pr. par for at kunne have indbyggertallet til at være vedvarende og ikke fallende... Og det indbyder da ikke til det, hvis de skærer i børnechecken - og da slet ikke på den måde...

Anmeld

21. maj 2010

ekzunz

Baagøe skriver:

Jeg kunne godt klare mig uden, og jeg mener faktisk, at det er en kæmpe gode fra samfundet, for hvorfor skal staten egentlig forsørge vores børn? Derudover forstår jeg ikke, hvorfor man har sin økonomi bundet op på børnechecken, da det er en ekstra service...

Der er nok nogen der bliver stødt over mit synspunkt, men det er altså min mening

K.h. Linda

Det kan godt være at det er en ekstra service, men eftersom vi vi ved at de kommer hvert kvartal, så er der vel ikke noget galt i at medregne dem i budgettet.

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

Znuzke skriver:

Det kan godt være at det er en ekstra service, men eftersom vi vi ved at de kommer hvert kvartal, så er der vel ikke noget galt i at medregne dem i budgettet.

Nej det kan jeg se, der er mange der gør. Personligt bruger jeg mine til ferien

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

BlyViol skriver:

nogen der har et link til hele spareplanen??

(sorry Yrsa, at jeg bruger din tråd til det)...

Prøv DF's hjemmeside...

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

JemKem skriver:

Jeg tænker bare, at staten gerne vil have at vi får flere børn, og at vi skal have over 2 børn pr. par for at kunne have indbyggertallet til at være vedvarende og ikke fallende... Og det indbyder da ikke til det, hvis de skærer i børnechecken - og da slet ikke på den måde...

Tror du seriøst der er nogen der tænker sådan, når de skal sætte børn i verden?

Anmeld

21. maj 2010

N&J

Baagøe skriver:

K.h. Linda

Jeg ville ikke kunne klare mig uden, eller jo hvis jeg droppede studiet og begyndte at arbejde, men det håber jeg virkelig ikke bliver nødvendigt.. uhh alle deres spareplaner.. til gengæld kan jeg sandsynligvis godt klare mig hvis de fastfryser SU'en, hvis ikke madvarer stiger voldsomt-...  

Anmeld

21. maj 2010

Helle30

Tror du seriøst der er nogen der tænker sådan, når de skal sætte børn i verden?

Det vil jeg formode, de gør i Frankrig. Hørte i dag, at dér vil de også gerne have folk til at få flere børn, hvorfor man modtager godt 4000,-/md. for det 3. barn. Det har fået folk under dynen, blev der sagt.

- Helle - der godt kunne undvære den børnecheck.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.