Guldkorn under fødslen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2010

Mira0911

Under en presseve siger jeg "Er der ikke afføring med?"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

kæft det er god aftenlæsning det her

Anmeld

5. maj 2010

mariamiss6

Jeg råber under presseveerne ved min førstefødte (vel og mærke presseveer jeg IKKE måtte udnytte):

det føles som om min ringmuskel er ved at sprænge! - råbt midt i en presseve....

Hvor til JM svarer (stående ved sin puter): jaaah men det er fordi det kan godt føles som om han kommer ud den vej, men det skal han jo ikke...

Æhm nej ko, gider du lige tjekke det - hun tjekkede ikke, og jeg sprang ikke

Og lige da han var født, og jeg havde ham i armene - det går nok ikke at kalde ham E.T. tror jeg - han lignede E.T. rigtig meget, fordi han var lidt brun i det, og helt krøllet, og så strittede han med pegefingeren mens han strakte halsen, som var temmeligt tør, og skildpaddeagtig at se på hehe....

Anmeld

5. maj 2010

Mig med maven

VERDENSKLASSE!!!

Jeg havde under min fødsel, min mand på venstre side af sengen. Da jeg mellem to veer kigger op efter ham, kan jeg ikke se ham. Jeg går i panik og råber "Hvor er Thomas?"

Min jordemoder griner og siger at han står på min højre side.

HOVSA!

Der er også en anden.

Hjemme hos os går vi kun med grimme sokker, fx med tær, med disney eller lign.

Så da jeg ligger med de fo vildeste presse veer beder jeg jordemoderen om at pille Cirkeline af mig. Hun kiggede meget underligt på mig, men forstod til sidst at jeg ville have sokkerne af!

Den har jeg virkelig grinet meget meget meget af!

Anmeld

5. maj 2010

MoarTNoah

jeg har osse en lille en

Efter at ligge med de ondeste veer i 6 timer hvor jeg kun åbner mig 2 cm får jeg en epiduralblokade som virker 100% jeg var super glad men osse VILDT træt, den lille mand har fået en elektrode på hovedet for at høre hans hjertelyd, jordmoderen går ud og jeg lægger mig til at sove. efter 30-60min vågner jeg ved at der står 2 jordmødre begge deres studerende, en narkoselæge og en kirug. jeg var helt rundt på gulvet mens kirugen fortæller mig at lillemandens hjertelyd ikke er god, eller stabil , så jeg skal have et kejsersnit så vi kan få ham ud i god behold. Det gjorde mig kun endnu mere rundt på gulvet så da han spurgte om jeg havde nogen spørgsmål var det eneste jeg ku komme på "kan du skære udenom min tatovering?". Alle griner inkl mig, han tager et kig og kommer frem til at det kan han godt.. hehe..

Efter han så har skåret mig op og den lille er kommet ud ser jeg ham lige kort inden han bliver vasket af og det de nu laver i det lille rum, kommer kirugen lige hurtigt hen til mig og siger "Det blev en lille Sophus " Hvorefter jeg foraget siger "Nej, han skal altså hedde Noah" - Og så siger kirugen "nårh okay - jamen så putter jeg ham bare tilbage igen - jeg tager kun imod små Sophus'er nemlig, med et kæmpe smil på læben" Så ku jeg ikke lade være med at grine..

Anmeld

6. maj 2010

MoarTNoah

Kom lige i tanke om noget mere

Under mine veer kunne jeg KUN holde ud at stå op mens jeg holdte om halsen på Brian, og jordmoderen foreslog at jeg måske fandt en anden stilling. mens jeg står og tænker rammer en vee mig så hårdt at mine ben er ved at ryge væk under mig - jeg paniker simpelten og griber ud efter Brian som står foran mig og kigger på mig mens min hånd flyver ned af ryggen på ham og griber fat i det første og bedste.. hans Baglomme, der lyder et kæmpe  #RITSS# og det første jeg siger er bare "FUCK, UNDSKYLD SKAT - Kan man se din røv nu??"

det ku man heldigvis ikke, men baglommen sad og flappede, hver gang jeg ser de bukser tænker jeg på det, og kan ikke lade være med at grine lidt hehe

Anmeld

6. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KatrineR skriver:

jeg har osse en lille en

Efter at ligge med de ondeste veer i 6 timer hvor jeg kun åbner mig 2 cm får jeg en epiduralblokade som virker 100% jeg var super glad men osse VILDT træt, den lille mand har fået en elektrode på hovedet for at høre hans hjertelyd, jordmoderen går ud og jeg lægger mig til at sove. efter 30-60min vågner jeg ved at der står 2 jordmødre begge deres studerende, en narkoselæge og en kirug. jeg var helt rundt på gulvet mens kirugen fortæller mig at lillemandens hjertelyd ikke er god, eller stabil , så jeg skal have et kejsersnit så vi kan få ham ud i god behold. Det gjorde mig kun endnu mere rundt på gulvet så da han spurgte om jeg havde nogen spørgsmål var det eneste jeg ku komme på "kan du skære udenom min tatovering?". Alle griner inkl mig, han tager et kig og kommer frem til at det kan han godt.. hehe..

Efter han så har skåret mig op og den lille er kommet ud ser jeg ham lige kort inden han bliver vasket af og det de nu laver i det lille rum, kommer kirugen lige hurtigt hen til mig og siger "Det blev en lille Sophus " Hvorefter jeg foraget siger "Nej, han skal altså hedde Noah" - Og så siger kirugen "nårh okay - jamen så putter jeg ham bare tilbage igen - jeg tager kun imod små Sophus'er nemlig, med et kæmpe smil på læben" Så ku jeg ikke lade være med at grine..

den sidste der minder mig lidt om da jeg fik mit ks... Frank (kirurgen) er ved at pille Laura ud da han siger "Det var en dreng I havde bestilt ik'!?"

Hører mig selv sige: "nej Frank, sådan én vil jeg ikke have" Vidste heldigvis godt at han tog pis da 2 forskellige overlæger havde lovet at komme og male værelset om hvis det blev en dreng (blev scannet hver 4. uge)

Anmeld

6. maj 2010

MoarTNoah

Caroline86 skriver:

den sidste der minder mig lidt om da jeg fik mit ks... Frank (kirurgen) er ved at pille Laura ud da han siger "Det var en dreng I havde bestilt ik'!?"

Hører mig selv sige: "nej Frank, sådan én vil jeg ikke have" Vidste heldigvis godt at han tog pis da 2 forskellige overlæger havde lovet at komme og male værelset om hvis det blev en dreng (blev scannet hver 4. uge)

Hehe fedt!

Tror osse det kræver noget humor at skulle stå der hele dagen og skære i folk..

Kom lige i tanke om at mens han syede mig sammen sagde han "åh ååh" MIG: "Øøøøh, det er ikke så betrygende at ligge her når du siger sådan - nu har du ikke glemt noget derinde vel?" HAM:"Nej det er sgu skide svært når de laver optælling hver aften" hehe..

Anmeld

6. maj 2010

Sabina & Simone

Hehe... Ej hvor hyggeligt det her er at læse... Jeg har også et par stykker...

Da jeg skulle føde Simone, havde jeg nægtet nogen form for smertelindring, men men men... Det fortrød jeg lidt, men da var det så for sent, så jeg kom i badekar... Der lå jeg så og hyggede mig... Da presseveerne så kom ville jordemoderen have mig op og over på briksen... Jeg gloede på hende og min eneste kommentar var bare at jeg fandme ikke skulle nogen steder...!!! Ydermere fik Steffan en snor i hånden som han så skulle trække i når hun sagde til. Ved ikke hvad han regnede med ville ske når han gjorde det, men tror han regnede med at der kom et helt lægehold, så da hun sagde at han skulle trække i den, så hev han som sindssyg og ind kom en enkelt ssa dame... Jordemoder spørger hende så om hun vil med til fødselsdag... Og så slog det bare klik i mit hoved... De kunne fandme da ikke bare gå...!! Men heldigvis gik det -inden jeg fik sagt noget- op for mig at det var Simones fødselsdag hun snakkede om...

Og ikke nok med det... Midt i en presseve kigger jeg op på Steffan som trofast sidder ved siden af karet og så siger jeg bare: Jeg HADER dig...! Hvis han ikke i forvejen så ud som om han hellere ville sidde på månen, så kom han til det... Så fik så dårlig samvittighed at jeg skyndte mig at sige at jeg elskede ham...

Det blev godt nok lidt langt... Tak fordi I læste med så langt...

Anmeld

6. maj 2010

Englebisse

B&J skriver:

i mens jeg ligger og presser ja det kan jeg så ikke huske men der griber jeg ud i luften og opdager så ikke en sundhedsplejse står siden af mig rykker i hendes fine hvide kittel hvor jeg bare tager til og knapper op også kommer det bare fra hende for satan da ta min hånd og hun river min hånd til sig... ups... hihihihi

Griner den var sgu god

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.