Da jeg efter 3 døgn i fødsel med Tino LANGT om længe ku se frem mod enden da hovedet var kommet ud.. Ligger jeg der og puster og skønner..!!
Der var rigtig mange akutlæger, børnelæger, sosuhjælpere/assistenter, og Jmer da hjerterytmen faldt til 51, valgte de at hjælpe mig med kop..!!
Jeg ligger der i mit helt egen verden som ALLE nu gør under en fødsel og ham gutten der havde taget en masse prøver fra Tinos hoved under forløbet - siger så flere gange ( åbenbart ) at jeg skal lytte til hvad min JM siger..!! Jeg høre altså INTET for tænker bare at nu skal han bare UD..!!
Pludselig tager han fat i min overarm og siger : Nu høre du efter hvad JM siger - ellers.. Mere når han ikke at sige før jeg for første gang snærre af personalet og udbryder TEMMELIG HØJT...
" Du er en mand og er det DIG eller MIG der føder - Har du prøvet det her før?.."
Min mand begyndte at fnise sådan temmelig meget, hvilket min søde Jm også gjorde - hvorefter jeg vender hovedet mod min mand og brøler : " Og du stopper bare det der fniseri - tror du selv det her er sjovt VAR?"...!!
Hele stuen hulkede af grin, hvorefter jeg faktisk blev så flov over hvad der var kommet ud af min mund at jeg straks begyndte at undskylde og sige at det ikke var min mening at være negativ..!!
Da min søn LANGT om længe kommer ud til os og han blir lagt op på mit bryst - og vi venter på moderkagen skal komme ud - sidder min JM og trækker lidt i navnesnoren for at få moderkagen ud - lyder der sku et "hov - det var da ikke planlagt".. Her sidder hun altså melllem mine ben og med direkte udsyn til undervognen.. Rejser hovedet og siger : " Sig mig lige engang - det er altså ikke det fedeste du lige siger til mig når du havde dit hoved nede ved min undervogn"..!! Hun brøler af grin og siger så at navlesnoren er "hevet over" så skal på operationsbordet..!!
Nede på operationsbordet hyler jeg Så meget over at jeg ikke må ligge med vores søn og min mand..!! En MEGA sød sygeplejeske siger : Jamen sødeste Maria du skal jo lige have moderkagen ud - og det hjælper vi dig med her, derefter kommer du derop med det samme..!!
Under indgrebet roder lægen jo så med hele armen inde i mig og bedøvelsen begynder at aftage lidt lige i det han har fået fat i moderkagen..!! Pludselig mærker jeg så hans hånd mod mit maveskind ( sådan føles det ihvertfald ) - ogløfter hovedet LIDT og ser ned af mig selv ( kan jo ikke rigtig se så meget - men udbryder så : Hvaaaaa har i også lavet mine bryster siden de er SÅ store?.. Hele stuen var flad af grin 
Anmeld