HJÆLP!! Hr brug for hurtigt svar....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2010

oo

jeg ved godt der er LÆNGE til imorgen, men jeg ville stadig holde ud til jeg kunne blive scannet af lægerne på klinikken, for de er virkelig trænet i at spotte tidlig graviditet! de starter desuden heller ikke udskrabninger/abortpiller eller noget som helst og det er noget rod uden lige at få taget sin blodprøve på skadestuen/hospitalet istedet for på klinikken! (de sender svaret på blodprøven i løbet af en uge, hvor klinikken ringer senest dagen efter med svar).

jeg tænker hun ikke så noget den anden dag 1) fordi det ikke var det de kiggede efter og 2) fordi det ville være meget tidlig i en graviditet at kunne se noget som helst.

og jeg tænker at grunden til du har små æg nu er fordi du trods alt har fået hormonstimulerende stof ind netop for at danne disse æg. jeg ved ikke om hormonerne har nogen indflydelse på selve fosteret, dog.

og noget andet ved OUH fertilitetsklinik er, at de ikke bare sætter en masse igang! de ser MEGET tiden an og selvom det føles som at være i helvede, så er det trods alt rart at de vil være HELT HUNDREDE procent sikre før de giver dig en udskrabning eller cellegift, som jeg fik. for mig sidste år, der kørte de blodprøver og scanninger hver anden dag i halvanden uge før de konkluderede at det sad udenfor livmoderen, og jeg er sikker på at når du tester SUPER positivt, så starter de med det samme hos dig over en længere periode før de konkluderer noget som helst.

hold kæft hvor må idag være ledjeg håber bare sådan at det hele ender lykkeligt. men med en super-positiv test, så er jeg ikke så nervøs for udfaldet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

Vial

Yrsa skriver:

Ved godt det her måske ikke er helt fair..men kan du ikke ringe til vagtlægen og sige du har vildt ondt, at du har testet positivt og nu gør det bare så ondt...så tjekker de dig i hvert fald og så kan du også få ro i sindet.

Gad vide om man kan danne æg imens man er gravid, det synes jeg er det der lyder mest mærkeligt, men kunne ikke finde noget om det...

Knus..

Tænkte selv det samme ang. vagtlæge. De kan dog ikke gøre andet end at sende en til nærmeste gyn.afd. Og det gør de vist kun, hvis du er længere henne end 7. uger, da man ikke kan se noget endnu før.

Man kan godt danne æg, når man er gravid - HVIS man får hormon, som danner æg (det gør de, som miamaja har fået).

Ellers burde de jo stoppe - nogle gange fortsætter ægproduktionen lidt ind i graviditet og kan give de der mestruationer, som nogle har i starten. Dette dog kun, hvis hcg ikke har fået undertrykt cyklus endnu. Noget som tager længere tid for nogle end andre.

Anmeld

30. april 2010

Svei

KaMa skriver:

Tænkte selv det samme ang. vagtlæge. De kan dog ikke gøre andet end at sende en til nærmeste gyn.afd. Og det gør de vist kun, hvis du er længere henne end 7. uger, da man ikke kan se noget endnu før.

Man kan godt danne æg, når man er gravid - HVIS man får hormon, som danner æg (det gør de, som miamaja har fået).

Ellers burde de jo stoppe - nogle gange fortsætter ægproduktionen lidt ind i graviditet og kan give de der mestruationer, som nogle har i starten. Dette dog kun, hvis hcg ikke har fået undertrykt cyklus endnu. Noget som tager længere tid for nogle end andre.

Ok.. ja, det er jeg jo ikke lige inde i.. men så lyder det jo meget godt for mia maia...

Jeg har været sendt ind til skanning med den yngste da jeg ikke var længere henne fordi jeg havde smerter, men ja...måske det er forskelligt hvad de gør...

Knus..

Anmeld

30. april 2010

Vial

Jeg er i øvrigt enig i, at det er smartest at vente til i morgen. Da de er prof'er (selvom jeg ikke er imponeret af, at de ikke har testet før ny behandling).

Der er dog bare lææænge til i morgen. Nu er klokken dog halv fem, så dagen er ikke så lang, som den har været..

Ærgeligt at de ikke bad om at komme ind med det samme. De ser vist lidt for mange ting sådan et sted til at være "imponerede" af patienternes oplevelser!

Anmeld

30. april 2010

oo

KaMa skriver:

Jeg er i øvrigt enig i, at det er smartest at vente til i morgen. Da de er prof'er (selvom jeg ikke er imponeret af, at de ikke har testet før ny behandling).

Der er dog bare lææænge til i morgen. Nu er klokken dog halv fem, så dagen er ikke så lang, som den har været..

Ærgeligt at de ikke bad om at komme ind med det samme. De ser vist lidt for mange ting sådan et sted til at være "imponerede" af patienternes oplevelser!

jo men klinikken har nok været lukket idag, så det er ikke dem hun har talt med (er jeg overbevist om!)

de plejer ikke at tage blodprøver efter IUI, der får man en dato hvor man hjemmetester og ringer ind med svaret. ikke lige så heldigt i denne situation, men jeg går ud fra at det er et enkeltstående tilfælde!

jeg er helt overbevist om at klinikkens personale tager situationen meget alvorligt imorgen, især med en meget positiv test, og så håber jeg bare at Mia Maia sidder med en meget glædelig nyhed i starten af næste uge (senest!)

Anmeld

30. april 2010

MM1987

1000 tak allesammen...

Kæresten har lige læst det hele igennem...

Nej, det er ikke dem fra klinikken jeg har snakket med i dag da de har lukket. 

Og i har ret, jeg er nødt til at vente til i morgen. Jeg er 5+3 i morgen, så de burde kunne se et eller andet. 

Og så kunne jeg forestille mig de tager blodprøver i morgen og at jeg skal det igen på mandag, og så kan de vel se om HCG er stigende eller faldende...

Hvis de ikke kan se noget ved en scanning i morgen, jamen så er det jo sket, og så skal jeg bare have HCG ud af kroppen igen.

Hvis der er noget at se ved scanningen er der jo kun at vente og se om HCG stiger - og hvis det gør det håber jeg inderligt at det er gode tegn og at jeg om 2 uger også kan se hjerteblink...

Jeg tør slet ikke tænke i retningen af noget positivt. Jeg tror desværre det er gået til grunde og at jeg af en eller anden mærkelig årsag stadig producere hcg eller at jeg er i gang med en SA...

Men lige meget hvad så er det noget af en redelighed - og endnu engang må jeg konstatere at jeg er super besværlig...

Jeg synes jeg har kvalme og ondt i maven - men man kan vel ikke forvente andet...

Anmeld

30. april 2010

Vial

Tjuhl skriver:

jo men klinikken har nok været lukket idag, så det er ikke dem hun har talt med (er jeg overbevist om!)

de plejer ikke at tage blodprøver efter IUI, der får man en dato hvor man hjemmetester og ringer ind med svaret. ikke lige så heldigt i denne situation, men jeg går ud fra at det er et enkeltstående tilfælde!

jeg er helt overbevist om at klinikkens personale tager situationen meget alvorligt imorgen, især med en meget positiv test, og så håber jeg bare at Mia Maia sidder med en meget glædelig nyhed i starten af næste uge (senest!)

Okay. Jeg fik taget blodprøve efter IUI, men okay jeg havde også testet positiv hjemme, og blødte så lidt.

Der er ingen tvivl om at klinikken vil se anerledes alvorligt på sagen, når testen nu er så positiv. Det bliver meget spændende og meget nervepirrende.

Er det for meget at lave en telefonkæde??  

Ved bare at jeg kommer til at sidde og hænge herinde til vi har hørt nyt.

Jeg kan mærke, at jeg tror meget på det her! Og kryder så meget fingre for, at vi endnu en gang skal have en overraskelsesgraviditet

Anmeld

30. april 2010

MM1987

KaMa skriver:

Okay. Jeg fik taget blodprøve efter IUI, men okay jeg havde også testet positiv hjemme, og blødte så lidt.

Der er ingen tvivl om at klinikken vil se anerledes alvorligt på sagen, når testen nu er så positiv. Det bliver meget spændende og meget nervepirrende.

Er det for meget at lave en telefonkæde??  

Ved bare at jeg kommer til at sidde og hænge herinde til vi har hørt nyt.

Jeg kan mærke, at jeg tror meget på det her! Og kryder så meget fingre for, at vi endnu en gang skal have en overraskelsesgraviditet

Hi-hi...

Jeg lover jeg nok skal skrive lige så snart vi er hjemme igen...

Jeg er også sikker på det tager det anderledes i morgen.

Jeg har en tid kl 10:40...skal jeg bare møde op der, eller skal jeg ringe inde og forklare dem at der er lidt af en tvist...??

Vi holder ud til i morgen...

Det er meget mærkeligt at sidde her og føle sig helt tom nu hvor dramaet lige har lagt sig...

Det kunne være vildt hvis den er god nok - men tror ikke så meget på det - det tør jeg ikke, det bliver nemmere at acceptere hvis jeg aldrig har nået at glæde mig...

1000 tak for alle svarene - hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer kolge kvinder...

Anmeld

30. april 2010

Vial

Mia Maia skriver:

1000 tak allesammen...

Kæresten har lige læst det hele igennem...

Nej, det er ikke dem fra klinikken jeg har snakket med i dag da de har lukket. 

Og i har ret, jeg er nødt til at vente til i morgen. Jeg er 5+3 i morgen, så de burde kunne se et eller andet. 

Og så kunne jeg forestille mig de tager blodprøver i morgen og at jeg skal det igen på mandag, og så kan de vel se om HCG er stigende eller faldende...

Hvis de ikke kan se noget ved en scanning i morgen, jamen så er det jo sket, og så skal jeg bare have HCG ud af kroppen igen.

Hvis der er noget at se ved scanningen er der jo kun at vente og se om HCG stiger - og hvis det gør det håber jeg inderligt at det er gode tegn og at jeg om 2 uger også kan se hjerteblink...

Jeg tør slet ikke tænke i retningen af noget positivt. Jeg tror desværre det er gået til grunde og at jeg af en eller anden mærkelig årsag stadig producere hcg eller at jeg er i gang med en SA...

Men lige meget hvad så er det noget af en redelighed - og endnu engang må jeg konstatere at jeg er super besværlig...

Jeg synes jeg har kvalme og ondt i maven - men man kan vel ikke forvente andet...

Jeg kan sagens forstå, at du tænker "negativt", for det er simpelthen for hårdt at skulle til at opbygge et håb - specielt med blødning og det hele.

Jeg håber bare så inderligt, at din krop har snydt dig og lægerne.

Og kan altså stadig ikke forstå den der meget positive test, hvis du er ved at abortere. Bløder du nu - og i så fald hvor meget?

Jeg havde brunt udflåd i mange dage - i varierende mængde. Nogle gange klumper og sådan slimet og fyldte hele papiret - og nogle gange næsten sort! (ja, undskyld detaljerne). Andre gange mindre og kun lidt på papiret.

En SA burde da også give mavekramper - eller hva?

Nå, vi kan spekulere fra nu af og til juleaften!

Anmeld

30. april 2010

MM1987

KaMa skriver:

Jeg kan sagens forstå, at du tænker "negativt", for det er simpelthen for hårdt at skulle til at opbygge et håb - specielt med blødning og det hele.

Jeg håber bare så inderligt, at din krop har snydt dig og lægerne.

Og kan altså stadig ikke forstå den der meget positive test, hvis du er ved at abortere. Bløder du nu - og i så fald hvor meget?

Jeg havde brunt udflåd i mange dage - i varierende mængde. Nogle gange klumper og sådan slimet og fyldte hele papiret - og nogle gange næsten sort! (ja, undskyld detaljerne). Andre gange mindre og kun lidt på papiret.

En SA burde da også give mavekramper - eller hva?

Nå, vi kan spekulere fra nu af og til juleaften!

Her er et billede af mine test... Synes endda de er blevet lidt blege i farverne siden jeg tog dem - men de kom efter 30 sek...

Altså jeg har bare noget meget mørkebrunt udflåd (intet rødt i overhovedet) - men ikke så meget, bare sådan så et trusseindlæg er nok...

Jeg synes lige pludselig jeg har ondt i maven - men come on, det ville være mærkeligt hvis jeg ikke havde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.