Hjemmegående husmor, hot/not?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

Soap

Jeg er også hjemmegående 

Og at ha muligheden for at selv opbringe mine børn uden skal tænke på økonomi og lign er virkeligt et privilegie som jeg er meget taknemmeligt for og ville aldrig blive en sur job tjans 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Lone Jakobsen

har virkelig nyyydt min barsel...så jo helt bestemt...hvis vi havde råd.

Anmeld

25. april 2010

oo

jeg ville skismer gerne kunne gå hjemme med mine unger. det ville nu ikke betyde at jeg blev hjemmegående HUSmor, jeg ville bare være hjemmegående MOR som det er nu kommer jeg til at være studerende de første to år af mit barns liv (jeg skal læse min kandidat i Litteraturvidenskab når jeg kommer tilbage fra barslen) og det synes jeg også er rigtig dejligt. Generelt skal jeg jo bare beskæftige mig med litteratur i den ene eller den anden form for at være et lykkeligt menneske, så at være hjemme med mine unger og få læst nogle gode værker eller fx skrive for nogen/mig selv, det ville være helt optimalt

Anmeld

25. april 2010

wamse

Jeg ville vildt gerne kunnet have gået hjemme til de var mindst 4 år, og var det muligt for en større del af befolkningen, tror jeg også at man kunne få voksenkontakten ved legestuer og lignende tiltag.

Anmeld

25. april 2010

Soap

wamse skriver:

Jeg ville vildt gerne kunnet have gået hjemme til de var mindst 4 år, og var det muligt for en større del af befolkningen, tror jeg også at man kunne få voksenkontakten ved legestuer og lignende tiltag.

Der findes altså mange legestuer 

Som ikke kun er i kirker 

I hvert fald i de større byer 

Anmeld

25. april 2010

wamse

Soap skriver:

Som ikke kun er i kirker 

Jeps det ved jeg, men folks begrundelser for ikke at ville gå hjemme ved børnene (ud over økonomien) er ofte at man mangler voksenkontakten, og hvis mange flere egentlig gik hjemme, ville flere også kunne dække deres behov for voksenkontakt ved at deltage og oprette legestuer i større omfang end det er i dag

Anmeld

25. april 2010

Ansemusen

Jeg ville gerne for en periode mens mine børn var små! Men bestemt ikke forevigt! Tror man kan gå i stå og har brug for at se andre voksne mennesker i løbet af dagen. Det var noget andet dengang alle kvinderne i landsbyen gik hjemme og hjalp hinanden med børnene og børnene havde hinanden at lege med og kvinderne hinanden at snakke med. Det synes jeg egentlig er det mest naturlige, fordi børnene så kan være hos deres mor hver dag når de er små samtidig med at de kan blive stimuleret af andre børn. Men som vores samfund er bygget op i dag, hvor alle passer sig selv og nærmest ingen kender deres egen nabo, så ville jeg ikke i længden.

Anmeld

25. april 2010

Ansemusen

Soap skriver:

Som ikke kun er i kirker 

Har en veninde som går i legestue i kriken, og der synges hverken kirkesange eller prædikes. Det har intet med en kirke at gøre andet end at det foregår i en. De synger børnesange og leger som ethvert andet sted. Så tænker at det er fint at det foregår i en kirke, selvom jeg ikke selv er troende!

Anmeld

25. april 2010

Soap

Ansemusen skriver:

Jeg ville gerne for en periode mens mine børn var små! Men bestemt ikke forevigt! Tror man kan gå i stå og har brug for at se andre voksne mennesker i løbet af dagen. Det var noget andet dengang alle kvinderne i landsbyen gik hjemme og hjalp hinanden med børnene og børnene havde hinanden at lege med og kvinderne hinanden at snakke med. Det synes jeg egentlig er det mest naturlige, fordi børnene så kan være hos deres mor hver dag når de er små samtidig med at de kan blive stimuleret af andre børn. Men som vores samfund er bygget op i dag, hvor alle passer sig selv og nærmest ingen kender deres egen nabo, så ville jeg ikke i længden.

Hvem er det der siger at vi hjemmegående ikke møder og taler med andre voksne mennesker hele dagen ? 

Som folk arbejder i dag med skiftehold osv er det da nemt at opretholde , faktisk nemmere at opretholde forbindelse til venner og familie, fordi jeg som går hjemme jo er yderst fleksibel for det meste 

Plus det er være hjemmegående jo ikke betyder at man kun sidder hjemme i sofaen og ammer 

Anmeld

25. april 2010

Soap

Ansemusen skriver:

Har en veninde som går i legestue i kriken, og der synges hverken kirkesange eller prædikes. Det har intet med en kirke at gøre andet end at det foregår i en. De synger børnesange og leger som ethvert andet sted. Så tænker at det er fint at det foregår i en kirke, selvom jeg ikke selv er troende!

Intet ondt om kirker, det såmænd kun for at få slået fast at der fandtes andre alternativer da jeg ved der er mange som ikke vil deltage når det er i kirken 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.