Ansemusen skriver:
Jeg ville gerne for en periode mens mine børn var små! Men bestemt ikke forevigt! Tror man kan gå i stå og har brug for at se andre voksne mennesker i løbet af dagen. Det var noget andet dengang alle kvinderne i landsbyen gik hjemme og hjalp hinanden med børnene og børnene havde hinanden at lege med og kvinderne hinanden at snakke med. Det synes jeg egentlig er det mest naturlige, fordi børnene så kan være hos deres mor hver dag når de er små samtidig med at de kan blive stimuleret af andre børn. Men som vores samfund er bygget op i dag, hvor alle passer sig selv og nærmest ingen kender deres egen nabo, så ville jeg ikke i længden.
Hvem er det der siger at vi hjemmegående ikke møder og taler med andre voksne mennesker hele dagen ? 
Som folk arbejder i dag med skiftehold osv er det da nemt at opretholde , faktisk nemmere at opretholde forbindelse til venner og familie, fordi jeg som går hjemme jo er yderst fleksibel for det meste 
Plus det er være hjemmegående jo ikke betyder at man kun sidder hjemme i sofaen og ammer 
Anmeld