Faderskabssag - DNA test- prøverne er taget, Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2010

bredkjaer1

Leneur skriver:

Hej Louise.

Nu er jeg lidt nysgerrig ang. forældremyndigheden, så nu spørg jeg om det var pr. automatik du fik den, eller om du søgte om den? Og hvis du søgte om den, hvad gav du så som begrundelse og søgte du inden faderskabet var bekræftet?

Jeg står jo samme i situation og da jeg ved der går LAAANG tid endnu inden faderskabet går i orden, er jeg kommet i tvivl om, om det er nu jeg skal søge den fulde forældremyndighed.

Hej

Jeg tillader mig lige at stikke en bemærkning ind.

Jeg har statsamtet om det selv samme, netop af frygt for at han skulle kunne komme og tage hende (hvilket han tidligere har truet med- før fødslen dog) og der fik jeg oplyst, at hvis ikke i har haft fælles adresse i de sidste 10 måneder inden fødslen får du automatisk fuld forældremyndighed, og har han efter fødslen ikke set eller givet udtryk for interesse i barnet, er det, selvom han vælger at gå rettens vej, stortset umuligt for ham at få fuld eller delt forældremyndighed, med mindre du vælger at give ham den, eller kommer ud i narko eller alkoholmisbrug. Han har dog ret til samkvem med barnet selvom du har fuldforældremyndighed. Jeg mener, det er 1 time 3 gange i ugen til barnet er 2 år. Og du har ret til at det foregår hos dig, i spædbørns årene.

Håber det hjælper lidt

Kram Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

bredkjaer1

Mette Nexø skriver:

Hej Tina

Jeg fødte i januar, og her 5 mdr efter er det hele faldet på plads, vi fik taget vores blodprøver allerede i februar og heldigvis fik faren også taget dem ret hurtigt.

Hørte fra faren da han havde fået afgørelsen, men han ville bare høre hvordan og hvorledes med pengene. Han spurgte slet ikke til sin datter. Kender godt det du skriver med at være splittet, ville ønske at han var i hendes liv, men nu er hun bare så gammel 5½ mdr at det snart kan være lige meget. Han var der slet ikke under min graviditet selvom jeg prøvede at få ham til at deltage. Men ja det er nok meget nemmere uden hans indblandning

Er rigtig glad for at høre, at du ikke måtte igennem den samme lange ventetid som en del desværre er, men måske også fordi du var så hurtig til selv at få sat det hele i gang. Og han trods alt var samarbejdsvillig.

Jeg tror på at vores guldklumper får det bedre uden deres biologiske fædre, hvis de alligevel ikke er angageret i dem. Enyas far var periodisk under graviditeten meget engageret, andre perioder ville han ikke vide af os. Og slutteligt meldte han ud en måned før termin at han ikke var "klar".. Og har ikke set ham siden. Vil sige at når det skal være sådan, så er jeg glad for at det i det mindste skete før fødslen og før hun knyttede sig til ham.

Har besluttet mig for(tror jeg nok) at hvis der ikke har været interesse fra hans siden inden hun bliver 1 år (4 nov) så vil jeg gøre hvad jeg kan, for at han ikke skal have samkvem hvis han ændrer mening. Skal de senere have kontakt, må det blive, når Enya selv er gammel nok til at forstå og tage beslutningen selv.

I mellemtiden må man håbe, man møder en sød fyr som vil elske os begge

Håber du har haft en god familie og venner til at støtte dig gennem graviditet og dette efterfølgende!

Anmeld

19. juni 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Leneur skriver:

Hej Louise.

Nu er jeg lidt nysgerrig ang. forældremyndigheden, så nu spørg jeg om det var pr. automatik du fik den, eller om du søgte om den? Og hvis du søgte om den, hvad gav du så som begrundelse og søgte du inden faderskabet var bekræftet?

Jeg står jo samme i situation og da jeg ved der går LAAANG tid endnu inden faderskabet går i orden, er jeg kommet i tvivl om, om det er nu jeg skal søge den fulde forældremyndighed.

Øhm, da Astrid blev født printede jeg det skema om faderskab ud fra nettet. Skrev faderen på og sendte det, mener måske der stod noget om forældremyndigheden. For har ikke udfyldt flere skemaer. Men må indrømme jeg virkelig ikke kan huske hvordan jeg har fået den- tror bare det var automatisk

Anmeld

19. juni 2010

BetonSlotsPrinsesserne

bredkjaer1 skriver:

Hej

Jeg har statsamtet om det selv samme, netop af frygt for at han skulle kunne komme og tage hende (hvilket han tidligere har truet med- før fødslen dog) og der fik jeg oplyst, at hvis ikke i har haft fælles adresse i de sidste 10 måneder inden fødslen får du automatisk fuld forældremyndighed, og har han efter fødslen ikke set eller givet udtryk for interesse i barnet, er det, selvom han vælger at gå rettens vej, stortset umuligt for ham at få fuld eller delt forældremyndighed, med mindre du vælger at give ham den, eller kommer ud i narko eller alkoholmisbrug. Han har dog ret til samkvem med barnet selvom du har fuldforældremyndighed. Jeg mener, det er 1 time 3 gange i ugen til barnet er 2 år. Og du har ret til at det foregår hos dig, i spædbørns årene.

Håber det hjælper lidt

Kram Tina

Det er op til dig hvor mange timer det må være om ugen, men dog mindst én time én gang om ugen, og det må gernde være hos dig, men kun i barnets vågne timer. HVis du føler dig tryg må faderen også gå en tur med barnet, men kun i dets vågne timer. Når barnet er fyldt 3 år kan man begynde at snakke om det må sove ved faderen weekenden over. Men ikke før, og der kræver at der har været samvær et hvis antal tid inden..

Anmeld

19. juni 2010

bredkjaer1

LouiseVous skriver:

Det er op til dig hvor mange timer det må være om ugen, men dog mindst én time én gang om ugen, og det må gernde være hos dig, men kun i barnets vågne timer. HVis du føler dig tryg må faderen også gå en tur med barnet, men kun i dets vågne timer. Når barnet er fyldt 3 år kan man begynde at snakke om det må sove ved faderen weekenden over. Men ikke før, og der kræver at der har været samvær et hvis antal tid inden..

det var ikke heeelt skævt det jeg huskede så

Anmeld

19. juni 2010

BetonSlotsPrinsesserne

bredkjaer1 skriver:

det var ikke heeelt skævt det jeg huskede så

Nej da Men tror måske også at det er lidt forskelligt fra kommune til kommune..

Anmeld

19. juni 2010

bredkjaer1

LouiseVous skriver:

Nej da Men tror måske også at det er lidt forskelligt fra kommune til kommune..

måske

Men var nu heller ikke det, der var vigtigst for mig i samtalen med dem, så kan godt være det bare smuttede lidt

Anmeld

20. juni 2010

Mette Nexø

bredkjaer1 skriver:

Er rigtig glad for at høre, at du ikke måtte igennem den samme lange ventetid som en del desværre er, men måske også fordi du var så hurtig til selv at få sat det hele i gang. Og han trods alt var samarbejdsvillig.

Jeg tror på at vores guldklumper får det bedre uden deres biologiske fædre, hvis de alligevel ikke er angageret i dem. Enyas far var periodisk under graviditeten meget engageret, andre perioder ville han ikke vide af os. Og slutteligt meldte han ud en måned før termin at han ikke var "klar".. Og har ikke set ham siden. Vil sige at når det skal være sådan, så er jeg glad for at det i det mindste skete før fødslen og før hun knyttede sig til ham.

Har besluttet mig for(tror jeg nok) at hvis der ikke har været interesse fra hans siden inden hun bliver 1 år (4 nov) så vil jeg gøre hvad jeg kan, for at han ikke skal have samkvem hvis han ændrer mening. Skal de senere have kontakt, må det blive, når Enya selv er gammel nok til at forstå og tage beslutningen selv.

I mellemtiden må man håbe, man møder en sød fyr som vil elske os begge

Håber du har haft en god familie og venner til at støtte dig gennem graviditet og dette efterfølgende!

Ja men synes også 5 mdr er lang tid, når man godt ved hvem faren er bare fordi han skal være besværlig og ikke vil skrive under.

Ja tror også at det er bedst for guldklumperne nu når deres fædre er sådan, har den samme holdning som dig, han skal vise interesse nu, han skal ikke komme om et år og ville være far, det skal i hvert fald ikke blive nemt for ham. Han har slet ikke været der, selvom jeg prøvede at få ham til at deltage. Vil vove at påstå at min lille prinsesse ikke mangler noget og slet ikke kærlighed og omsorg.

Jeg har en super skøn familie som har været der hele tiden, de har været en kæmpe støtte og det samme har de fleste af mine venner også. Håber også at du har haft en god støtte for det er ikke altid lige nemt at være alene mor synes jeg. Og ja er helt sikker på der findes en ordentlig fyr derude et sted som vil elske hele pakken

Anmeld

22. juni 2010

Leneur

bredkjaer1 skriver:

Hej

Håber det hjælper lidt

Kram Tina

Altid rart at høre andres erfaringer også, så du er altid velkommen til en lille sidebemærkning.

Jeg boede jo desværre med min x endtil 6 mdr. ind i graviditeten, så den går jo ikke her men hun er ved at være 10 mdr. uden at vi har hørt fra ham og der går jo nok også længere tid pga. faderskabssagen men mon ikke jeg bare skal få søgt om den fulde forældremyndighed, så det også kan komme af vejen.

Jeg tror så ikke han gider bruge 6 timers kørsel ialt for en times samvær 3 gange om ugen, eller det håber jeg da på han ikke gider, så mon ikke det fortsætter som hidtil at han bare holder sig væk.

Anmeld

22. juni 2010

bredkjaer1

Leneur skriver:

Altid rart at høre andres erfaringer også, så du er altid velkommen til en lille sidebemærkning.

Jeg boede jo desværre med min x endtil 6 mdr. ind i graviditeten, så den går jo ikke her men hun er ved at være 10 mdr. uden at vi har hørt fra ham og der går jo nok også længere tid pga. faderskabssagen men mon ikke jeg bare skal få søgt om den fulde forældremyndighed, så det også kan komme af vejen.

Jeg tror så ikke han gider bruge 6 timers kørsel ialt for en times samvær 3 gange om ugen, eller det håber jeg da på han ikke gider, så mon ikke det fortsætter som hidtil at han bare holder sig væk.

Hej igen.. Jeg er næsten sikker på i stadig ikke får delt pr automatik, men at han kan få det hvis han søger. Med mindre han har underskrevet samtykke erklæringen i gik udleveret hos jordemoderen første gang i var der?

Men synes også du skal få ringet til statsamtet med det samme, så du får alt på det rene, og styr på hvad og hvordan du skal forholde dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.