Faderskabssag - DNA test- prøverne er taget, Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2010

MorTilGustav

bredkjaer1 skriver:

Hov, der skulle have stået at de fik svaret sidst i JUNI, altså har de haft det i ca 3 uger så meget irriterende, de ikke kan se at få fingeren ud

Det var i det mindste et mere positivt svar end jeg fik fra Enya's far

Har du tænkt dig at lade ham få lov at se ham til den tid så?

Ej hvor træls at vide resultaterne bare LIGGER der et sted uden man kan få fat i dem  Latterligt!
Pyha, jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal forholde mig til ham.. Som jeg skrev før håber man på den ene side at han holder sig væk fordi jeg har så mange negative tanker og følelser for ham (og ikke kan se hvilke positive aspekter han kan tilbyde Gustav når han har svigtet så fælt før), mens man på den anden side håber han vil troppe op, undskylde sin opførsel og påtage sig sit ansvar.. Nu må vi se hvad der sker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

bredkjaer1

lotchen aka Charlotte skriver:

Jeg tillader mig lige at hoppe ind i debatten, selvom jeg slet ikke er i samme båd som jer, har bare læst tråden.

Vil bare sige, at jeg er meget imponeret over, hvor flot I klarer det med alt det pis og papir med de møg-fædre og statsamt og jeg skal komme efter jer! Det er da utroligt, hvor ansvarsløse de lyder til at være. Nogle små drenge i nogle voksne kroppe, tsk tsk. Og så hele den officielle del af det kan da vist også trække tænder ud. Bare fordi man gik hen og fik et lækkert lille barn...

Godt ungerne har jer!

Held og lykke til jer allesammen, håber det går i orden for jer.

Knus Charlotte

Tusind tak for dine søde ord, de varmer virkelig i denne tid

Og ja, du kender nok selv at med sådan en guldklump i sine arme kan man klare hele verden, for at sikre dem et stabilt og lykkeligt liv.

Anmeld

13. juli 2010

bredkjaer1

MorTilGustav skriver:

Ej hvor træls at vide resultaterne bare LIGGER der et sted uden man kan få fat i dem  Latterligt!
Pyha, jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal forholde mig til ham.. Som jeg skrev før håber man på den ene side at han holder sig væk fordi jeg har så mange negative tanker og følelser for ham (og ikke kan se hvilke positive aspekter han kan tilbyde Gustav når han har svigtet så fælt før), mens man på den anden side håber han vil troppe op, undskylde sin opførsel og påtage sig sit ansvar.. Nu må vi se hvad der sker...

Ja, selvom man kender svaret, så vil det bare være så skønt at få en ende på hele denne sag, så vi kan komme videre.

Nej, kan godt følge dig, også tanken om at Gustav er ved at være så stor han vil knytte sig til ham, hvis han nu kom regelmæssigt- og han så ombestemte sig igen. Det er sgu svært! Synes specielt det er svært at familie og venner ikke forstår dillemmaet- for mit vedkommende- de mener det er klokkeklart- at man helt skal nægte samkvem. Men det kan man vel slet ikke, kan man?

Anmeld

14. juli 2010

MorTilGustav

bredkjaer1 skriver:

Ja, selvom man kender svaret, så vil det bare være så skønt at få en ende på hele denne sag, så vi kan komme videre.

Nej, kan godt følge dig, også tanken om at Gustav er ved at være så stor han vil knytte sig til ham, hvis han nu kom regelmæssigt- og han så ombestemte sig igen. Det er sgu svært! Synes specielt det er svært at familie og venner ikke forstår dillemmaet- for mit vedkommende- de mener det er klokkeklart- at man helt skal nægte samkvem. Men det kan man vel slet ikke, kan man?

Pyha, nej jeg ved slet ikke hvordan det hænger sammen med rettigheder mht samkvem, men lige nu i medierne er der jo en masse om det og det er pænt rystende..!
Jeg synes dog generelt mange har den modsatte holdning: At man er egoistisk hvis man ikke synes faderen skal se barnet uanset hvad..

Nå, men BREAKING NEWS: Fik i dag brev fra statsamtet med en kopi af det de har skrevet til Gustavs far.. Han har stadig ikke underskrevet (eller skrevet tilbage med argumenter for hvorfor han ikke vil anderkende faderskabet) og nu har han altså 10 dage (igen) inden de sender sagen i RETTEN   Ved sgu ikke hvad det betyder..?!?! Der ligger jo beviser (DNA-test) så det er forhåbentlig bare med at få ham overtalt til at underskrive..?

Anmeld

14. juli 2010

bredkjaer1

MorTilGustav skriver:

Pyha, nej jeg ved slet ikke hvordan det hænger sammen med rettigheder mht samkvem, men lige nu i medierne er der jo en masse om det og det er pænt rystende..!
Jeg synes dog generelt mange har den modsatte holdning: At man er egoistisk hvis man ikke synes faderen skal se barnet uanset hvad..

Nå, men BREAKING NEWS: Fik i dag brev fra statsamtet med en kopi af det de har skrevet til Gustavs far.. Han har stadig ikke underskrevet (eller skrevet tilbage med argumenter for hvorfor han ikke vil anderkende faderskabet) og nu har han altså 10 dage (igen) inden de sender sagen i RETTEN   Ved sgu ikke hvad det betyder..?!?! Der ligger jo beviser (DNA-test) så det er forhåbentlig bare med at få ham overtalt til at underskrive..?

Er det? Har jeg slet ikke hørt.. Jeg må vel vente og se, hvad der sker og tage det når det kommer, men hader virkelig denne uvished!

Godt at der i det mindste sker noget

Okay, har han givet dem en begrundelse for ikke at ville anerkende det? Eller misforstod jeg det? Synes næsten det er tragi-komisk! Hvad sker der i hovedet på dem..?

Mht hvad der sker i retten, kan jeg fortælle dig, at hvis ikke han skriver under inden de her 10 dage og sagen ender der, bliver han "dømt" til at være far, hvis man kan sige det sådan. Det er i hvert fald, hvad jeg har fået at vide herinde.

Anmeld

15. juli 2010

MorTilGustav

bredkjaer1 skriver:

Er det? Har jeg slet ikke hørt.. Jeg må vel vente og se, hvad der sker og tage det når det kommer, men hader virkelig denne uvished!

Godt at der i det mindste sker noget

Okay, har han givet dem en begrundelse for ikke at ville anerkende det? Eller misforstod jeg det? Synes næsten det er tragi-komisk! Hvad sker der i hovedet på dem..?

Mht hvad der sker i retten, kan jeg fortælle dig, at hvis ikke han skriver under inden de her 10 dage og sagen ender der, bliver han "dømt" til at være far, hvis man kan sige det sådan. Det er i hvert fald, hvad jeg har fået at vide herinde.

Pyha, jeg tog mig sammen og skrev en sms til ham og spurgte ligeud om der var en grund til at han endnu ikke havde underskrevet.. Han skrev tilbage at det var gjort nu og at det havde trukket ud fordi han havde været på ferie. Sikke en lettelse  Tænk hvor glad man kan blive bare fordi han faktisk gider at svare på mit spørgsmål. Følte mig helt priviligeret og havde lyst til at spørge om jeg skulle sende ham nogle billeder af Gustav.. Men er næsten for bange for at få et nej. Det gør altså lidt ondt

Anmeld

15. juli 2010

bredkjaer1

MorTilGustav skriver:

Pyha, jeg tog mig sammen og skrev en sms til ham og spurgte ligeud om der var en grund til at han endnu ikke havde underskrevet.. Han skrev tilbage at det var gjort nu og at det havde trukket ud fordi han havde været på ferie. Sikke en lettelse  Tænk hvor glad man kan blive bare fordi han faktisk gider at svare på mit spørgsmål. Følte mig helt priviligeret og havde lyst til at spørge om jeg skulle sende ham nogle billeder af Gustav.. Men er næsten for bange for at få et nej. Det gør altså lidt ondt

Forstå dig kun for godt, søde. Men vær stærk, lige meget hvor gerne du vil dele dit lille vidunder med ham, så synes jeg han selv skal have lov at komme og bede dig om at se ham eller billede. Du har givet ham chancen, så må han altså stramme sig op, hvis det skal være

Dig og Gustav fortjener bedre

Anmeld

15. juli 2010

puttecolle

bredkjaer1 skriver:

Hej alle i skønne mødre..

Min piges far har nægtet at anerkende faderskabet, så prinsessen og jeg fik taget 'sidste runde' blodprøver i tirsdags. Er der nogle af jer der ved hvad der venter nu?

Hvor længe går der før man får svar (ved godt vejl tid er 8 uger- hvad er jeres oplevelse?) og hvad med bagefter?

Håber der er en af jer der kan give mig lidt indsigt, synes ikke jeg kan finde noget brugbart på nettet og har det svært med slet ikke at have noget at forholde mig til.

Varme solskinshilner fra Tina

hej tina...

jeg har også været igemmen det du skal igemme nu med min store datter... hos mig der fik  jeg brev ca.3uger efter. og brevet fortæller bare om dna prøver passer på faren og når du så har papir på så skal han jo betale børnepenge og hvis han ikke vil  så klare kummonen det for dig

Nicole 29+3

Anmeld

15. juli 2010

bredkjaer1

puttecolle skriver:

hej tina...

jeg har også været igemmen det du skal igemme nu med min store datter... hos mig der fik  jeg brev ca.3uger efter. og brevet fortæller bare om dna prøver passer på faren og når du så har papir på så skal han jo betale børnepenge og hvis han ikke vil  så klare kummonen det for dig

Nicole 29+3

Hej Nicole

Åh, du var heldig, det gik så hurtigt. Har ventet godt 3 måneder nu..

Stort tillykke med den lille på vej

Anmeld

16. juli 2010

puttecolle

bredkjaer1 skriver:

Hej Nicole

Åh, du var heldig, det gik så hurtigt. Har ventet godt 3 måneder nu..

Stort tillykke med den lille på vej

hej tina...

har du ikke fået svar endnu? hvis jeg var dig ville jeg ringe på statsamtet så må de sku ruppe sig lidt. men på den anden side du skal nok få dine børnepenge de kommer bare bag efter men mega surt at undvære dem nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.