Har verdens fineste lille bankende hjerte i min mavse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

dorthemus

Jeg melder mig også under fanerne og råber: TILLYKKE

Jeg fik også en tidlig scanning da jeg var 7+0 og det var så skønt at se det lille bitte hjerte banke...så blev det på en måde mere virkeligt. Der går jo så lang tid før man kan se noget uden på kroppen og jeg havde ikke nerver til at vente til NF-scanningen med at se om der var liv.

Nyd din graviditet...pludselig står du med din lille i armene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

VNB

Mathildesmor skriver:

Mange gange tillykke! Hvor er det fantastisk!

Glæder mig til at høre nærmere når vi ses d. 30.

Knus Corinna 30+4

mange tak

Glæder mig også rigtig meget til den 30! Det blir så spændende  

knus

Anmeld

22. april 2010

Vial

Waauv - hvor er det stort! Kæmpe tillykke..

Det er både så facinerende, uvirkeligt og ufatteligt lykkeligt at se det lille hurtige blink. Det er faktisk den eneste scanning jeg direkte har hylet til... men okay, der var også hele to hjerteblink, så var ret rystet.

Selvom NF er meget mere baby-agtig, så er hjerteblinket sgu stort. Det er der man ser, noget levende for første gang.

Det bliver spændende at se den igen om 2 uger. Så ligner den lidt mere en vingummibamse med små arme og ben, som stadig er helt små og tykke.

Anmeld

22. april 2010

sofie85

VNB skriver:

Hej Piger!

Uh så kom dagen for vores første scanning. Vi har været SÅ spændte, nervøse, glade, bekymrede osv osv...

Jeg er nu i 7 uge, og lægen sagde til os allerede før jeg lagde mig op på briksen at vi måske ikke skulle regne med at han kunne se særlig meget så tidligt... især hjerteblink ville være svært at se på nuværende tidspunkt... (han sagde at kun ca 40% kunne få hjerteblink ved så tidlig en scanning...)

Hmm...  tænkte jeg og kravlede så forsigtigt op på briksen. Jeg blev vaginalt scannet og med det samme lægen tændte for skærmen poppede der en lille klump op hvor man kunne se noget der blinkede helt vildt hurtigt!

Jeg nærmest råbte  ER DET DEN? OG ER DET IKKE DENS HJERTE??? Min kæreste blev helt vild! "Print et billede!" fik han fremstammet til lægen...

Lægen lød helt overrasket "jo sørme om vi ikke her ser et rigtig flot hjerteblink!" han målte det bette liv, og den er perfekt i størrelse! Udover dette var han rigtig positiv fordi at blommesækken var stor og flot!

Jeg lå med tårer i mine øjne, og med hånden for munden... var mildets talt MÅLØS... Og super LETTET og lykkelig! Tænk alt er helt fint og perfekt med vores lille hjemmelavede spiril... det er så sindsygt....

Lægen og jeg snakkede lidt om at jeg måske kan være lidt længere henne end vi tror... men han var meget usikker... Idag blev vi enige om at jeg stadig er 6+1 og så fik vi en tid til endnu en scanning den 6/5 (om 14 dage) hvor han vil med større sikkerhed vil fastligge min termin.

spekulationerne kommer af at min sidste mens var en såkaldt "bortfalds mens" fra vores IVF/ICSI forsøg, og jeg nåede jo så aldrig at få en alm mens bagefter... Han tror dog at det kun drejer sig om et par dage, så det er jo egentlig ikke at stor betydning...

Da vi var færdige med scanningen tog vi ud og købte den aller aller første babyting  NU turde vi godt!!! var SÅ surealistisk at gå rundt der i babysam og glo babyting... Men en FED oplevelse som vi aldrig glemmer! vi har været på café, og jeg har været i skole og aflevere min eksamens opgave! Så blir dagen vist ikke meget bedre

Jeg har lovet en del af putte et scanningsbillede ind - så det kommer der selvfølgelig  Den store "bobbel" over fosteret er den famøse blommesæk, og ja neden under ligger vores lille vidunder så! Når man så hjertet blinke blev det sådan skiftevis helt hvidt, men det kan man jo selvfølgelig ikke se herpå...

Stort knus fra en MEGET stolt første gangs gravid!

Tillykke

Det er da bare fantastisk, man bliver helt glad når man læser sådan noget

Og man kan tydeligt se fosteret på billedet ) Selv om det stadig er meget lille

Pøj pøj med næste scanning

Jeg skal først scannes når jeg er i ca 9 uge..

Anmeld

22. april 2010

VNB

Mia Maia skriver:

Ihh jeg sidder her med tårer i øjnene og gåsehud over det hele...

Jeg var jo nået at blive helt nervøs og kunne slet ikke bære hvis i ikke fik gode nyheder...og dejligt med en ekstra scanning...

Hvor er det bare dejligt...

Nu kan du forhåbentligt sove godt igen

Det må være en fantastisk følelse at vide med sikkerhed at der er et lille hjerte der slår inde i maven - og det lyder så dejligt med babysam og frokost... og ikke mindst med opgaven - tillykke med den (jeg er igang med min og ville ønske jeg var færdig)...

hihi så ligner du vist mig idag da jeg lå der på briksen  Og bliver helt rørt hver gang andre blir rørt på vores vegne!

Ja jeg tænkte også da vi kom hjem at nu måtte jeg hellere få oprette den tråd til jer som ventede i spænding! Og gud ja hvor er det skønt at det hele gik så positivt! Vores store ønske om at se hjerteblink gik jo i opfyldelse!  Det var simpelthen så vildt at se! Det blinkede derud af og vi sad bare helt stille alle 3 og kiggede på det i nogle skønne minutter!

Ih ja det blir skønt at kunne sove igennem igen

Det var rigtig sjovt at være i babySam og vi fik købt det tæppe som vi havde kigget på

Vil ønske dig mange gange held og lykke med din opgave søde! hvornår skal du aflevere? er det den sidste eller hvordan? det var min nemlig ikke.. "bare" en modul eksamen. starter på modul 10 på mandag.

Stort knus fra mig.

Anmeld

22. april 2010

otlitrom

Hvor er det dejligt for Jer, søde! Du kan tro jeg har tænkt på Jer idag! Så Tillykke med det lille !!

Og skønt med opgaven Modul 10 venter... Det er faktisk spændende!

Anmeld

22. april 2010

VNB

sofie85 skriver:

Tillykke

Det er da bare fantastisk, man bliver helt glad når man læser sådan noget

Og man kan tydeligt se fosteret på billedet ) Selv om det stadig er meget lille

Pøj pøj med næste scanning

Jeg skal først scannes når jeg er i ca 9 uge..

1000 tak

Ja man kan nemlig sagtens se det meget bette foster  synes ham lægen var rigtig god til at tage billedet!

Glæd dig til scanningen i 9 uge! Det er altså helt ubeskriveligt at se de små blink  

knus

Anmeld

22. april 2010

VNB

kitty skriver:

Hvor er det dejligt for Jer, søde! Du kan tro jeg har tænkt på Jer idag! Så Tillykke med det lille !!

Og skønt med opgaven Modul 10 venter... Det er faktisk spændende!

Mange mange tak søde  Jeg blir helt varm om hjertet når jeg hører at så mange af jer har ventet spændt på nyt idag

Det var fantastisk at se den lille spiril, og vide at alt ser fint og fuldstændig normalt ud. "Den har et godt hjerte og en stoooooor fin blommesæk" som lægen sagde hihi

Det er SKØNT med afleveret opgave!!! modul 10 here we come! glæder mig også til at komme igang med noget helt nyt, istedet for det videnskabs fis...

Håber du har det godt

Anmeld

22. april 2010

Diana...

Åhh hvor dejligt STORT TILLYKKE. 

Anmeld

22. april 2010

VNB

KaMa skriver:

Waauv - hvor er det stort! Kæmpe tillykke..

Det er både så facinerende, uvirkeligt og ufatteligt lykkeligt at se det lille hurtige blink. Det er faktisk den eneste scanning jeg direkte har hylet til... men okay, der var også hele to hjerteblink, så var ret rystet.

Selvom NF er meget mere baby-agtig, så er hjerteblinket sgu stort. Det er der man ser, noget levende for første gang.

Det bliver spændende at se den igen om 2 uger. Så ligner den lidt mere en vingummibamse med små arme og ben, som stadig er helt små og tykke.

Ih ja det må da have været fuldstændig overvældende at der så lige pludselig var to små fine hjerter!!! Ej altså... kan godt forstå du tudede! Jeg måtte også ligge og få styr på mine glædes tårer så jeg kunne følge ordentlig med på skærmen!

tror det er noget helt specielt til hver scanning, men den første her er bare en man vil huske krystal klart altid fordi det jo netop er første gang man ser liv!

haha vil glæde mig til at se en lille vingummibamse næste gang! Gud hvor sødt  er vildt glad for at han gav os endnu en tid til scanning, det havde jeg slet ikk regnet med! Rar mand synes vi!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.