Hej Piger!
Uh så kom dagen for vores første scanning. Vi har været SÅ spændte, nervøse, glade, bekymrede osv osv...
Jeg er nu i 7 uge, og lægen sagde til os allerede før jeg lagde mig op på briksen at vi måske ikke skulle regne med at han kunne se særlig meget så tidligt... især hjerteblink ville være svært at se på nuværende tidspunkt... (han sagde at kun ca 40% kunne få hjerteblink ved så tidlig en scanning...)
Hmm...
tænkte jeg og kravlede så forsigtigt op på briksen. Jeg blev vaginalt scannet og med det samme lægen tændte for skærmen poppede der en lille klump op hvor man kunne se noget der blinkede helt vildt hurtigt! 
Jeg nærmest råbte
ER DET DEN? OG ER DET IKKE DENS HJERTE??? Min kæreste blev helt vild! "Print et billede!" fik han fremstammet til lægen...
Lægen lød helt overrasket "jo sørme om vi ikke her ser et rigtig flot hjerteblink!" han målte det bette liv, og den er perfekt i størrelse! Udover dette var han rigtig positiv fordi at blommesækken var stor og flot!
Jeg lå med tårer i mine øjne, og med hånden for munden... var mildets talt MÅLØS... Og super LETTET og lykkelig! Tænk alt er helt fint og perfekt med vores lille hjemmelavede spiril... det er så sindsygt.... 
Lægen og jeg snakkede lidt om at jeg måske kan være lidt længere henne end vi tror... men han var meget usikker... Idag blev vi enige om at jeg stadig er 6+1 og så fik vi en tid til endnu en scanning den 6/5 (om 14 dage) hvor han vil med større sikkerhed vil fastligge min termin.
spekulationerne kommer af at min sidste mens var en såkaldt "bortfalds mens" fra vores IVF/ICSI forsøg, og jeg nåede jo så aldrig at få en alm mens bagefter... Han tror dog at det kun drejer sig om et par dage, så det er jo egentlig ikke at stor betydning...
Da vi var færdige med scanningen tog vi ud og købte den aller aller første babyting