Nu popper den vist snart:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2010

Dictes mor

Du er godt nok fin! Tænk sig, nu nærmer det hele sig også hurtigt! Glæder du dig eller er du nervøs?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Åhhh nej, hvor lyder det bare træls med alt det vand i kroppen!!!!! Det er da her en af dagene du har termin, ik? Jeg håber bestemt ikke du skal gå over!

Hvor lyder det til de har en god ordning på Silkeborg sygehus med amning:-) Men kan i hvert fald kun sige det er vigtigt at bede om hjælp hvis man har brug for den (nu du skal på patienthotel og selv opsøge hjælpen), jeg var ekstremt sensitiv de første dage efter jeg havde født den første, og syntes egentlig jeg bad om hjælp flere gange men de kom bare og stak babsen i munden på Filuca, viste mig intet eller noget som helst og ungen skreg og skreg!!!!!

De sagde de helst så jeg blev der i 5 dage så det fungerede, men efter 3 dage ville jeg bare HJEM!!!! Det var ikke patienthotel dengang men barselsgang....

Thomas hentede os om aftenen og næste dag kl. 8 kom min mor, og ved du hvad..... Kl. 12 kunne jeg amme  Jeg trængte bare til at komme hjem i ro og fred og ha en der hjalp MIG og koncentrede sig om MIG! Så det var virkelig dårlig hjælp deroppe, nok også derfor jeg susede ind til min veninde med det samme, da hun ringede efter mig, for vidste jo der ikke var en dyt hjælp at hente derinde!!!!

Jeg har jo kun to overnatninger på patienthotellet, hvis atså alt går vel, så jeg kommer hurtigt hjem i egne rammer igen.

Jeg synes jeg har en masse god "teori" om amning i ryggen nu, både fordi jeg har læst en del men også talt med jordemødre og sundhedsplejerske om det. Næste skridt bliver praksis:-) Så med den viden i ryggen vil jeg prioritere rigtig rigtig god tid og ro og fred, altså jeg forestiller mig at vi kommer til bare at ligge inde i sengen sammen med ham de første dage og "øve os" sammen, mon så ikke det lykkes. Gør det så ikke det, så hidkalder jeg sundhedsplejersken, for hun virkede super sød og kompetent. Og så har jeg jo dig som back-up også nu:-)

Jeg har termin den 12. april, og lige nu synes jeg der er oceaner af tid til. Og jeg kan give mig til at tude ved tanken om evt at skulle gå to uger over tid og sættes i gang. Det er altså utroligt så svingende jeg er for tiden. det ene øjeblik er alt fint og solen skinner og jeg synes nærmest det er super dejligt at være højgravid. Det næste øjeblik går jeg helt kold og kan SLET ikke overskue noget:-)

Anmeld

1. april 2010

Tina2

tinpou skriver:

Jeg har jo kun to overnatninger på patienthotellet, hvis atså alt går vel, så jeg kommer hurtigt hjem i egne rammer igen.

Jeg synes jeg har en masse god "teori" om amning i ryggen nu, både fordi jeg har læst en del men også talt med jordemødre og sundhedsplejerske om det. Næste skridt bliver praksis:-) Så med den viden i ryggen vil jeg prioritere rigtig rigtig god tid og ro og fred, altså jeg forestiller mig at vi kommer til bare at ligge inde i sengen sammen med ham de første dage og "øve os" sammen, mon så ikke det lykkes. Gør det så ikke det, så hidkalder jeg sundhedsplejersken, for hun virkede super sød og kompetent. Og så har jeg jo dig som back-up også nu:-)

Jeg har termin den 12. april, og lige nu synes jeg der er oceaner af tid til. Og jeg kan give mig til at tude ved tanken om evt at skulle gå to uger over tid og sættes i gang. Det er altså utroligt så svingende jeg er for tiden. det ene øjeblik er alt fint og solen skinner og jeg synes nærmest det er super dejligt at være højgravid. Det næste øjeblik går jeg helt kold og kan SLET ikke overskue noget:-)

Huha, kan godt huske hvordan man har det der tilsidst.... Med Milas havde jeg termin 2. juni og der var karneval i Aalborg (som er ÅRETS DAG for os) d. 26. maj.....

Huha som det var en hård dag.... Gik rundt med den meeega mave herhjemme og slog græs for at få gang i noget, mens jeg var på grådens rand over at rende rundt og ligne en flodhest, ha ondt alle steder pga cæske i kroppen og alle vores venner var i optog inde i Aalborg med 30.000 andre festglade mennesker!!!!!! Puuuha, det var strengt!!! Jeg var total hormonella den dag!!!

Med Filuca faldt det så godt at jeg blev gravid i juni og fødte hende i marts, og kg'ene røg hurtigt, så vi var til karneval i maj der:-) Mine forældre kom og passede baby-Filuca:-)

I år må jeg så igen springe over- kunne måske nok, men til karneval skal hele pakken sgu med!!! Der skal danses, råbes, skriges, synges, drikkes og ryges, og ingen af delene kan jeg i år, så jeg springer over..... Og det er ikke uden fare at gå i det optog FYLDT med fulde mennesker.... Vi har en stor og høj vogn med som det er muligt at falde ned fra, så jeg bli'r hjemme..... Selvom jeg ved det bliver en hård dag......

Nå, nu kom jeg sgu lige over i en masse med karneval, ville bare lige fortælle at det der med hormonella de sidste par uger også er rigtig slemt her..... Men inden du ved af det, så er han her:-)))))

Du får sgu lige et par pics fra karneval sidste år:-) Det er simpelthen den fedeste dag :-)

1. billede er Thomas og jeg som djævle, 2. billede er hele vores gruppe som djævle (med et par enkelte "sideløbere") og 3. billede er fra optog :-) Uhh, jeg får helt lyst til at komme til karneval;-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. april 2010

Bayze

Diana... skriver:

Hold da k... du er smuk gravid hvor sidder det bare flot på dig 

uhh det jo snart hvor er det spændende  held og lykke med det. 

Tusind mange tak:-)

Anmeld

1. april 2010

Bayze

TbCp skriver:

Smuk smuk mave!
Ved i hvad det bliver?

Mange tak:-) Det bliver en dreng. Det garanterer de selvfølgelig aldrig med 100 % men det skulle undre mig meget om man kunne tage fejl af det vi i sin tid så på scanningen:-)

Anmeld

1. april 2010

Bayze

marikka skriver:

Hold nu op, hvor er du bare flot gravid.. Din mave er jo VIIIILD flot! Jeg synes nogen gange maver kan blive lidt klamme (undskyld) at se på, når man er så langt henne, men hold nu op din er bare så smuk... Jeg håber godt nok jeg kommer til at ligne din lige om lidt

Marikka 33+6, der drømmer om en lige så smuk mave når hun kommer så langt hen

Hvor er det sødt sagt - tusind tak skal du have:-)

Anmeld

1. april 2010

Bayze

sara4 skriver:

jeg har lige været til jordemor + ammegruppe idag. Der nævnte jeg det med hvidtøl. og jo jo- det virker og i køleskabene på sygehuset- ihvertfald i viborg- står de til de nybagte mødre. det er osse med til at få os til at slappe af.  så snup en(nisse) bajer tøser når vi ligger der med vidunderet i vores arme. kan lige se hvis man sidder med sådan en nisse øl og vender etiketten ind mod sig selv, ammer bebs og får taget et billede og sender det til sviger familien det ville være god humor

Ha ha fantastisk - der er da noget at glæde sig til:-) Troede virkelig først at Tina2 bandt mig den vildeste ammestuehistorie på ærmet:-)

Anmeld

1. april 2010

Bayze

livpultz skriver:

flot mave. savner helt at være gravid når jeg ser sådan en flot mave

Tusind tak skal du have:-)

Anmeld

1. april 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Huha, kan godt huske hvordan man har det der tilsidst.... Med Milas havde jeg termin 2. juni og der var karneval i Aalborg (som er ÅRETS DAG for os) d. 26. maj.....

Huha som det var en hård dag.... Gik rundt med den meeega mave herhjemme og slog græs for at få gang i noget, mens jeg var på grådens rand over at rende rundt og ligne en flodhest, ha ondt alle steder pga cæske i kroppen og alle vores venner var i optog inde i Aalborg med 30.000 andre festglade mennesker!!!!!! Puuuha, det var strengt!!! Jeg var total hormonella den dag!!!

Med Filuca faldt det så godt at jeg blev gravid i juni og fødte hende i marts, og kg'ene røg hurtigt, så vi var til karneval i maj der:-) Mine forældre kom og passede baby-Filuca:-)

I år må jeg så igen springe over- kunne måske nok, men til karneval skal hele pakken sgu med!!! Der skal danses, råbes, skriges, synges, drikkes og ryges, og ingen af delene kan jeg i år, så jeg springer over..... Og det er ikke uden fare at gå i det optog FYLDT med fulde mennesker.... Vi har en stor og høj vogn med som det er muligt at falde ned fra, så jeg bli'r hjemme..... Selvom jeg ved det bliver en hård dag......

Nå, nu kom jeg sgu lige over i en masse med karneval, ville bare lige fortælle at det der med hormonella de sidste par uger også er rigtig slemt her..... Men inden du ved af det, så er han her:-)))))

Du får sgu lige et par pics fra karneval sidste år:-) Det er simpelthen den fedeste dag :-)

1. billede er Thomas og jeg som djævle, 2. billede er hele vores gruppe som djævle (med et par enkelte "sideløbere") og 3. billede er fra optog :-) Uhh, jeg får helt lyst til at komme til karneval;-)

NØØØJ en djævlesild - hvor er du lækker:-)

Kan ikke huske om jeg har fortalt det ved lejlighed, men jeg har jo boet i Aalborg i godt tre år så jeg kender da udmærket karnevallet - skide skægt:-)

Jeg kan saftsuseme godt forstå det var hårdt det år med Milas, altså hvis jeg skulle have gået rundt sådan her i sommermånederne.., nej det kan jeg slet ikke engang overskue at tænke på. Og det dur jo ikke at tage til karneval på havt blus. Så ku du rende rundt og passe på maven mens alle andre er stive og åndssvage at høre på, det er ikke meget ved....

Men hormonella - det skal jeg sgu da love for. jeg synes lige at jeg i sidste uge sprang rundt fuld af energi i den vildeste optur og kunne det hele. Og nu er jeg bare helt i bund, kan ikke overskue den sidste tid, kan vist heller ikke overskue at skulle være mor, ligner en flodhest og kan SLET ikke overskue at alle folk vil lave aftaler og ses her lige før termin bare fordi det lige slår dem her til sidst at det vist er lidt for længe siden vi sås sidst og det da egentlig også ku være hyggeligt at se giraffen lige før termin. Min svigermor foreslog forleden at vi skulle komme op til hende til et større familietam tam på lørdag hele dagen. "Hun ville jo så gerne vise mig frem". Vise mig frem!! Det er da bare det sidste jeg har lyst til at blive udsat for lige nu. Og desuden er en hel dag ved langbords med en masse svigerfamilie og alt for meget mad også bare rigtig behagelig som højgravid. Nå, men jeg sagde pænt fra, forklarede at det er lidt svingende hvor meget jeg overkommer nu her og egetnlig heller ikke havde lyst til at køre så langt væk fra hjemmet og hospitalet så tæt på termin. men hun synes da lige hun skulle presse noget på nogle gange. Jeg ved godt at alle har de aller bedste intentioner og at det kommer de bedste steder fra. det handler slet ikke om dem, men lige nu oplever jeg det bare som et pres og jeg har det bare sådan "Gå vææææk alle mennesker...!!" Men det er da nok en forsmag på hvordan man har det lige efter fødslen også...

Nå, det var det jeg sagde, hormo-mega-nella!! Og her kom da lige et spontant udbrud!!

Jeg synes jeg var meget ramt af det helt i starten af graviditeten, men ellers synes jeg ikke det har været så slemt, men jeg skal sørme love for det er dukket op igen nu. Det er virkelig alt fra overstadig energi og lykke til en nærmest halvdepressiv tilstand....

Anmeld

1. april 2010

Bayze

Majastina skriver:

Du er godt nok fin! Tænk sig, nu nærmer det hele sig også hurtigt! Glæder du dig eller er du nervøs?

Heej søde Camilla:-)

Dejligt at høre fra dig igen - der er vist én der har været travlt optaget, hva`:-)

Ja, nu nræmer termin sig og jeg er mildest talt utålmodig. Ved ikke engang om jeg synes det er det mest rammende udtryk for hvordan jeg har det pt. Mere sådan helt modløs og nærmest opgivende. Og jeg ved virkelig ikke hvorfor. kan slet ikke overskue den sidste tid og er sikker på jeg kommer til at gå 100 år før tid. Er over de seneste par dage blevet ramt af pludselig akut træthed, er bare sådan helt segnefærdig. Meget meget mærkeligt som det svinger her til sidst....

Mht selve fødslen har jeg egentlig også lidt svært ved at sætte ord på hvordan jeg har det med det. jeg er ikke sådan decideret angst eller bange. Jeg har et eller andet sted en tro på at det kan jeg/min krop got finde ud af og klare. Og jeg tror godt jeg kan finde ud af at "gå ind i den" og lytte til den og arbejde med den. men samtidig har jeg også sådan en lidt ubehagelig tomhedsfornemmelse i maven af at være rigtig rigtig alene om at gå ind til den store opgave som jeg jo ikke helt ved hvad indebærer og hvordan opleves og jeg ved jo heller ikek hvilken vej netop min fødsel kommer til at dreje...

Og samtidig med alt det, så glæder jeg mig jo helt vidlt til at se min lille dreng og få ham med hjem, og jeg glæder mig rigtig meget til rent fysisk at få tilendebragt graviditeten. jeg synes lige pludselig det er blevet hårdt, min vægt eksploderer lige nu pga væske (ja, det håber jeg da virkelig) og udover at det er ubehageligt, og sikkert også er det der er med til at gøre mig træt, så har jeg det også bare lidt svært med at være så ekstremt opsvulmet, man kan sgu nærsten ikke kende mig i ansigtet...

Nå, du kan nok høre jeg er et lidt træls sted lige i disse dage, er lidt en klynkeprinsesse...:-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.