tinpou skriver:
Pga væske i kroppen svinger vægten noget, men i forgårs sagde den + 15 kg. men så i morges +17 kg. og så svinger den nok tilbage igen her én af dagene, sådan er mønsteret, men det er der omkring. Men det er da lidt spændende hvad der er tilbage når jeg har født og kroppen er faldet lidt til ro igen.
Det var da utrolig flot med vægttabet efter Filuca. Havde du ekstremt meget væske i kroppen? Ellers kan jeg næsten ikke forstå hvordan man kan tabe så meget så hurtigt... Og hvordan gjorde du i øvrigt? For decideret slankekur er vel ikke så godt under amning?
Altså jeg går aldrig selv på decideret slankekur. Hvis der har sneget sig et par kilo på så har jeg en sund levevis som jeg fastholder uden for mange "svinkeærinder" og så ryger de hurtigt igen. Men den har ikke noget med sult og ekstreme spisevaner at gøre. Så sådan tænker jeg at jeg vil spise efter fødslen, for at komme de ekstra kilo til livs. Og det må man vel godt, ikke? Det forbinder jeg jo ikke med en slankekur og der er jo trods alt mange der taber sig efter fdslen og det kan vel næppe være meningen at man skal forsøge at forhindre det hvis man ellers spiser sundt nok...
Jo, det må du gerne:-) Jeg har heller aldrig været på slankekur, hvis jeg har fået et par ekstra kg på sidebenene passer jeg bare lidt på de søde sager og så er de væk igen....
Men når jeg er gravid flår jeg sgu bare kg til mig!!!!
Da Filuca var 1 uge gammel havde jeg tabt 15 kg..... Vand i kroppen, barn, moderkage osv, men der var jo så stadig 10 tilbage og de røg jo så ret hurtigt. For det første er det meget nemmere at tabe sig efter 1. barn end det er ved de næste. Spørg mig ikke hvorfor, men syntes faktisk jeg passede mere på efter Milas, men det gik bare langsommere...
For det andet tror jeg det påvirkede mig en del med den fødsel... Jeg havde jo en rigtig dum JM der overhørte mig, ignorerede mig osv.... Så jeg spekulerede meget på det i månederne efter... Måske det også havde noget at sige.....
Barnet tager faktisk rigtig mange kalorier når man ammer. Jeg drak fx 1 hvidtøl hver dag, og det er jo ret fed, men jeg gjorde det for mælkens skyld (det virker fantastisk) og smed altså stadig kg ved at passe på med alt det søde.... Det er vigtigt ikke at blive fanatisk, for barnet har jo brug for masser af næring i mælken:-)