Nu popper den vist snart:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2010

sara4

tinpou skriver:

Pga væske i kroppen svinger vægten noget, men i forgårs sagde den + 15 kg. men så i morges +17 kg. og så svinger den nok tilbage igen her én af dagene, sådan er mønsteret, men det er der omkring. Men det er da lidt spændende hvad der er tilbage når jeg har født og kroppen er faldet lidt til ro igen.

Det var da utrolig flot med vægttabet efter Filuca. Havde du ekstremt meget væske i kroppen? Ellers kan jeg næsten ikke forstå hvordan man kan tabe så meget så hurtigt... Og hvordan gjorde du i øvrigt? For decideret slankekur er vel ikke så godt under amning?

Altså jeg går aldrig selv på decideret slankekur. Hvis der har sneget sig et par kilo på så har jeg en sund levevis som jeg fastholder uden for mange "svinkeærinder"  og så ryger de hurtigt igen. Men den har ikke noget med sult og ekstreme spisevaner at gøre. Så sådan tænker jeg at jeg vil spise efter fødslen, for at komme de ekstra kilo til livs. Og det må man vel godt, ikke? Det forbinder jeg jo ikke med en slankekur og der er jo trods alt mange der taber sig efter fdslen og det kan vel næppe være meningen at man skal forsøge at forhindre det hvis man ellers spiser sundt nok...

ihh hvor er du altså smuk gravid jeg kan huske fra tidligere indlæg, at du er dressur rytter og jeg er overbevist om, at der ikke vil gå længe før end du glider perfekt ned i dine ridebukser. jeg er nu i uge 28 og min mave sidder osse der flot midt på. dog tror jeg der sider et par kg mere på hofterne- pyt med det for der er nemlig ikke noget mere effektivt end at komme op på musse igen og komme igang med træningen. nu er det jo min første graviditet og ved jo ikke hvordan fedtet sætter sig. men før i tiden når jeg har haft en ride pause og har fået et par ekstra kg så er det forsvundet som dug for solen når jeg er kommet i sadlen igen. fantastisk opstrammende og fedt forbrændende sport og så den der duft af en varm hest- mmmm- og nu tænker de ikke heste interesserde at jeg er helt gak men i heste piger vil gi mig ret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Jo, det må du gerne:-) Jeg har heller aldrig været på slankekur, hvis jeg har fået et par ekstra kg på sidebenene passer jeg bare lidt på de søde sager og så er de væk igen....

Men når jeg er gravid flår jeg sgu bare kg til mig!!!!

Da Filuca var 1 uge gammel havde jeg tabt 15 kg..... Vand i kroppen, barn, moderkage osv, men der var jo så stadig 10 tilbage og de røg jo så ret hurtigt. For det første er det meget nemmere at tabe sig efter 1. barn end det er ved de næste. Spørg mig ikke hvorfor, men syntes faktisk jeg passede mere på efter Milas, men det gik bare langsommere...

For det andet tror jeg det påvirkede mig en del med den fødsel... Jeg havde jo en rigtig dum JM der overhørte mig, ignorerede mig osv.... Så jeg spekulerede meget på det i månederne efter... Måske det også havde noget at sige.....

Barnet tager faktisk rigtig mange kalorier når man ammer. Jeg drak fx 1 hvidtøl hver dag, og det er jo ret fed, men jeg gjorde det for mælkens skyld (det virker fantastisk) og smed altså stadig kg ved at passe på med alt det søde.... Det er vigtigt ikke at blive fanatisk, for barnet har jo brug for masser af næring i mælken:-)

HVIDTØL!!? Ha ha ha - nu har jeg fandme hørt det med!! Hvad i alverden skulle det gøre?! Men det kunne da være super hyggeligt, men troede bare alkohol stadig var et no go også under amning

Men altså hvis du tabte 15 kg på en uge med Filuca, så har du jo simpelthen haft så meget vand i kroppen, og så har du jo reelt slet ikke haft taget så meget på. Jeg har godt nok også en del væske i kroppen nu her, særligt lige på nogle dage, så kan det fortage sig lidt igen, men fx i dag er det da helt vildt. Ligner en spærreballon i ansigtet og det spænder og trykker bare overalt i vævet på hele kroppen faktisk. Det er godt nok tiltagend eher til sidst.

I forhold til det med at leve sundt efter fødslen genvinde kroppens form, så tror jeg også bare det er enormt vigtigt at man er psykisk i balance. Fx har jeg det selv sådan at jeg har svært ved at spise ordentligt hvis jeg er i søvnunderskud (!!). Hmm, ku godt være der var en udfordring der i forhold til at have et spædbarn:-) men altså hvis jeg får sådan en der er meget krævende og ikke så gerne sover, så jeg bliver kørt fuldstændig flad, så ved jeg med mig selv at så får jeg RIGTIG svært ved at spise ordentligt. Og efterreaktioner på en dårlig fødelsoplevelse ville absolut også påvirke mig, det tror jeg sagtens kan have haft betydning i dit tilfælde (pleeeaaase giv mig en ordentlig jordemor!! :-))

Jeg håber meget jeg kan få amningen til at fungere. Og en sidegevinst ved amningen er da så absolut de ekstra kalorier kroppen bruger. Jeg har læst flere steder at det er i omegnen af 500 kcal, det er jo et helt aftensmåltid! Og den hjælp kunne jeg da godt bruge. For nu skriver du at det er vigtigt ikke at blive fanatisk - det kommer godt nok aldrig til at ske her - det er jeg alt for glad for mad til

Anmeld

31. marts 2010

Diana...

Hold da k... du er smuk gravid hvor sidder det bare flot på dig 

uhh det jo snart hvor er det spændende  held og lykke med det. 

Anmeld

31. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

HVIDTØL!!? Ha ha ha - nu har jeg fandme hørt det med!! Hvad i alverden skulle det gøre?! Men det kunne da være super hyggeligt, men troede bare alkohol stadig var et no go også under amning

Men altså hvis du tabte 15 kg på en uge med Filuca, så har du jo simpelthen haft så meget vand i kroppen, og så har du jo reelt slet ikke haft taget så meget på. Jeg har godt nok også en del væske i kroppen nu her, særligt lige på nogle dage, så kan det fortage sig lidt igen, men fx i dag er det da helt vildt. Ligner en spærreballon i ansigtet og det spænder og trykker bare overalt i vævet på hele kroppen faktisk. Det er godt nok tiltagend eher til sidst.

I forhold til det med at leve sundt efter fødslen genvinde kroppens form, så tror jeg også bare det er enormt vigtigt at man er psykisk i balance. Fx har jeg det selv sådan at jeg har svært ved at spise ordentligt hvis jeg er i søvnunderskud (!!). Hmm, ku godt være der var en udfordring der i forhold til at have et spædbarn:-) men altså hvis jeg får sådan en der er meget krævende og ikke så gerne sover, så jeg bliver kørt fuldstændig flad, så ved jeg med mig selv at så får jeg RIGTIG svært ved at spise ordentligt. Og efterreaktioner på en dårlig fødelsoplevelse ville absolut også påvirke mig, det tror jeg sagtens kan have haft betydning i dit tilfælde (pleeeaaase giv mig en ordentlig jordemor!! :-))

Jeg håber meget jeg kan få amningen til at fungere. Og en sidegevinst ved amningen er da så absolut de ekstra kalorier kroppen bruger. Jeg har læst flere steder at det er i omegnen af 500 kcal, det er jo et helt aftensmåltid! Og den hjælp kunne jeg da godt bruge. For nu skriver du at det er vigtigt ikke at blive fanatisk - det kommer godt nok aldrig til at ske her - det er jeg alt for glad for mad til

Tro mig, hvis du synes du har for lidt mælk i perioder, så drikker du bare en hvidtøl, så kan du tro der kommer gang i mælkeproduktionen, og det er IKKE en skrøne  Det virker helt sikkert!

Ja, jeg havde det faktisk rigtig skidt med den oplevelse jeg fik ved fødslen... Især de første mdr efter.... Og jeg havde bare nul appetit, så tror det har gjort en stor del af det at jeg tabte alle de kg så hurtigt.... Men gjorde jo så også at jeg kun kunne amme i 3½ mdr  Var så overdrevet fokuseret på om der var mælk nok og bekymrede mig konstant.... Så jeg var ekstremt fokuseret på 2. gang at amningen SKU fungere! Derfor lå jeg jo nærmest også i sengen i 2 dage med Milas og ammede løs og det hjalp! Jeg fik ro på.... Ammede ham til han var 8½ mdr, så sagde han selv fra- gad ikke mere.....

Anmeld

31. marts 2010

TbCp

Smuk smuk mave!
Ved i hvad det bliver?

Anmeld

31. marts 2010

Bayze

sara4 skriver:

ihh hvor er du altså smuk gravid jeg kan huske fra tidligere indlæg, at du er dressur rytter og jeg er overbevist om, at der ikke vil gå længe før end du glider perfekt ned i dine ridebukser. jeg er nu i uge 28 og min mave sidder osse der flot midt på. dog tror jeg der sider et par kg mere på hofterne- pyt med det for der er nemlig ikke noget mere effektivt end at komme op på musse igen og komme igang med træningen. nu er det jo min første graviditet og ved jo ikke hvordan fedtet sætter sig. men før i tiden når jeg har haft en ride pause og har fået et par ekstra kg så er det forsvundet som dug for solen når jeg er kommet i sadlen igen. fantastisk opstrammende og fedt forbrændende sport og så den der duft af en varm hest- mmmm- og nu tænker de ikke heste interesserde at jeg er helt gak men i heste piger vil gi mig ret

Ha ha jeg kan se på den måde du skriver at det ikke kun er mig der savner at ride, du bliver salig

Men netop sådan har jeg det ogs, jeg kan bare SLEEET ikke vente og det er ikke blevet mindre af at foråret er tittet frem.

Jeg håber meget at der ikke går for længe efter fødslen til jeg er til hest igen. Og du har ret, ridningen vil uden tvivl hurtigt få os i form igen. Der er mange der tror at det med at ride bare er et spørgsmål om at blive transporteret, men jeg kender nærmest ikke noget som dressurrdiningen der aktiverer så mange muskler, plus det kræver kondi:-)

Og tusind tak for maveroserne

Anmeld

31. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Tro mig, hvis du synes du har for lidt mælk i perioder, så drikker du bare en hvidtøl, så kan du tro der kommer gang i mælkeproduktionen, og det er IKKE en skrøne  Det virker helt sikkert!

Ja, jeg havde det faktisk rigtig skidt med den oplevelse jeg fik ved fødslen... Især de første mdr efter.... Og jeg havde bare nul appetit, så tror det har gjort en stor del af det at jeg tabte alle de kg så hurtigt.... Men gjorde jo så også at jeg kun kunne amme i 3½ mdr  Var så overdrevet fokuseret på om der var mælk nok og bekymrede mig konstant.... Så jeg var ekstremt fokuseret på 2. gang at amningen SKU fungere! Derfor lå jeg jo nærmest også i sengen i 2 dage med Milas og ammede løs og det hjalp! Jeg fik ro på.... Ammede ham til han var 8½ mdr, så sagde han selv fra- gad ikke mere.....

hvor er det sjovt med det hvidtøl! Men det skal saftsuseme da blive ét af de råd jeg vil kunne finde ud af at efterkomme - det mindste problem! Hvis der er noget jeg savner er det da en kold øl

Synd for dig at du havde en dårlig fødselsoplevelse, det er altså utroligt som det kan trække lange spor efter sig. Har en veninde der stadig ikke rigtig er kommet sig ovenpå hendes fødselsoplevelse her 7 mdr efter, har faktisk anbefalet hende at finde noget professionelt hjælp, for det er næsten steget hende helt over hovedet synes jeg.

Jeg har den tilgang til amning at jeg rigtig gerne vil og håber jeg kan få det til at fungere. På den anden side er jeg også indstillet på at hvis ikke det gør så er det ikke jordens udergang, og så vil jeg altså ikke "gå helt ned på det". Der er nogen der har voldsomt svært ved at acceptere når det ikke går, og jeg prøver ikke at ligge for meget af min "mor-følelse" i det, hvis du forstår...

Anmeld

31. marts 2010

MinWilliam

Super fin mave

Anmeld

31. marts 2010

Bare mig..

Hold nu op, hvor er du bare flot gravid.. Din mave er jo VIIIILD flot! Jeg synes nogen gange maver kan blive lidt klamme (undskyld) at se på, når man er så langt henne, men hold nu op din er bare så smuk... Jeg håber godt nok jeg kommer til at ligne din lige om lidt

Marikka 33+6, der drømmer om en lige så smuk mave når hun kommer så langt hen

Anmeld

31. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

hvor er det sjovt med det hvidtøl! Men det skal saftsuseme da blive ét af de råd jeg vil kunne finde ud af at efterkomme - det mindste problem! Hvis der er noget jeg savner er det da en kold øl

Synd for dig at du havde en dårlig fødselsoplevelse, det er altså utroligt som det kan trække lange spor efter sig. Har en veninde der stadig ikke rigtig er kommet sig ovenpå hendes fødselsoplevelse her 7 mdr efter, har faktisk anbefalet hende at finde noget professionelt hjælp, for det er næsten steget hende helt over hovedet synes jeg.

Jeg har den tilgang til amning at jeg rigtig gerne vil og håber jeg kan få det til at fungere. På den anden side er jeg også indstillet på at hvis ikke det gør så er det ikke jordens udergang, og så vil jeg altså ikke "gå helt ned på det". Der er nogen der har voldsomt svært ved at acceptere når det ikke går, og jeg prøver ikke at ligge for meget af min "mor-følelse" i det, hvis du forstår...

Jamen du må ha' gang i de hvidtøl, he he.... Man kan faktisk også tage ½ øl ind imellem mens man ammer, det fremmer mælken:-)

For mig har det været vigtigt at amme, for vi har allergibørn, da både Thomas og jeg har allergi, så har vores børn 50% chance for at få det....

Filuca er igang (sammen med Thomas) en 3 års vaccine mod græs- og birkepollen... Den virker ikke optimal på Thomas, men det gør den på Filuca  Så vi går første forår i møde HELT uden medicin:-) De er færdige med vaccinen i sept 2011.....

Milas fik voldsom mælkeallergi da jeg stoppede med at amme, for så fik han jo Nan (MME) og det er jo baseret på komælk... Ahmen, du drømmer ikke om så syg den bette mand var  Han fik bla skoldkopper da han var 10 mdr og havde over 500!!!! Hans immunforsvar gjorde jo ALT hvad det kunne for at få det mælk ud af hans lille krop så der var intet der beskyttede ham mod skoldkopperne... Brækkede sig langt over 20 gange på den uge og jeg tabte mig knap 3 kg af ren bekymring!!!  Det var forfærdeligt......

Fandt heldigvis ud af det var mælkeallergi, så vi fik grøn recept så vi kunne få tilskud til det special MME fra apoteket....

Så når den kommende bebs ikke kan/vil ammes mere, så hedder det Nutramigen med det samme..... Den skal slet ikke have komælk før engang efter den er 3 år....

Så jeg er nok lidt mere hys med amning end de fleste... Det SKAL bare fungere

Men jeg har også fuld respekt for dem der har det som dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.