Hvad synes i om selvvalgt kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Honningblomst

Baagøe skriver:

Lige præcis. Jeg takker de højere magter for min nemme fødsel og min simple tilgang til selve fødslen, og det jeg egentlig også ville frem til var at det bare er super godt med muligheden for selv at vælge for den enkelte kvinde

Knus Linda

Held enig... og heldigvis kan de fleste jo få skønne fødsler og sunde børn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

myprincess

Jeg må give Eva ret i det med smerterne . Ved kejsernsit har man jo et stort snit der skal hele bagefter og det kan tage lang tid. Min moster kunne næsten ikke gå i 6 måneder efter kejsernit fordi det var sprunget op igen og så var der gået infektion i. Yderst smertefuldt.

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Eva skriver:

Held enig... og heldigvis kan de fleste jo få skønne fødsler og sunde børn..

Jepski Jeg tror måske også det har afværget en begyndende depression eller to hos nogle kvinder i og med, de har fået ro i sindet ved at vælge KS...

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Det tror jeg også..men jeg tror virkelig også det er hårdt at møde den manglende forståelse og nedladende holdning til ens valg...det må være svært oveni det valg...men mon ikke det ændre sig med tiden..

Baagøe skriver:

Jepski Jeg tror måske også det har afværget en begyndende depression eller to hos nogle kvinder i og med, de har fået ro i sindet ved at vælge KS...

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Eva skriver:

Det tror jeg også..men jeg tror virkelig også det er hårdt at møde den manglende forståelse og nedladende holdning til ens valg...det må være svært oveni det valg...men mon ikke det ændre sig med tiden..

Helt klart. Jeg kender ingen der har fået foretaget kejsersnit efter eget ønske, men det kunne være interessant at høre baggrunden og ræsonnementerne bag beslutningen blandt dem der har

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Baagøe skriver:

Helt klart. Jeg kender ingen der har fået foretaget kejsersnit efter eget ønske, men det kunne være interessant at høre baggrunden og ræsonnementerne bag beslutningen blandt dem der har

Jeg har fået to...selvom lægerne ikke mente der var grund til det...så det var på moders ønske..

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Eva skriver:

Jeg har fået to...selvom lægerne ikke mente der var grund til det...så det var på moders ønske..

Ja så ved du jo, hvad du taler om. Var du meget nervøs for fødslen siden du valgte, som du gjorde?

Anmeld

19. marts 2010

myprincess

Ja men altså jeg oplever da også tit manglende forståelse for mit valg om at være ung mor og mange nedladende kommentare men det er jo fordi folk er forskellige og derfor også har mange forskellige meninger om alting. Det samme om selvvalgt kejsersnit det er der jo også tusind meninger om

Anmeld

19. marts 2010

Bavianis

Jeg synes sku det er en lidt for nem løsning.... Kvinder har født børn i al den tid verden har eksisteret, og det er nu engang det der er bedst for både kvinde og barn.

Jeg tror ikke man tager skade af at opleve lidt smerte, og en fødsel hører altså med til det at være gravid og få et barn.

Er der en medicinsk årsag til det er det selvfølgelig en helt anden snak, men selvvalgt ks burde efter min mening ikke være en mulighed.

Ej, jeg er bare så uenig... Der kan jo være SÅ mange årsager til at man vælger PKS, andet end at man bare ser det som en "let" udvej... Jeg synes det er SÅ vigtigt at kvinden selv har noget at skulle have sagt. Men jeg respekterer selvfølgelig din mening - det er bare vigtigt man ikke vurderer kvindernes ønsker ud fra hvad man TROR det kan være begrundet i

Anmeld

19. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes det er frygteligt...

Man bør sætte ind med helt andre ting for at gøre kvinderne trygge... Der er simpelthen INGEN grund til at komplicere tingene, når der IKKE er nogen medicinsk årsag til det. Derudover mener jeg ikke at det er godt for babyerne at blive revet ud af den varme hule, uden at få den stimulans det er at blive født. Det tror jeg forbereder børnene på livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.