Hvad synes i om selvvalgt kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Pige2009

Jeg fødte ganske naturligt, og havde på intet tidspunkt selvvalgt kejsersnit oppe at vende, da jeg helst ville føde på naturlig vis, og jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvorfor nogen kvinder vælger at føde ved kejsersnit, hvis de ellers har muligheden for at føde normalt, men det er jo en smagssag.

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Honningblomst

Baagøe skriver:

Jeg fødte ganske naturligt, og havde på intet tidspunkt selvvalgt kejsersnit oppe at vende, da jeg helst ville føde på naturlig vis, og jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvorfor nogen kvinder vælger at føde ved kejsersnit, hvis de ellers har muligheden for at føde normalt, men det er jo en smagssag.

K.h. Linda

Selvfølgelig er det svært hvis ikke man selv har siddet i det...men glæd dig over du hverken havde angst for en fødsel eller havde en skidt fødsel...og så kan man jo glæde sig over at alle kvinder har mulighed for at få den fødsel de selv ønsker.

Knus..

Anmeld

19. marts 2010

Faith

myprincess skriver:

Ja hvad synes i om at vælge kejsersnit pga. angst for fødsel eller fordi at det er det man er mest bekvem med ?

Jeg spørger fordi jeg så emnet i nyhederne sidst at flere og flere vælger kejsersnit uden "medicinsk" grund.

Jeg synes sku det er en lidt for nem løsning.... Kvinder har født børn i al den tid verden har eksisteret, og det er nu engang det der er bedst for både kvinde og barn.

Jeg tror ikke man tager skade af at opleve lidt smerte, og en fødsel hører altså med til det at være gravid og få et barn.

Er der en medicinsk årsag til det er det selvfølgelig en helt anden snak, men selvvalgt ks burde efter min mening ikke være en mulighed.

Anmeld

19. marts 2010

oo

myprincess skriver:

Det er jo bedst for barnet at blive født naturligt, hvis der ikk er en medicinsk grund, er det ikke det man vil, altså at give sit barn den bedste start?

Jo man kan godt respektere andres valg men man må altså gerne havde sin egen mening om det også, ligesom man har på alle andre områder.

der er rigtig rigtig mange ting både under graviditeten, ved fødslen og efterfølgende der er bedst for barnet, men man kan ligeså godt lade være med at spille superhelt og forsøge at gøre alting korrekt, for det VIL ikke lykkedes for en uanset hvad. hvis moderen føler sig presset ind i at føde vaginalt, så kan jeg ikke se det er det bedste for barnet - mor kan jo ende med at distancere sig fra sit nyfødte barn, få en fødselsdepression eller slet ikke have mod på overhovedet at få flere børn. "det bedste for barnet" er ikke en ensrettet vej

Anmeld

19. marts 2010

myprincess

Eva skriver:

Jeg tror faktisk det aller bedste for et barn er at have en mor der er der og fungerer såvel psykisk som fysisk efter en fødsel. Tror du ikke?

Jo men jeg tror også at det er bedst for barnet at blive født naturligt. Det er min mening.

Anmeld

19. marts 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Alle ved at det er nemmere og mindre smertefuldt med en almindelig fødsel, så dem der vælger at få opereret barnet ud i steder, tror jeg ikke gør det bare lige for bekvemmelighed. Citat Eva -

Sikke noget fis! Det er sgi da hverken lettere eller mindre smertefuldt at føde vaginalt end at få et PKS....

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

myprincess skriver:

Jo men jeg tror også at det er bedst for barnet at blive født naturligt. Det er min mening.

Ja, hvis du ser det isoleret og ikke kan se der er andet end det fysiologiske der spiller ind...men er det ikke en smule unuanceret?

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

SØS skriver:

Alle ved at det er nemmere og mindre smertefuldt med en almindelig fødsel, så dem der vælger at få opereret barnet ud i steder, tror jeg ikke gør det bare lige for bekvemmelighed. Citat Eva -

Sikke noget fis! Det er sgi da hverken lettere eller mindre smertefuldt at føde vaginalt end at få et PKS....

Jo, det er det rent faktisk. Du har smerter i meget længere tid og er meget mere hæmmet efter en operation end fødsel. Det er som logisk nok, da det ikke er den naturlige måde at føde et barn på.

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Eva skriver:

Selvfølgelig er det svært hvis ikke man selv har siddet i det...men glæd dig over du hverken havde angst for en fødsel eller havde en skidt fødsel...og så kan man jo glæde sig over at alle kvinder har mulighed for at få den fødsel de selv ønsker.

Knus..

Lige præcis. Jeg takker de højere magter for min nemme fødsel og min simple tilgang til selve fødslen, og det jeg egentlig også ville frem til var at det bare er super godt med muligheden for selv at vælge for den enkelte kvinde

Knus Linda

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

SØS skriver:

Her står der lidt der understøtter mine udsagn:

http://www.gyncph.dk/ptinform/obstet/fodsel_efter_kejsersnit.pdf

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.