BlyViol skriver:
hvorfor har du det job?
ville du gerne have prøvet andet?
overvejer du karierreskift?
hvor lang tid tog din uddannelse, og havde du børn under uddannelse?
var du skole træt?
og hvad I ellers selv kan finde på af ting som omhandler, jeres arbejde og uddannelse?
Jeg er pt på kontant hjælp, da jeg blev sygemeldt pga plukveer. Jeg var igang med en HF, da jeg valgte uddannelse frem for kontanthjælp sidste år i september efter jeg blev fyret fra min elevplads pga. grviditet.
Nu vil jeg så gerne finde ud af hvad f***** jeg skal med mit liv. Jeg har faktisk kun min 9. klasse. er hoppet ud af både handelsskole og gymnasie efter 1-1½ år fordi jeg var/er skole træt, men det holder jo ikke i længden.
Nogle i samme situation evt.? ellers vil jeg bare gerne høre hvad I arbejder med, eller hvilken uddannelse I er startet på? Jeg er som sagt skoletræt, så skal nok ikke starte på en uddannelse der varer 5 år på uni
men vil alligevel gerne høre hvad I laver.
knus Mitzie 29+1
Hej hej...
Jeg er sosu-ass og har været udlært i 1 år.
Jeg tog faktisk HG tilbage i 1993 - lige efter folkeskolen. Så kom jeg i lære som salgsassistentelev og sad ved kassen i ½ år bagefter. Så blev jeg souschef i en anden butik, fik det første barn og ville have normale arbejdstider.
Kom på slagteri i 7 år og fik 2 børn mere, men jeg var der. Efter den sidste barsel, gad jeg simpelthen ikke det mere. Kunne se på jobnet at der var mangel på arbejdskraft inden for ældre ell børn, så jeg valgte ældre, da jeg var ret mættet af børn selv.
Jeg blev afløser på et pl.hjem i 1 år. Tog sosu-hjælper udd og sosu-ass udd lige efter.
Da jeg startede på sosu-ass udd havde jeg 3 børn på 3, 7 og 9 år. Jeg var ikke skoletræt der, men det blev jeg i det sidste ½ år af denne uddannelse.
Jeg arbejder pt på et pl.hjem nær min bopæl og jeg kan rigtig godt lide det.
Alligevel har jeg lige søgt en stilling som visitator... En drømmestilling for mig. Og får jeg den ikke, går jeg igang med at videreuddanne mig i akademiuddannelse i sundhedspraksis. Der skal jeg gå i skole 1 dag om ugen imens jeg passer mit normale arb ved siden af. Self med nogle justeringer i min faste arbejdsplan...
Min drøm er noget praktisk ude i "marken" og noget administrativt på et kommunekontor med lovgivning, fremtidsmuligheder, gode arbejdstider og skånsomme forhold for mine knæer.
VH Kloster