BlyViol skriver:
se DET var noget jeg kunne begynde med
har arbejder på plejehjem i 1½ år, og selvom det ikke var ønskejobbet, så var det i hvert fald der jeg fandt ud af at jeg bare må arbejde med mennesker... Ville jo gerne være sygeplejerske, men der er bare laaang vej, og på den vej er der fyldt med bøger..
Hvordan oplever du assistent uddannelsen, mht. sværhedsgrad af studiet og praktikken??
overvejer at starte hjælper uddannelsen efter barsel, og så videre som assistent - men det skal IKKE være på plejehjem som assistent, nærmere på et sygehus el. psykiatrien
som du selv nævner...
altså jeg synes egentlig ikke det er SÅ hårdt, men der er ofte meget læsestof, heldigvis er vores udd. på en ny forsøgsordning, der gør at vi har 8 uger i praktik og så 8 uger i skole, så igen 8 uger i praktik osv,
så jeg når lige til det punkt at nu gider jeg ikke skole og så skal jeg i praktik.
men læsestoffet passer til praktikken og meget af det er selvstudie/gruppearbejde på vores udd., det gør det en hel del lettere,
desuden kan du jo nogen steder gå direkte ind på assistenten med blot et års erfaring(indenfor de sidste 4 år)
og så er der på mange afd. idag ikke den store forskel på en assistent og en sygeplejske og er man i psykriatrien er der slet ingen
Anmeld