hvilket/n job/uddannelse her du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Vidunderligeunger

Eva skriver:

Jeg læser til pædagog... var 32 år da jeg startede og er færdig om et år....Hvorfor, fordi det ikke kan være anderledes...det er bare det jeg skal.... Det er den socialearv i min familie...

Knus Eva.

hvad havde du inden? gymnasiel uddannelse?

ja der er ingen der siger man skal uddanne sig som 20 årig jeg tror hvis tiderne var lidt bedre, og det var nemmere at finde job, så ville jeg slet ik stå i denne situation, for så havde jeg bare arbejdet ufaglært indtil jeg fandt ud af hvad jeg ville - men det er ikke så let mere. 

for er helt klart af den holdning at uddannelse, det SKAL man have...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Honningblomst

BlyViol skriver:

hvad havde du inden? gymnasiel uddannelse?

ja der er ingen der siger man skal uddanne sig som 20 årig jeg tror hvis tiderne var lidt bedre, og det var nemmere at finde job, så ville jeg slet ik stå i denne situation, for så havde jeg bare arbejdet ufaglært indtil jeg fandt ud af hvad jeg ville - men det er ikke så let mere. 

for er helt klart af den holdning at uddannelse, det SKAL man have...

Jeg har en HF som jeg fik tilbage i 94 og så har jeg ellers fået børn og brugt mange år på dem og det.. og jeg var ikke klar til udd. før jeg begyndte...men du har ret, det er svært bare at finde et job nu...

Har du en ungdomsudd.?

Anmeld

16. marts 2010

Vidunderligeunger

LotteGabriella skriver:

Jamen jeg startede egentlig med at læse til engelsk/fransk korrespondent men stoppede igen, da jeg synes at det var for kedeligt

Så jeg endte med at blive uddannet "kontor allround" i Finansministeriet og siden jeg blev uddannet i 1998, har jeg arbejdet under Fødevarministeriet. Jeg har både været sagsbehandler af tilskudssager, har udbetalt eksportstøtte og været chefsekretær. Jeg sagde mit job op efter endt barselsorlov pga. flytning til Nordvestjylland og har endnu ikke fundet et nyt job herover 

Jeg har endda søgt ind som lægeskretærelev herover, men også uden held....så det ender sgu nok med at vi må flytte til København

hvorfor kom du ikke ind som elev??

Lyder spændende det du har lavet indtil du blev arbejdsløs, må også være anstrengende at have arbejdet altid, og så ligepludselig står man der - uden arbejde.. pøj pøj med at finde noget, for jylland er da deeejlig

Anmeld

16. marts 2010

karina1980

BlyViol skriver:

se DET var noget jeg kunne begynde med har arbejder på plejehjem i 1½ år, og selvom det ikke var ønskejobbet, så var det i hvert fald der jeg fandt ud af at jeg bare må arbejde med mennesker... Ville jo gerne være sygeplejerske, men der er bare laaang vej, og på den vej er der fyldt med bøger..

Hvordan oplever du assistent uddannelsen, mht. sværhedsgrad af studiet og praktikken??

overvejer at starte hjælper uddannelsen efter barsel, og så videre som assistent - men det skal IKKE være på plejehjem som assistent, nærmere på et sygehus el. psykiatrien som du selv nævner...

altså jeg synes egentlig ikke det er SÅ hårdt, men der er ofte meget læsestof, heldigvis er vores udd. på en ny forsøgsordning, der gør at vi har 8 uger i praktik og så 8 uger i skole, så igen 8 uger i praktik osv,

så jeg når lige til det punkt at nu gider jeg ikke skole og så skal jeg i praktik.

men læsestoffet passer til praktikken og meget af det er selvstudie/gruppearbejde på vores udd., det gør det en hel del lettere,

desuden kan du jo nogen steder gå direkte ind på assistenten med blot et års erfaring(indenfor de sidste 4 år)

og så er der på mange afd. idag ikke den store forskel på en assistent og en sygeplejske og er man i psykriatrien er der slet ingen

Anmeld

16. marts 2010

LotteGabriella

BlyViol skriver:

hvorfor kom du ikke ind som elev??

Lyder spændende det du har lavet indtil du blev arbejdsløs, må også være anstrengende at have arbejdet altid, og så ligepludselig står man der - uden arbejde.. pøj pøj med at finde noget, for jylland er da deeejlig

aner det ikke, har INTET hørt fra dem

Anmeld

16. marts 2010

Vidunderligeunger

Eva skriver:

Jeg har en HF som jeg fik tilbage i 94 og så har jeg ellers fået børn og brugt mange år på dem og det.. og jeg var ikke klar til udd. før jeg begyndte...men du har ret, det er svært bare at finde et job nu...

Har du en ungdomsudd.?

nope.. har 9. kl. og så har jeg 1. år på HHX.

Hvis ikke jeg stod og skulle være mor lige om lidt, ville jeg rigtig gerne ha startet som konditor, det er dog hverken med mennesker eller bare TÆT på sygeplejerske, men det er et håndværk, og det meste af uddannelsen er i praktik, hvor skolen kun er et dejlig afbræk i hverdagen - men de fleste konditorere arbejder som bagere halvdelen af tiden, og det er jo om natten, hvilket jeg ikke har lyst til sammen med en familie...

Anmeld

16. marts 2010

Vidunderligeunger

karina1980 skriver:

altså jeg synes egentlig ikke det er SÅ hårdt, men der er ofte meget læsestof, heldigvis er vores udd. på en ny forsøgsordning, der gør at vi har 8 uger i praktik og så 8 uger i skole, så igen 8 uger i praktik osv,

så jeg når lige til det punkt at nu gider jeg ikke skole og så skal jeg i praktik.

men læsestoffet passer til praktikken og meget af det er selvstudie/gruppearbejde på vores udd., det gør det en hel del lettere,

desuden kan du jo nogen steder gå direkte ind på assistenten med blot et års erfaring(indenfor de sidste 4 år)

og så er der på mange afd. idag ikke den store forskel på en assistent og en sygeplejske og er man i psykriatrien er der slet ingen

det må jeg se nærmere på... tak for dine svar og held og lykke med færdiggørelsen af assistenten !

Anmeld

16. marts 2010

Vidunderligeunger

LotteGabriella skriver:

aner det ikke, har INTET hørt fra dem

så må de da også selv om det... hm.. har du prøvet at ringe o.l. lyder mærkeligt...

Anmeld

16. marts 2010

LotteGabriella

BlyViol skriver:

så må de da også selv om det... hm.. har du prøvet at ringe o.l. lyder mærkeligt...

Jeg har fået en bekræftelse, men der var frist for ansøgning forrige fredag, sååå....men måske de ikke vil brænde deres broer i tilfælde af at dem de har udvalgt ikke var noget alligevel... HVis jeg ikke hører noget i denne ude, så ringer jeg til dem!!

Anmeld

16. marts 2010

Vidunderligeunger

LotteGabriella skriver:

Jeg har fået en bekræftelse, men der var frist for ansøgning forrige fredag, sååå....men måske de ikke vil brænde deres broer i tilfælde af at dem de har udvalgt ikke var noget alligevel... HVis jeg ikke hører noget i denne ude, så ringer jeg til dem!!

rigtig meget  og held og lykke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.