Jeg er helt i den anden grøft med masser af uddannelse. Jeg er geolog og arbejder som forsker og underviser på universitetet. Jeg begyndte på uddannelsen direkte efter gymnasiet, for det var det jeg havde lyst til på det tidspunkt. Jeg holdt et års pause efter de første tre år på uni for at tjene penge og rejse og arbejdede i folkeskolen et år efter jeg blev færdig med specialet, fordi jeg ikke var sikker på om jeg havde lyst til at arbejde som geolog. Jeg endte alligevel tilbage på uni med at tage en Phd og er superglad for det arbejdsliv det valg har ført med sig.
Jeg var aldrig i tvivl om at jeg ville have en boglig uddannelse og var slet ikke der i livet at jeg tænkte på børn, da jeg var 18-19 år og færdig med skolen. I dag kunne jeg godt ønske at jeg ikke havde været så umoden de første år på uni, og havde brugt tiden lidt mere fornuftigt (der gik meget tid med fester og det sociale i de første år).
Jeg er kommet sent på det "rigtige" arbejdsmarked efter mange års studier og det er først de sidste fire-fem år vi har haft økonomisk overskud af den størrelsesorden, der gør det muligt at spare op, købe bolig, bil osv. Når man ser hvad nogle af I unge herinde har drevet det til i en meget yngre alder, kan jeg egentlig godt blive lidt misundelig. Samtidig er jeg enormt glad for mit arbejde. Sætter pris på at definere mine egne projekter og arbejdsopgaver, og elsker at arbejde med undervisning og uddannelse.
Der har været mange tilfældigheder undervejs i mit uddannnelsesvalg og karriereforløb, og jeg kunne slet ikke have forudset at jeg skulle komme til at arbejde med det jeg gør, bor der hvor jeg bor eller have det liv jeg har nu, hvis nogen havde spurgt mig da jeg var helt ung.
Maria
Maria
Anmeld