hvilket/n job/uddannelse her du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2010

MTS

Jeg er uddannat beklædningshåndværker, men var allerede træt af det inden jeg helt nåede at blive færdig. Men kæmpede igennem den sidste tid for at få mig en uddannelse.

Så bagefter har jeg haft nogle forskellige arbejde, for at finde ud af hvad jeg gerne ville. Nu arbejder jeg som indkøber og er rigtigt glad for både arbejdet, mine kollegaer og arbejds tider. Så her bliver jeg nok i lang tid fremover.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Lullaby

Jamen jeg har en 10 klasse folkeskolen, en hhx og en læreruddannelse. Jeg arbejder som folkeskolelærer og elsker mit job. Kan ikke forestille at gøre andet. Ja jeg var da skoletræt hele vejen igennem og mine karakterer bærer da også præg af det  Men det var nok fordi jeg vidste at jeg ville være færdig så hurtig som muligt så jeg kunne det jeg gerne ville. Og alt der som de underviste i var da ligegyldigt synes jeg. At de nok havde ret er noget andet  Men eftersom det skulle gå hurtigt så holdt jeg heller ikke barsel med nummer 2 og et 1 år med nummer 1. Og grunden til jeg holdt barsel med nummer 1 var simpelthen fordi man ikke kan starte op efter ½ år sagde de.

Anmeld

14. juni 2010

Giraffen

Tjuhl skriver:

jeg læser litteraturvidenskab og historie ved syddansk universitet og har næææææsten min bachelorgrad. derefter går den videre så jeg kan blive cand.mag. men til efteråret dukker der jo en barsel op - hvilket passer perfekt sammen med studiet, så bachelordelen er færdig når jeg går fra og så starter jeg op direkte på kandidaten.

det tog mig laaaang tid at komme til at læse litteraturvidenskab. selvom jeg nok egentlig altid har vidst at det var det jeg skulle. men jeg gik igennem nogle meget svære år som teenager og i starten af tyverne og droppede flere gange ud af gymnasie og Hf'er. da jeg var 24 blev jeg endelig HF-student og så startede jeg på danskstudiet på københavns universitet - udelukkende fordi jeg ikke havde gennemsnittet til litteraturvidenskab. men det STANK! så jeg hoppede fra. og arbejde en masse finurlige steder. så mødte jeg Søren og blev gift og da jeg var 25 startede jeg på Zahles lærerseminarie i København, men da jeg stod i en 5. klasse kom jeg ligeså stille i tanker om, at jeg slet ikke kan lide andres børn godt nok til at bruge alle mine dage sammen med dem. så jeg droppede igen ud. Så gik jeg rimelig meget ned, for hvad fanden skulle jeg?! jeg havde aldrig forestillet mig selv sidde uden uddannelse og jeg gik jo også højt op i at Søren er velduddannet (han var færdiguddannet da vi mødte hinanden). så fandt vi ud af, at vi ville starte familie, men så ville vi ud fra byen...eller primært ud fra lejligheder til overpris, og så snakkede vi lidt om fyn og så sagde Søren, at jeg jo kunne overveje at læse på syddansk universitet. og SÅ rullede bolden, for der kunne jeg godt komme ind på litteraturvidenskab så da jeg var 26 startede jeg der og nu blir jeg 29 til sommer og er (forhåbentlig) bachelor når jeg går fra på barsel.

hmm....det blev meget langt! sorry jeg ville bare sige, at jeg har stået i din situation og tænkt "hvad fanden skal jeg egentlig?" og på en eller anden måde får man kigget sig selv dybt i øjnene og kommer i tanker om, hvad det egentlig er man godt kan lide, og så skal man bare forfølge det

Mht At holde barsel mellem Bachelor og Kandidat, hvordan er reglerne på det område? for jeg læser mig lidt frem til at det ses som to individuelle uddannelser hvorfor man ikke uden videre kan føre barsel med over i mellemperioden mellem bachelor og kandidat? 

Anmeld

14. juni 2010

oo

Line1987 skriver:

Mht At holde barsel mellem Bachelor og Kandidat, hvordan er reglerne på det område? for jeg læser mig lidt frem til at det ses som to individuelle uddannelser hvorfor man ikke uden videre kan føre barsel med over i mellemperioden mellem bachelor og kandidat? 

der kan jeg desværre ikke hjælpe dig, idet jeg mangler et fag på bacheloren, så jeg er reelt ikke afsluttet bachelor(ette) nu her hvor jeg går på barsel. jeg trækker simpelthen bachelordelen indover min barsel og så melder jeg mig til kandidaten næste forår og starter på den september 2011 - hvor jeg så tager mit ene fag fra bacheloren på 1. semester af kandidaten. indviklet!! men...ja, jeg kan desværre ikke hjælpe dig

Anmeld

16. juni 2010

Giraffen

Jeg har i mellemtiden haft haft i studievejledere, der har hjulpet og har fundet ud af man godt kan trække barslen med over :-)

Men noget jeg undrer mig over er hvordan man kombinerer et socialt liv som ung studerende med det at være mor? tænker at man måske får så radikalt andre prioriteter at det er svært at bevare en kontakt med de veninder, der måske slet ikke tænker på børn de næste 10 år?

Anmeld

16. juni 2010

saxa

BlyViol skriver:

hvorfor har du det job?

ville du gerne have prøvet andet?

overvejer du karierreskift?

hvor lang tid tog din uddannelse, og havde du børn under uddannelse?

var du skole træt?

og hvad I ellers selv kan finde på af ting som omhandler, jeres arbejde og uddannelse?

Jeg er pt på kontant hjælp, da jeg blev sygemeldt pga plukveer. Jeg var igang med en HF, da jeg valgte uddannelse frem for kontanthjælp sidste år i september efter jeg blev fyret fra min elevplads pga. grviditet.

Nu vil jeg så gerne finde ud af hvad f***** jeg skal med mit liv. Jeg har faktisk kun min 9. klasse. er hoppet ud af både handelsskole og gymnasie efter 1-1½ år fordi jeg var/er skole træt, men det holder jo ikke i længden.

Nogle i samme situation evt.? ellers vil jeg bare gerne høre hvad I arbejder med, eller hvilken uddannelse I er startet på? Jeg er som sagt skoletræt, så skal nok ikke starte på en uddannelse der varer 5 år på uni men vil alligevel gerne høre hvad I laver.

knus Mitzie 29+1 

Jeg skulle gerne blive pædagog i morgen, der skal jeg til den aller sidste eksamen.. Jeg har valgt den udd. da det umiddelbart er det eneste rigtige for mig, og kan ikke se mig selv i andre jobs..

Min udd. har varet 3½år på seminariet - eller dvs 4½år da jeg havde et års barsel i løbet af uddannelsen.. Så har også haft børn under udd. Jeg afslutter min udd. med endnu en graviditet.. Så egentlig har jeg taget den med to graviditeter..

Skoletræt.. Tja.. Både og.. Da jeg jo havde barsel i et år, det tog en del af skoletrætheden.. Men er sindssyg skoletræt nu - så er det jo godt jeg er færdig i morgen

Håber du finder dit "kald" - det føler jeg ihvertfald jeg har..

Anmeld

16. juni 2010

XXSS

BlyViol skriver:

hvorfor har du det job?

ville du gerne have prøvet andet?

overvejer du karierreskift?

hvor lang tid tog din uddannelse, og havde du børn under uddannelse?

var du skole træt?

og hvad I ellers selv kan finde på af ting som omhandler, jeres arbejde og uddannelse?

Jeg er pt på kontant hjælp, da jeg blev sygemeldt pga plukveer. Jeg var igang med en HF, da jeg valgte uddannelse frem for kontanthjælp sidste år i september efter jeg blev fyret fra min elevplads pga. grviditet.

Nu vil jeg så gerne finde ud af hvad f***** jeg skal med mit liv. Jeg har faktisk kun min 9. klasse. er hoppet ud af både handelsskole og gymnasie efter 1-1½ år fordi jeg var/er skole træt, men det holder jo ikke i længden.

Nogle i samme situation evt.? ellers vil jeg bare gerne høre hvad I arbejder med, eller hvilken uddannelse I er startet på? Jeg er som sagt skoletræt, så skal nok ikke starte på en uddannelse der varer 5 år på uni men vil alligevel gerne høre hvad I laver.

knus Mitzie 29+1 

Jeg havde det akkurat lige som dig.

Gik i folkeskolen, kom på hhx var skide skoletræt fik lausy karakter og arbejdede samtidigt fuldtid for at få penge til huslejen..

Derefter tog jeg kontorassistentuddannelsen blev uddannet, men ingen jobs at hente (start 2000) så var ledig i 1½ år hvor jeg tog noget rengøring bare for at have noget at stå op til - de modregnede hele baduljen så fedt var det i hvert fald.

Efter 1½ år var jeg klar til at læse igen - søgte ind på lægesekretæruddannelsen blev udlært og fik job på skadestuen, hvor jeg var i 6 år.

Flyttede til københavn fik nyt job som lægesekretær. Dette var ikke det rigtige så søgte andre stillinger og blev ansat som mediekonsulent i et medieselskab - spændende, her var jeg 1½ år mens jeg ventede Olivia.

Gik på barsel - fik barn blev fyret pga finanskrise - retur fra barsel okt. 09, fik nyt job på gentofte hospital.

Her er jeg så nu gentofte i et job, der er røv kedeligt - er nu på barsel og begyndte i starten af året at læse Akademimerkonom i ledelse, afsluttede første modul her i juni, kan tage et nyt modul til sep. eller feb. (afhængig af bebs). Så jeg arbejdede 50 timer om ugen, tog på aftenskole hver tirsdag aften, passede Olivia hver aften (manden er udekørende sælger og arbejder oftest fra 10-20), læste om aftenen, skrev eksamensprojekt, gik til eksamen og bestod alt imens jeg er højgravid.

Så kan jeg kan de fleste hvis

Men pt. arbejder jeg på at få en uddannelse som leder, jeg vil gerne ud og arbejde som teamleder, afdelingsleder eller projektleder og det kan man med den uddannelse jeg læser nu.

Pye det blev lidt langt  og jeg er 32 nu og venter barn nr. 2 - så det er aldrig for sent at læse videre.

Anmeld

17. juni 2010

3xM

Jeg er oprindlig uddannet delikatesse assistent, men det ville jeg ikke i længden og mærkede jeg allerede i elev tiden. så da jeg blev selv med Marcus og efter samlet 6 år i det fag syntes jeg det var nu jeg skulle videre.

jeg læste hf og skal efter barsel igang med en ha jura et valg jeg skulle ha gjort for læææænge siden så er 34 når jeg er helt færdig med ba og kandidat medmindre endnu en bebs kommer snigende så er jeg 35

Anmeld

17. juni 2010

L-Mortil3

Min store drøm var jo at læse medicin, jeg har dog nedprioreteret og slået mig til tåls med sygeplejerske, jeg gad dog ikke at følge med i skolen og endte derfor med en for lav karakter til at gå igennem, og pga. total meget skoletræthed tog jeg arbejde i hjemmeplejen, efter lidt over et år der begyndte jeg på SOSU skolen, og når barsel er færdig skal jeg have læst til assistent, og så har jeg kun 2½ år på skole for at blive sygeplejerske.

Lidt en omvej, men en omvej der passer langt bedre til mit temperement

Knus Line, der i øvrigt er udannet HHX med speciale i virksomhedsøkonomi (Og det er så SLET ikke mig)

Anmeld

17. juni 2010

Vidunderligeunger

Line&Liam skriver:

Min store drøm var jo at læse medicin, jeg har dog nedprioreteret og slået mig til tåls med sygeplejerske, jeg gad dog ikke at følge med i skolen og endte derfor med en for lav karakter til at gå igennem, og pga. total meget skoletræthed tog jeg arbejde i hjemmeplejen, efter lidt over et år der begyndte jeg på SOSU skolen, og når barsel er færdig skal jeg have læst til assistent, og så har jeg kun 2½ år på skole for at blive sygeplejerske.

Lidt en omvej, men en omvej der passer langt bedre til mit temperement

Knus Line, der i øvrigt er udannet HHX med speciale i virksomhedsøkonomi (Og det er så SLET ikke mig)

det kunne også være en god ide for mig har du fået en formiddagslur?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.