hvilket/n job/uddannelse her du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg blev sproglig student i år 2000. Herefter flyttede jeg til Costa del Sol og arbejdede på en bar i et halvt år. På en sommerferie mødte jeg en fantastisk fyr, som ejede og drev nogle barer i Sunny Beach Bulgarien, vi var kærester i tre år, hvor jeg arbejdede som guide.

I 2003 flyttede jeg til København og begyndte at læse jura. Efter min bachelor  var jeg temmelig skoletræt, så jeg tog et halvt års pause fra studierne, og arbejdede fuldtids på et advokatkontor.     - og fødte min søn.

Den 28. januar 2010 bleb jeg uddannet jurist, og den 1. februar 2010 startede jeg på mit nuværende job som jurist ved Statsforvaltningen. Det er et super spændende job, jeg bliver udfordret og lærer nyt hver dag. Egentlig havde jeg fået job som dommerfuldmægtig, men der starter jeg nok først til næste år....

- SKØNT med en tur "down memory lane".....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

3xM

Jeg er uddannet delikatesse ass. men da jeg blev selv med marcus tog jeg en studenter eksamen ( hf) har arbejdet år som salgs konsulent og læser noget gs-supplering lige pt.

når min barsel er ovre skal jeg på uni og læse ha jur i 5 år ( ba+kandidat)

Anmeld

16. marts 2010

Ranarupta

Jeg har efter gymnasiet lavet alt muligt forskelligt...

Jeg har:

• læst teologi
  • været au pair i USA i 10 mdr.
  • arbejdet i kvickly, da jeg ikke vidste, hvad jeg ville
  • læst til skolelærer - af to gange, da jeg måtte holde sygeorlov
  • siddet og tegnet land- og bykort for Kort & Matrikelstyrelsen
  • været butikselev, måtte stoppe 5 mdr. før endt elevtid, pga. led chef

• Arbejdet i TDC's telekundeservice

• og endelig taget en uddannelse færdig: Regnskabsassistent/Lønsagsbehandler 

Det var fedt endelig at blive færdig med en uddannelse, især når jeg var så glad for arbejdet. 
Jeg er meget dén type, der skal have en god mavefølelse på min arbejdsplads. Og går det af den ene eller anden grund ikke, så får jeg det virkelig skidt i maven.

Anmeld

17. marts 2010

Gaia

Jeg har en BA i religionsvidenskab og Organisatorisk kommunikation fra SDU. Begyndte på kandidaten i international virksomheds kommunikation, men fandt ud af det ikke lige var mig alligevel. Oveni det blev min far syg (alfa1), men heldigvis, her i okt. fik han transplanteret to ny lunger.

Nå men altså det gjorde at overskudet, da han var mest syg, ikke var særlig højt. Så har været så priviligeret at kunne gå hjemme det sidste år og nu er jeg så gravid og på barsel. Ved endnu ike om jeg finder en anden kandidat udd. når barslen er færdig eller jeg skal finde job. den tid den spænding finder jo nok ud af det med tiden.

Anmeld

17. marts 2010

dorthemus

Jeg har været uddannet pædagog siden sommeren 2001 og har været ansat i udflytterdelen i en intergreret daginstitution siden jeg blev færdig på seminariet.

Jeg har de sidste tre år arbejdet som institutionens souschef.

Jeg er glad for mit arbejde som pædagog...synes det er dejligt og udviklende at arbejde med børn og familier. Jeg værdsætter det gode og anerkendende børneliv og forældresamarbejde højt. Og så har jeg gode kolleger jeg har arbejdet sammen med i mange år!

Hvis det ikke var for de sure arbejdsbetingelser, som Københavns Kommune (og sikkert andre kommuner) udstikker, så ville jeg mene at mit job var verdens bedste. Det gode og udviklende børneliv har efterhånden svære kår...desværre.

Anmeld

17. marts 2010

Heidi.

Efter 10 klasse anede jeg ikke hvad jeg ville, men jeg var lidt af en drengepige.. I 10 klasse var jeg i praktik som automekaniker, og det var vildt spændende. Desuden er min far mekaniker. Så jeg fik en lærerplads, og tog uddannelsen. Blev færdig i Feb 2000. Men jeg gad det ikke. Så jeg begyndte i en sfo som medhjælper og var der i 4 år. Jeg har altid været meget god til at male og være kreativ, så jeg tænkte at jeg skulle være bygningsmaler. Og jeg tog den uddannelse, dog var det stadig ikke lige det jeg ville. Jeg kom på en eller anden mærkværdig måde ind på at jeg ville være sosu-hjælper.. OG her har jeg fundet min rette hylde. Jeg arbejder i den udkørende pleje, og har mest med terminale at gøre.. Der er ingen tvivl om jeg jeg har fundet det som er egnet for mig.

Anmeld

17. marts 2010

TbCp

Jeg blev uddannet pædagog i 2006 og arbejder nu som privat dagplejer.
Jeg kan rigtig godt lide mit arbejde, men er ikke sikker på at det er det jeg vil resten af mine dage.

I 2009 tog jeg en HGS, så nu har jeg også handelsskole bevis, desværre fandt jeg ingen elevplads, så jeg vendte tilbage til at arbejde med børn.

Jeg håber på en dag at komme til at arbejde som sekretær eller lign. men lige nu passer dagplejer jobbet mig fint.

Anmeld

17. marts 2010

lion

Efter 10 kl. tog jeg på tekniskskole hvor jeg i Juli 2003 blev udlært modelsyer.

Lige nu arbejder jegi en netto og har gjort i 6 år, vil gerne noget andet, ved ikk helt hvad

Anmeld

17. marts 2010

lisbethita

Det er altid svært, hvis man gerne vil noget andet. Men heldigvis er der MANGE MANGE muligheder  for omskoling, videruddannelse osv.

Jeg har selv en cand.mag i Internationale forhold og marketing - arbejder med mode og export med fransk og engelsk. Det lyder jo vældigt "fint", men jeg vil nok skifte branche snart.... bedre løn og bedre arbejdsforhold. Det bliver nok indenfor rekruttering eller HR, fordi jeg allerede har et par års erfaring fra mit første job. 

Jeg er ikke bange for at gå utraditionelle veje for at ændre jobveje!! Og jeg håber, at du er frisk på nye veje også. Et forslag er at arbejde dig frem?? Hvis du har mod på det? Det kan skaffe dig ind i et job, som du ikke troede du kunne få, hvis du er dygtig. Hele verden er åben - hvis man selv tør tro på det - men som arbejdsløsheden er i dag skal der naturligvis arbejdes hårdt for det! TRO på det, og så er du allerede et skridt i den rigtige retning :-)

Held og lykke :-)

Anmeld

17. marts 2010

Mka

Jeg blev udd. frisør i 2006, og tog negle udd ved siden af mit arbejde i 2008.

Har ingen børn, og gik igang lige efter min 9 klasse.

Kan godt fortryde i dag at jeg ikke fik siddet lidt mere på skole bænken, men jeg var også skole træt, og ville ud og arbejde.

Jeg elsker mit arbejde, og at være kreativ. men synes det er hårdt for mit ryg, og nogle gange kunne jeg godt finde på at prøve noget nyt arbejde, men ved ikke hvad det skulle være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.