hvilket/n job/uddannelse her du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.091 visninger
71 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

Vidunderligeunger

hvorfor har du det job?

ville du gerne have prøvet andet?

overvejer du karierreskift?

hvor lang tid tog din uddannelse, og havde du børn under uddannelse?

var du skole træt?

og hvad I ellers selv kan finde på af ting som omhandler, jeres arbejde og uddannelse?

Jeg er pt på kontant hjælp, da jeg blev sygemeldt pga plukveer. Jeg var igang med en HF, da jeg valgte uddannelse frem for kontanthjælp sidste år i september efter jeg blev fyret fra min elevplads pga. grviditet.

Nu vil jeg så gerne finde ud af hvad f***** jeg skal med mit liv. Jeg har faktisk kun min 9. klasse. er hoppet ud af både handelsskole og gymnasie efter 1-1½ år fordi jeg var/er skole træt, men det holder jo ikke i længden.

Nogle i samme situation evt.? ellers vil jeg bare gerne høre hvad I arbejder med, eller hvilken uddannelse I er startet på? Jeg er som sagt skoletræt, så skal nok ikke starte på en uddannelse der varer 5 år på uni men vil alligevel gerne høre hvad I laver.

knus Mitzie 29+1 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

incognito

Efter 9 klasse var jeg opsat på at gå på gymnasiet; alt var perfekt og det gik fint... indtil jeg gik ned med depression efter et halvt år - jeg havde ikke længere overskuddet og skulle også til at tænke på en operation der skulle gennemføres sommeren 09.
Så, der gik godt og vel et år, hvor jeg ikke lavede noget, bare gik herhjemme, men så tog jeg mig sammen og fik lov til at gå på VUC og gennemføre 10 klasse på et halvt år - jeg ønskede ikke at gå i en normal 10 klasse med folk på samme alder som mig, da jeg altid har følt mig lidt mere moden.

Så nu går jeg i 10 klasse og er færdig til sommer - derefter hopper jeg på HF (også på VUC). Min plan er derefter at begynde på jordemoderuddannelsen

Anmeld

16. marts 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

hvorfor har du det job?

var du skole træt?

og hvad I ellers selv kan finde på af ting som omhandler, jeres arbejde og uddannelse?

Jeg er pt på kontant hjælp, da jeg blev sygemeldt pga plukveer. Jeg var igang med en HF, da jeg valgte uddannelse frem for kontanthjælp sidste år i september efter jeg blev fyret fra min elevplads pga. grviditet.

Nu vil jeg så gerne finde ud af hvad f***** jeg skal med mit liv. Jeg har faktisk kun min 9. klasse. er hoppet ud af både handelsskole og gymnasie efter 1-1½ år fordi jeg var/er skole træt, men det holder jo ikke i længden.

Nogle i samme situation evt.? ellers vil jeg bare gerne høre hvad I arbejder med, eller hvilken uddannelse I er startet på? Jeg er som sagt skoletræt, så skal nok ikke starte på en uddannelse der varer 5 år på uni men vil alligevel gerne høre hvad I laver.

knus Mitzie 29+1 

Hejsa..

Jeg er igang med at læse til sygeplejerske, og er snart færdig..

Jeg har altid gerne villet arbejde med mennesker, og min store drøm var faktisk at læse medicin... Men men... Lidt for mange fester i gymnasiet resulterede i, at mit gennemsnit var 0,6karakter for lav til at jeg kunne komme ind, så jeg valgte at læse til sygeplejerske i stedet.

Jeg startede som 18årig, lige efter jeg blev student(matematisk gym), så jeg har faktisk ikke rigtig prøvet andet..

Er ret sikker på, at det er det jeg gerne vil

Knus

Anmeld

16. marts 2010

Pia.

Jamen jeg tog min uddannelse lige efter folkeskolen og før jeg fik mine tre børn - jeg er uddannet social og-sundhedshjælper. Men det endte ikke med at blive mit fag.. Jeg var inde for det et år og så valgte jeg fra... tog hele balladen med hjem og kunne ikke klare måden de ældre mennesker levede på. så jeg stoppede.

Så arbejdede jeg på Junckers i Køge i en del år både før og efter jeg fik børn... Super arbejdsplads, med skønne mandlige kolleager (egner mig bedst med mandlige kollegaer frem for kvinder), men dumme dumme arbejdstider...

Så har jeg fået tre børn og været på barsel en del gange... ellers har jeg arbejdet med børn stort set altid, i vuggestue, i børnehave og som dagplejer i eget hjem.

Min store drøm er at læse til dyrepasser assistent og det håber jeg også jeg kommer til.. vil allerhelst arbejde med dyr og stå i en dyrehandel eller lign.

Knus Pia.

Anmeld

16. marts 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

hvorfor har du det job?

var du skole træt?

knus Mitzie 29+1 

Og ja.. Jeg har været skoletræt.. Jeg tog en semester pause på mit studie for snart to år siden.. Det var en blanding af, at min tidligere kæreste og jeg gik fra hinanden, jeg var blevet overfaldt og forsøgt voldtaget, manden der gjorde det fulgte efter mig, og satte ild til den opgang jeg boede i, så jeg blev nødt til at flytte, blev udsat for "mobning" på studiet.. Så jeg blev skoletræt, og tog pause, hvor jeg arbejdede og tjente penge, som jeg brugte på mig selv - ren forkælelse

Anmeld

16. marts 2010

oo

jeg læser litteraturvidenskab og historie ved syddansk universitet og har næææææsten min bachelorgrad. derefter går den videre så jeg kan blive cand.mag. men til efteråret dukker der jo en barsel op - hvilket passer perfekt sammen med studiet, så bachelordelen er færdig når jeg går fra og så starter jeg op direkte på kandidaten.

det tog mig laaaang tid at komme til at læse litteraturvidenskab. selvom jeg nok egentlig altid har vidst at det var det jeg skulle. men jeg gik igennem nogle meget svære år som teenager og i starten af tyverne og droppede flere gange ud af gymnasie og Hf'er. da jeg var 24 blev jeg endelig HF-student og så startede jeg på danskstudiet på københavns universitet - udelukkende fordi jeg ikke havde gennemsnittet til litteraturvidenskab. men det STANK! så jeg hoppede fra. og arbejde en masse finurlige steder. så mødte jeg Søren og blev gift og da jeg var 25 startede jeg på Zahles lærerseminarie i København, men da jeg stod i en 5. klasse kom jeg ligeså stille i tanker om, at jeg slet ikke kan lide andres børn godt nok til at bruge alle mine dage sammen med dem. så jeg droppede igen ud. Så gik jeg rimelig meget ned, for hvad fanden skulle jeg?! jeg havde aldrig forestillet mig selv sidde uden uddannelse og jeg gik jo også højt op i at Søren er velduddannet (han var færdiguddannet da vi mødte hinanden). så fandt vi ud af, at vi ville starte familie, men så ville vi ud fra byen...eller primært ud fra lejligheder til overpris, og så snakkede vi lidt om fyn og så sagde Søren, at jeg jo kunne overveje at læse på syddansk universitet. og SÅ rullede bolden, for der kunne jeg godt komme ind på litteraturvidenskab så da jeg var 26 startede jeg der og nu blir jeg 29 til sommer og er (forhåbentlig) bachelor når jeg går fra på barsel.

hmm....det blev meget langt! sorry jeg ville bare sige, at jeg har stået i din situation og tænkt "hvad fanden skal jeg egentlig?" og på en eller anden måde får man kigget sig selv dybt i øjnene og kommer i tanker om, hvad det egentlig er man godt kan lide, og så skal man bare forfølge det

Anmeld

16. marts 2010

Vidunderligeunger

Jenet skriver:

Efter 9 klasse var jeg opsat på at gå på gymnasiet; alt var perfekt og det gik fint... indtil jeg gik ned med depression efter et halvt år - jeg havde ikke længere overskuddet og skulle også til at tænke på en operation der skulle gennemføres sommeren 09.
Så, der gik godt og vel et år, hvor jeg ikke lavede noget, bare gik herhjemme, men så tog jeg mig sammen og fik lov til at gå på VUC og gennemføre 10 klasse på et halvt år - jeg ønskede ikke at gå i en normal 10 klasse med folk på samme alder som mig, da jeg altid har følt mig lidt mere moden.

Så nu går jeg i 10 klasse og er færdig til sommer - derefter hopper jeg på HF (også på VUC). Min plan er derefter at begynde på jordemoderuddannelsen

ja der kommer jo nogle gange noget "i vejen" så tingene ikke liige kører helt som de skal.

dejligt for dig du er igang med 10. klasse - er den egentlig nødvendig i dag??

Anmeld

16. marts 2010

incognito

BlyViol skriver:

ja der kommer jo nogle gange noget "i vejen" så tingene ikke liige kører helt som de skal.

dejligt for dig du er igang med 10. klasse - er den egentlig nødvendig i dag??

Jeg fik at vide, at for at komme på HF blev jeg nødt til at tage en 10 klasse - til at starte med var jeg lidt irriteret over det, da jeg jo følte mig "klog nok" og desuden også allerede havde taget grundforløbet på gymnasiet + det løse... men nu er jeg rigtig tilfreds med det; jeg har fået en god veninde i klassen (hun er 30 og har tre børn - ikke ligefrem en jeg kunne have mødt tilfældigt og faldt i snak med)

Og det bedste er nok, at jeg endelig har noget at stå op for igen - jeg er faktisk glad for at gå i skole nu, og elsker at lære noget nyt hver dag

Anmeld

16. marts 2010

Vidunderligeunger

Renée88 skriver:

Hejsa..

Jeg er igang med at læse til sygeplejerske, og er snart færdig..

Jeg har altid gerne villet arbejde med mennesker, og min store drøm var faktisk at læse medicin... Men men... Lidt for mange fester i gymnasiet resulterede i, at mit gennemsnit var 0,6karakter for lav til at jeg kunne komme ind, så jeg valgte at læse til sygeplejerske i stedet.

Jeg startede som 18årig, lige efter jeg blev student(matematisk gym), så jeg har faktisk ikke rigtig prøvet andet..

Er ret sikker på, at det er det jeg gerne vil

Knus

det var også med henblik på at blive sygeplejerske, at jeg startede HF i september, ville som sagt ikke modtage støtte fra det offentlige (og her sidder jeg så og er på kontant hjælp nu ) så jeg måtte bare finde noget andet, og da sygeplejerske egentlig altid har været min drøm, var det jo lige til at gå igang med. MEN hooolda da helt kæft hvor er jeg skoletræt!! og har bare ikke selvdiciplin nok til at få lavet mine ting, afleveringer o.l. så ARGH altså.. for synes sygeplejerske lyder spændende!! dejligt for dig du kun har 1 år tilbage - er misundeligt..

Anmeld

16. marts 2010

Vidunderligeunger

Tjuhl skriver:

jeg læser litteraturvidenskab og historie ved syddansk universitet og har næææææsten min bachelorgrad. derefter går den videre så jeg kan blive cand.mag. men til efteråret dukker der jo en barsel op - hvilket passer perfekt sammen med studiet, så bachelordelen er færdig når jeg går fra og så starter jeg op direkte på kandidaten.

det tog mig laaaang tid at komme til at læse litteraturvidenskab. selvom jeg nok egentlig altid har vidst at det var det jeg skulle. men jeg gik igennem nogle meget svære år som teenager og i starten af tyverne og droppede flere gange ud af gymnasie og Hf'er. da jeg var 24 blev jeg endelig HF-student og så startede jeg på danskstudiet på københavns universitet - udelukkende fordi jeg ikke havde gennemsnittet til litteraturvidenskab. men det STANK! så jeg hoppede fra. og arbejde en masse finurlige steder. så mødte jeg Søren og blev gift og da jeg var 25 startede jeg på Zahles lærerseminarie i København, men da jeg stod i en 5. klasse kom jeg ligeså stille i tanker om, at jeg slet ikke kan lide andres børn godt nok til at bruge alle mine dage sammen med dem. så jeg droppede igen ud. Så gik jeg rimelig meget ned, for hvad fanden skulle jeg?! jeg havde aldrig forestillet mig selv sidde uden uddannelse og jeg gik jo også højt op i at Søren er velduddannet (han var færdiguddannet da vi mødte hinanden). så fandt vi ud af, at vi ville starte familie, men så ville vi ud fra byen...eller primært ud fra lejligheder til overpris, og så snakkede vi lidt om fyn og så sagde Søren, at jeg jo kunne overveje at læse på syddansk universitet. og SÅ rullede bolden, for der kunne jeg godt komme ind på litteraturvidenskab så da jeg var 26 startede jeg der og nu blir jeg 29 til sommer og er (forhåbentlig) bachelor når jeg går fra på barsel.

hmm....det blev meget langt! sorry jeg ville bare sige, at jeg har stået i din situation og tænkt "hvad fanden skal jeg egentlig?" og på en eller anden måde får man kigget sig selv dybt i øjnene og kommer i tanker om, hvad det egentlig er man godt kan lide, og så skal man bare forfølge det

og hvad kan du så blive bagefter?? du må s*u læse mange bøger

gad godt jeg bare vidste hvad jeg ville med mit liv, og at jeg havde den der selvdiciplin til at komme igennem noget. Har jo som sagt også droppet ud af alt mulig, og hver gang er jo et kæmpe nederlag... for mig i hvert fald.

det eneste jeg har gennemført er 4 mdr. i militæret. men det var sgu en lidt barsk verden. for barsk til at jeg melder mig frivilligt igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.