Slynge vs bæresele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Corn

LouiseVous skriver:

Sundhedplejerskere får det jo ikke af sig selv?!

Nej forhåbentlig ikke, men nu er alle sundhedsplejersker jo ikke lige enige.

Der hvor jeg arbejder, er der helt klart andre meninger om flere af tingene i den artikel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Macaab skriver:

Nej forhåbentlig ikke, men nu er alle sundhedsplejersker jo ikke lige enige.

Der hvor jeg arbejder, er der helt klart andre meninger om flere af tingene i den artikel.

det ku jeg da nemt forestille mig, men igen- det er jo os som mennesker der selv vælger. Men derfor skal folk jo ikke sige det skader

Anmeld

10. marts 2010

dorthemus

Jeg har læst meget om både slynger, vikler og bæreseler og til helt små børn anbefales viklen...så sådan én har jeg købt. Jeg har fået en bæresele men regner ikke med at bruge den før Runa er minimum 6 måneder..eller senere. Jeg har hørt så meget godt om vikler, især fordi det er muligt at bære barnet helt tæt til kroppen - hud mod hud og så gør den det også nemt at amme Og den skåner ens egen ryg.

Anmeld

10. marts 2010

dorthemus

Anne85 skriver:

Ihhh altså... Hvor skønt at der er så mange der smider en kommentar

vi har en baby Björn active som vi brugte rigtig meget til nr 1... Den er genial for ryggen... Men men men, synes baby umiddelbart må ligge bedre i en slynge.

Hvad vil de damer så anbefale jeg starter ud med?? En stræk vikle (hmmm... Var det ik sårn det hed)?? Og hvor køber I dem??? Kan se de har slynger i babysam meeeen der må ku findes nogle federe nogle online

Jeg har købt en vikle i de fedeste farver...pink og rødstribet. Glæder mig vildt til at tage den i brug. Kan ikke lige huske hjemmesidens navn men når jeg kommer hjem tjekker jeg det lige og skriver igen....de havde så mange fine og der står mange faktuelle ting om både det ene og det andet om vikler, ringslynger og bæreseler

Anmeld

10. marts 2010

RumlesMor

LouiseVous skriver:

det ku jeg da nemt forestille mig, men igen- det er jo os som mennesker der selv vælger. Men derfor skal folk jo ikke sige det skader

Synes ikke jeg læser at nogen i debatten siger at en bæresele skader...?

Der er flere med rygproblemer, der siger de (personligt) kan bære længere tid i en slynge/vikle, og jeg selv...argumenterer med at baby kan tåle at ligge længere i en slynge/vikle end siddestillingen i en bæresele.

Så ja, det er selvfølgelig et helt individuelt valg. Og vi argumenterer jo blot for det vi tror på - præcis som du gør. Måske er det flertallet af slynge-fans, der gør du føler dig angrebet...men synes ikke du skal tage det personligt.

Anmeld

10. marts 2010

Anne85

dorthemus skriver:

Jeg har købt en vikle i de fedeste farver...pink og rødstribet. Glæder mig vildt til at tage den i brug. Kan ikke lige huske hjemmesidens navn men når jeg kommer hjem tjekker jeg det lige og skriver igen....de havde så mange fine og der står mange faktuelle ting om både det ene og det andet om vikler, ringslynger og bæreseler

Uhh det nå du meget gerne ihhh hvor jeg glæder mig til at skulle bære rundt på hende der!

Hilsen Anne der lige har set lillepigen til scanning og nu kan de sidste 3 1/2 måned kun gå for langsomt... Ihhh hvor jeg glæder mig

Anmeld

10. marts 2010

dorthemus

Anne85 skriver:

Uhh det nå du meget gerne ihhh hvor jeg glæder mig til at skulle bære rundt på hende der!

Hilsen Anne der lige har set lillepigen til scanning og nu kan de sidste 3 1/2 måned kun gå for langsomt... Ihhh hvor jeg glæder mig

Mamaslife.dk..fandt det lige. Og de har tilbud

Ihh hvor er billeder henne af hende??

Anmeld

10. marts 2010

dorthemus

gabriellasmor skriver:

jeg fraråder også babybjørn. prøv at goggle et bille af babybjørn inkl bebs og se at der ikke er støtte ned til knæhaserne.

til en nyfødt er det bedst med en strækvikle eller ringslynge. når de bliver lidt ældre og kan holde hovedet kan man bruge en vikletai ligesom denne lilla på billedet (den kan man også amme i-har også billede af det. hehe)

på 1 billede ammer jeg så det er samme princip som ny baby da hun ligger ned.

Hvis jeg nogensinge skal have en bæresele så køber jeg en Manduca, hvor der er støtte til lårene også, så barnet ikke bare hænger og dingler...det kan ikke være sundt, tror jeg  Men jeg ved ikke om bæreseler er godt for mig da jeg har rygproblemer. Håber jeg bliver glad for min vikle

Anmeld

10. marts 2010

Bayze

LouiseVous skriver:

Ved sq ikk helt hva fanden du mener med det hele. Men her!!!!

http://voresborn.dk/babyudvikling/5035-fra-baerese le-til-bumbo-stol-hvad-kan-babys-ryg-klare

Super nyttig fakta i denne debat der naturligt nok er præget af mange personlige holdninger og erfaringer - tak skal du have:-)

Anmeld

10. marts 2010

Bayze

LouiseVous skriver:

Sundhedplejerskere får det jo ikke af sig selv?! Men det er ikke en sundhedplejerske.. Og ja, fandt lige ud a det ikke er en forsker men det er: bevægelsespædagog, fysioterapeut, magister i psykologi

Det er vel også disse faggrupper der har størst empirisk grundlag for at udtale sig:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.