Slynge vs bæresele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Bayze

dorthemus skriver:

Jeg har læst meget om både slynger, vikler og bæreseler og til helt små børn anbefales viklen...så sådan én har jeg købt. Jeg har fået en bæresele men regner ikke med at bruge den før Runa er minimum 6 måneder..eller senere. Jeg har hørt så meget godt om vikler, især fordi det er muligt at bære barnet helt tæt til kroppen - hud mod hud og så gør den det også nemt at amme Og den skåner ens egen ryg.

Jeg har stadig ikke fattet hvad forskellen er på en vikle og en slynge - kan nogen forklare det og meget gerne med billeder:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Michael healer

tinpou skriver:

Jeg har stadig ikke fattet hvad forskellen er på en vikle og en slynge - kan nogen forklare det og meget gerne med billeder:-)

">Babyvikle Cozy Wrap, grøn">Babyvikle Cozy Wrap, blå

De 2 billeder her er vikler, du kan se de er viklet rundt om kroppen flere gange

Mor med baby i slynge

her et billed af en slynge

mvh Michael

Anmeld

10. marts 2010

Michael healer

Michael healer skriver:

De 2 billeder her er vikler, du kan se de er viklet rundt om kroppen flere gange

Mor med baby i slynge

mvh Michael

Hov det ene billed af vikel kom ikke med, så der er kun 1 billed af vikel øverst grøn

og et billed af slynge rød.

Anmeld

10. marts 2010

Michael healer

LouiseVous skriver:

Ved sq ikk helt hva fanden du mener med det hele. Men her!!!!

http://voresborn.dk/babyudvikling/5035-fra-baerese le-til-bumbo-stol-hvad-kan-babys-ryg-klare

Hej

Tak for link

Jeg menes ikke at have spurgt efter det hele, men skrev bare jeg manglet et link, og det fik jeg så

I det link du henviser til står der

"Det er naturligt for små børn at være i bevægelse, og ved at placere dem i passive stillinger risikerer vi, at de små rygge ikke bliver stærke,” siger hun.

“Det kan give barnet nogle hensigtsmæssige vaner, som på længere sigt kan medvirke til, at det får problemer med ryggen. En lille unge er først egentlig siddemoden, når hun selv kan bringe sig fra maveliggende til kravlestilling og derfra til siddende stilling."

Og det er jo netop hvad en barn er i en bæresele , altså passiv.

mvh Michael

Anmeld

10. marts 2010

BinaMor

Anne85 skriver:

Ihh hvor er de fine... Og jeg elsker tanken om at lillesøster kan ligge der og sove imens jeg følger storebror i børnehave, ordner vasketøj osv OG at jeg kan amme nemt og diskret.

Men er de ik sindssygt svære at binde??? Kan man ikke komme til at gøre det forkert og baby så falder ud???

Hvor køber du dine?? Det ser jo bare super godt ud når det er i farver der passer til dit tøj!

Jeg anbefaler www.slyngebarn.dk

der kan man få hjælp, både fysisk over en hyggelig kop kaffe eller via instrukser på hjemmesider.

det er svært i starten tit men når man først kan det så er det så nemt at man ikke kan gøre det forkert

og sikkerheden er bedre. for i en slynge har du kropskontakt med baby og derved føling med "hvor baby er" i modsætning til mange bæreseler hvor der er tykt stof imellem der.

så feks ved ved en ringslynge hiver du i halen alt efter hvordan du føler dig bedst tilpas.

vi tog for sjovt tid, mig og manden. og jeg var hurtigere til at tage en mei tai på end en alm bæresele fra bilka.

ved en mei tai mærker man sig også frem. her er lidt instukser:

mei tai http://hekon.dk/instruktiondanhmeitai.asp

ringslynge http://hekon.dk/instruktionnhuslynge.asp

strækvikle http://www.slynger.dk/group.asp?group=59

men igen på www.slyngebarn.dk er der mange flere og måske nemmere instuktioner. skal bare være medlem for at se dem

jeg har købt mine brugt for det passer bedst til min SU økonomi. og de fejler intet. det er det fede ved slynger. de kan højst blive slidt i farven (og man vasker dem jo ikke hele tiden)

men skal du have kræs så kig enten her www.kleinsmekker.dk (men de sælger kun indimellem og der er mange om de få) eller her www.mamaslife.dk de er også SÅ fede mange af dem. jeg er nemlig også til det hippe

men igen, på slyngebarn har jeg købt mine brugt og derinde kan man både finde farverige, fede, helfarvede, silke, hjemmesyede osv osv.

men pas påman blir fanget i et: "jeg skal prøve alle slynger og farver" net. hehe

Anmeld

10. marts 2010

BinaMor

dorthemus skriver:

Hvis jeg nogensinge skal have en bæresele så køber jeg en Manduca, hvor der er støtte til lårene også, så barnet ikke bare hænger og dingler...det kan ikke være sundt, tror jeg  Men jeg ved ikke om bæreseler er godt for mig da jeg har rygproblemer. Håber jeg bliver glad for min vikle

manduca er vist også være den bedste bæresele hvis man ikke er til det stofhalløj

jeg har ikke selv prøvet den men jeg tænker ved ryg problemer så ville en vikle tai være god da der er meget stof bredt ud over store dele af ryggen istedet for bare rygsæks agtigt.

Anmeld

10. marts 2010

RumlesMor

gabriellasmor skriver:

Men pas på ! Man blir fanget i et: "jeg skal prøve alle slynger og farver" net. He he

Ja, man bliver afhængig...gad vide hvor mange slynger og vikler jeg kan anskaffe, og stadig forsvare at alle er nødvendige??

Har pt. en tikimak-slynge, en ringslynge, en fast vikle og min ny-indkøbte strækvikle - som er købt via en hjemmeside i USA.

Det slår mig lige at jeg jo ikke har nogen mei-tai?!!

Anmeld

10. marts 2010

BinaMor

RumlesMor skriver:

Ja, man bliver afhængig...gad vide hvor mange slynger og vikler jeg kan anskaffe, og stadig forsvare at alle er nødvendige??

Har pt. en tikimak-slynge, en ringslynge, en fast vikle og min ny-indkøbte strækvikle - som er købt via en hjemmeside i USA.

Det slår mig lige at jeg jo ikke har nogen mei-tai?!!

ha, ha. det duer ski ikke. en mei tai er en nødvendighed

Anmeld

10. marts 2010

Bayze

Michael healer skriver:

Mor med baby i slynge

mvh Michael

Ah ja - så er jeg med:-)

Tusind tak skal du have:-)

Anmeld

10. marts 2010

CHD

Har personligt selv overvejet en slynge til de første 3-4 mdr. og så gå over til en bæresele.

Men altså puha, sikke en jungle!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.