Slynge vs bæresele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.346 visninger
72 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Anne85

Hej dejlige damer

til sønnike havde vi en bæresele som vi var super glad for... Meeeen jeg overvejer at vove mig ud i slynge universet når lillesøster kommer til verden.
Hvad har i eraringer med??? Hvad er bedst?? Og hvorfor??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Anne85 skriver:

Hej dejlige damer

til sønnike havde vi en bæresele som vi var super glad for... Meeeen jeg overvejer at vove mig ud i slynge universet når lillesøster kommer til verden.

Jeg havde bæresele, og det vil jeg bestemt også bruge til den næste, hvis jeg sku være så heldig en gang at få sådan en.
Har ikke prøvet slynge, men vil egentlig heller ikke prøve, synes ikke den virker så sikker som bæresele. Synes bæreselen er en total go' opfindelse, så det vil jeg da klart anbefale;-)

Det er kun fis det som der bliver sagt om det er bedre med slynge a hensyn til barnet ryg. Det passer altså ikke.. Bæreselen er lige så god som slyngen mht barnets ryg

Anmeld

9. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Man bør IKKE bruge bæresele. Jeg har selv scoliose, og ved hvad problemer man kan have med ryggen.

I øvrigt, kan man se, at det ikke er særlig godt - specielt for drengebørn at blvie båret LIGE DER, med alt vægt på et sted.

Men det er af de nøjagtig samme grunde, som at man ikke bruger hoppegynger idag.

I øvrigt, er det super dejligt og nemmere at tilpasse mors og fars ryg, at bruge slynger. Så jeg vil altid sige slynge... I øvrigt, er der jo super mange forskellige slags, så det er nemt at finde nogen man kan lide.

Anmeld

10. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeg havde bæresele, og det vil jeg bestemt også bruge til den næste, hvis jeg sku være så heldig en gang at få sådan en.
Har ikke prøvet slynge, men vil egentlig heller ikke prøve, synes ikke den virker så sikker som bæresele. Synes bæreselen er en total go' opfindelse, så det vil jeg da klart anbefale;-)

Det er kun fis det som der bliver sagt om det er bedre med slynge a hensyn til barnet ryg. Det passer altså ikke.. Bæreselen er lige så god som slyngen mht barnets ryg

Arrhhhh.....fis er det nu ikke.

I en bæresele hænger barnet primært i skridtet, det er ikke så smart da især helt små børn bliver presset sammen af deres egen vægt, og små drenges "vedhæng" bliver udsat for unødigt pres.

En strækvikle f.eks. kan strammes ind, så at barnet ikke hænger i skridtet, men hele kroppen er støttet godt.

Desuden kan du amme i en slynge...det kan du ikke i en bæresele.

Jeg anbefaler helt klart slynger. Der er bare ufattelig mange at vælge imellem, men en god ide er at starte med en strækvikle eller en ringslynge til den nyfødte. Det ved jeg mange har været glade for.

Anmeld

10. marts 2010

Lise

Jeg ville til enhver tid vælge slynge/vikle, da jeg synes det virker som det mest komfortable for babyen. Jeg skal ikke kunne sige om bæreselen er noget lort for ryggen, men jeg har båret min første søn i begge dele, og vil absolut ikke bruge bæreselen nu her igen.

Anmeld

10. marts 2010

engel24

Anne85 skriver:

Hej dejlige damer

vi købte faktisk begge dele .. men for sent ... slyngel skal man starte meget tidlig med .. - vi gjorde det for sent ... bæresele ... av min lænd ... selvom at der er lænd beskytter ... avavav..

sådan ser jeg på det 

Anmeld

10. marts 2010

Ox.

Vi købte begge dele, og har kun brugt bæreselen 1 gang, men slyngen har bare været lykken!

Den er så dejlig nem at have med at gøre når man går rundt og gør rent, laver mad eller lign ...

Anmeld

10. marts 2010

Henri84

Hel klart slynge/vikle
Vi vil have en strækvikle til lillesøster til de første måneder... Til Elias har vi en skildpaddeslynge, havde også bæresele til ham, men den blev næsten ikke brugt... De sidder så meget bedre i slyngen, og det er meget mere behageligt for ryg og skuldre at bære dem i slynger og vikler

Anmeld

10. marts 2010

Ranarupta

Sussie&Lilje skriver:

Vi købte begge dele, og har kun brugt bæreselen 1 gang, men slyngen har bare været lykken!

Den er så dejlig nem at have med at gøre når man går rundt og gør rent, laver mad eller lign ...

Fedt at høre!

Vi har en strækvikle til når Bønne er kommet! 
(Jeg har brugt bæresele, da jeg var au pair - og det er bare ren tortur for min ryg.)

Anmeld

10. marts 2010

Ranarupta

Zafir skriver:

Man bør IKKE bruge bæresele. Jeg har selv scoliose, og ved hvad problemer man kan have med ryggen.

I øvrigt, kan man se, at det ikke er særlig godt - specielt for drengebørn at blvie båret LIGE DER, med alt vægt på et sted.

Men det er af de nøjagtig samme grunde, som at man ikke bruger hoppegynger idag.

I øvrigt, er det super dejligt og nemmere at tilpasse mors og fars ryg, at bruge slynger. Så jeg vil altid sige slynge... I øvrigt, er der jo super mange forskellige slags, så det er nemt at finde nogen man kan lide.

Neeeej øv!
Vi har fået en fin hoppegynge til Bønne af hans faster.
Vi havde ønsket os den, da jeg kan huske, hvor meget mine yngre søstre elskede den...

Men har jo slet ikke tænkt over, at det kunne være anderledes med drenge.
Ville du helt fraråde det - eller bare holde det på et minimum? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.