Slynge vs bæresele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Anne85

gabriellasmor skriver:

jeg fraråder også babybjørn. prøv at goggle et bille af babybjørn inkl bebs og se at der ikke er støtte ned til knæhaserne.

til en nyfødt er det bedst med en strækvikle eller ringslynge. når de bliver lidt ældre og kan holde hovedet kan man bruge en vikletai ligesom denne lilla på billedet (den kan man også amme i-har også billede af det. hehe)

på 1 billede ammer jeg så det er samme princip som ny baby da hun ligger ned.

Ihh hvor er de fine... Og jeg elsker tanken om at lillesøster kan ligge der og sove imens jeg følger storebror i børnehave, ordner vasketøj osv OG at jeg kan amme nemt og diskret.

Men er de ik sindssygt svære at binde??? Kan man ikke komme til at gøre det forkert og baby så falder ud???

Hvor køber du dine?? Det ser jo bare super godt ud når det er i farver der passer til dit tøj!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Rillo

Til barn nr 2 havde vi babybjørn sele og avr rigtig glad for det...da jeg så ventede nr. 3 invisterede jeg i en slynge( ringslynge) og jeg var bare slet ikke tilpas med den og Hannah ville bestemt ikke ligge i den.

Denne gang har vi så købt en bærer sele da det er det der fungere bedst for os.

uanset om man bruger slynge eller bærersle er det jo ikke meningen barnet sakl ligge der 24/7!

Anmeld

10. marts 2010

Ox.

Vi købte en sort strækslynge i BabySam, sort, går til alt, nemt og bekvemt, så jeg synes nu det var ganske fint :-)

Anmeld

10. marts 2010

L-Mortil3

Jeg har både en Babybjørn bæresele og en strækvikle (koala vikle) og jeg må indrømme, efter jeg fik vovet mig ud i slynge/vikle universet, ja så vender jeg dælme ikke tilbage, jeg har aldrig kunne bære Liam længe, da jeg har en kronisk rygsygdom, men med viklen går det som en leg, og han nyder at være med i de daglige gøremål!

Jeg synes BESTEMT du skal tage springet!!

Anmeld

10. marts 2010

Gaia

Vi har også en strækslynge. Har dog aldrig prøvet det før da det er vores første barn. Men min storesøster er vist det man kalder prof. indenfor slynger, så hun var så sød at vise mig nogle måder at binde den på, til en start...Brugt min gamle tøjbamse som baby, da vores pige ikke er kommet endnu .  Går hjemme og øver mig i at binde den korrekt Det virker meget behageligt at gå med slynge, lang mere end jeg havde forestillet mig.

Vi har også en babybjørn bæresele så planen er at veksle mellem slyngen og den....Jo nok mest manden der kommer til at bruge bæreselen, kunne jeg forestille mig

Anmeld

10. marts 2010

Susan1978

Jeg kunne ik bruge en bæresele, da det simpelthen gjorde ondt i min ryg, men min kæreste brugte den.

Da vi fik nr. 2 ville jeg lære at bruge slynger. Så jeg anskaffede mig en stræk vikle og nøj hvor jeg og Emil elskede den. !  kan helt savne den kontakt vi havde i den.

Selv kæresten blev glad for viklen og senere hen har vi brugt en anden slynge, som næsten lignede en bæresele, men med bedre støtte til baby og mor.  Sådan en med et stort firkantet stykke stof og snore i hvert hjørne til at binde med, kan ikke huske hvad den hedder.

Så jeg vil til enhver tid anbefale slynger.!

Anmeld

10. marts 2010

Michael healer

LouiseVous skriver:

Her er hvad forskerne har fundet ud af med bæreseler, slynger og hoppegynger...... Og vi mennesker er for hurtigt dømmene..
Bæresele:
Du kan benytte en bæresele allerede fra fødslen, da babys ryg ikke bliver belastet, hvis selen er rigtigt indstillet. Bæreseler bruges for eksempel på neonatalafdelinger, hvor de for tidligt fødte har godt af at være tæt på forældrene og høre deres hjertelyd. Det er vigtigt, at du indstiller selen korrekt, så den støtter tæt i nakken – hvis du sørger for det, er der ingen tidsbegrænsninger. Husk dog at mærke efter på din egen krop, om det bliver for tungt.

Slynge/vikle:
Fordelen ved slyngen er, at baby er tæt på din krop, hvilket giver tryghed. Desuden kan du amme, mens barnet ligger i slyngen. Der er ikke forsket i slyngens belastning af ryggen, men hvis du følger de anvisninger, der følger med slyngen, og sikrer dig, at baby ligger korrekt, er der i princippet ingen øvre grænse for brugen. Du må mærke efter signalerne fra både din egen og barnets krop.

Hoppegynge:
Hoppegyngen har i perioder været nærmest bandlyst. Det dårlige rygte hænger sammen med, at nogle familier brugte den flere timer ad gangen, hvilket er helt udelukket – det er alt for hårdt for ryggen og for drengenes testikler. Men hvis du bruger hoppegyngen i korte perioder – omkring ti minutter ad gangen – kan den være udmærket. Den er især god for babyer, som mangler lidt bevægelsesmæssigt, da den er motorisk stimulerende. Hoppegyngen kan bruges fra ottemåneders-alderen. Indtil da er babys ryg ikke stærk nok.

Tak for svar.

Så mangler jeg bare lige nogle link til de steder, hvor det er at forsker har fundet frem til det du her skriver.

mvh Michael

Anmeld

10. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Michael healer skriver:

Tak for svar.

Så mangler jeg bare lige nogle link til de steder, hvor det er at forsker har fundet frem til det du her skriver.

mvh Michael

Ved sq ikk helt hva fanden du mener med det hele. Men her!!!!

http://voresborn.dk/babyudvikling/5035-fra-baerese le-til-bumbo-stol-hvad-kan-babys-ryg-klare

Anmeld

10. marts 2010

Corn

Michael healer skriver:

Tak for svar.

mvh Michael

Ud fra artiklen at dømme, så er det udtalelser fra en sundhedsplejerske og ikke fra forskere, så helt holdbart ved jeg nu ikke om det er.

Anmeld

10. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Ud fra artiklen at dømme, så er det udtalelser fra en sundhedsplejerske og ikke fra forskere, så helt holdbart ved jeg nu ikke om det er.

Sundhedplejerskere får det jo ikke af sig selv?! Men det er ikke en sundhedplejerske.. Og ja, fandt lige ud a det ikke er en forsker men det er: bevægelsespædagog, fysioterapeut, magister i psykologi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.