Slynge vs bæresele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Ox.

Ranarupta skriver:

Fedt at høre!

Vi har en strækvikle til når Bønne er kommet! 
(Jeg har brugt bæresele, da jeg var au pair - og det er bare ren tortur for min ryg.)

Det var godt

Synes simpelthen man har sådan en fantastisk frihed til at gå og lave forskellige ting, end man har med en bæresele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Winnie

Anne85 skriver:

Hej dejlige damer

til sønnike havde vi en bæresele som vi var super glad for... Meeeen jeg overvejer at vove mig ud i slynge universet når lillesøster kommer til verden.
Hvad har i eraringer med??? Hvad er bedst?? Og hvorfor??

I en bæresele sidder baby op og må derfor kun sidder der de 20 min som i en auto stol.

I slyngen kan baby ligge og derfor skader det ikke ryggen og baby må ligge der hele dagen. Man kan amme i slyngen og rykke rundt på baby i slyngen hvis man har brug for det. Når baby bliver større, kan man sætte dem i budda stilling så de sidder op og kan kigge ud.

Jeg har kun min hjemmelavet ringslynge, men den er jeg super glad for og den er nem at indstille og kan bruges af både mor og far.

Anmeld

10. marts 2010

Henri84

Ranarupta skriver:

Neeeej øv!
Vi har fået en fin hoppegynge til Bønne af hans faster.
Vi havde ønsket os den, da jeg kan huske, hvor meget mine yngre søstre elskede den...

Men har jo slet ikke tænkt over, at det kunne være anderledes med drenge.
Ville du helt fraråde det - eller bare holde det på et minimum? 

Synes at mindes at man siger maks. 10 min af gangen i gåstole og hoppegynger til drengebørn

Anmeld

10. marts 2010

Ranarupta

Henri84 skriver:

Synes at mindes at man siger maks. 10 min af gangen i gåstole og hoppegynger til drengebørn

Super! Så er den ikke helt spildt og Bønne kan stadig få glade stunder hoppende

Anmeld

10. marts 2010

ghm

Jeg kan sagtens følge at drenge ikke har gavn at bæresele frem for slynge..
men tror helt ærligt det er hip som hap om det er en bæresele vs. slynge  man går med på ryggen kan ikke se forskellen...

Jeg har kun erfaring med bærsele som jeg har brugt til mine to piger og har ikke tænkt mig at bruge den til min dreng men derimod en slynge.

Anmeld

10. marts 2010

RumlesMor

Winnie skriver:

I en bæresele sidder baby op og må derfor kun sidder der de 20 min som i en auto stol.

I slyngen kan baby ligge og derfor skader det ikke ryggen og baby må ligge der hele dagen. Man kan amme i slyngen og rykke rundt på baby i slyngen hvis man har brug for det. Når baby bliver større, kan man sætte dem i budda stilling så de sidder op og kan kigge ud.

Jeg har kun min hjemmelavet ringslynge, men den er jeg super glad for og den er nem at indstille og kan bruges af både mor og far.

Er jo også total slynge/vikle-entusiast!

Anmeld

10. marts 2010

RumlesMor

ghm skriver:

men tror helt ærligt det er hip som hap om det er en bæresele vs. slynge  man går med på ryggen kan ikke se forskellen...

Forskellen ligger i at man i en slynge/vikle kan sprede stoffet ud over det meste af ryggen, og derved fordele vægten mere jævnt - end i en bæresele hvor "stropperne" kun kan sidde samme sted og på nogen smalle punkter.

Anmeld

10. marts 2010

Henri84

RumlesMor skriver:

Forskellen ligger i at man i en slynge/vikle kan sprede stoffet ud over det meste af ryggen, og derved fordele vægten mere jævnt - end i en bæresele hvor "stropperne" kun kan sidde samme sted og på nogen smalle punkter.

Enig! Har man først prøvet begge dele tror jeg ikke der er mange der vil foretrække bæresele frem for slynge... Det er VIRKELIG meget mere behageligt for ryg og skuldre med en slynge!

Anmeld

10. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ranarupta skriver:

Neeeej øv!
Vi har fået en fin hoppegynge til Bønne af hans faster.
Vi havde ønsket os den, da jeg kan huske, hvor meget mine yngre søstre elskede den...

Men har jo slet ikke tænkt over, at det kunne være anderledes med drenge.
Ville du helt fraråde det - eller bare holde det på et minimum? 

Man fraråder fuldstændig at bruge hoppegynge til børn. Det pres der kommer på den lille spæde rygsøjle, der ikke er bygget til at få pres på. Også derfor man ikke skal bruge babybjørn osv til børn. Der hopper de dog ikke og får ikke det samme pres på deres rygsøjle.

Det er jo en hver forældres egen sag, hvad de gør med deres børn, men JEG ville aldrig gøre det med mine børn. - Også fordi jeg selv har rygproblemer og Tom har sammenvoksede og stive rygvirvler på det nederste stykke.

Anmeld

10. marts 2010

Anne85

Ihhh altså... Hvor skønt at der er så mange der smider en kommentar

vi har en baby Björn active som vi brugte rigtig meget til nr 1... Den er genial for ryggen... Men men men, synes baby umiddelbart må ligge bedre i en slynge.

Hvad vil de damer så anbefale jeg starter ud med?? En stræk vikle (hmmm... Var det ik sårn det hed)?? Og hvor køber I dem??? Kan se de har slynger i babysam meeeen der må ku findes nogle federe nogle online

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.