Slynge vs bæresele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Michael healer

Zafir skriver:

Man fraråder fuldstændig at bruge hoppegynge til børn. Det pres der kommer på den lille spæde rygsøjle, der ikke er bygget til at få pres på. Også derfor man ikke skal bruge babybjørn osv til børn. Der hopper de dog ikke og får ikke det samme pres på deres rygsøjle.

Det er jo en hver forældres egen sag, hvad de gør med deres børn, men JEG ville aldrig gøre det med mine børn. - Også fordi jeg selv har rygproblemer og Tom har sammenvoksede og stive rygvirvler på det nederste stykke.

Godt svaret , er helt enige i dette svar

mvh Michael

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Michael healer

LouiseVous skriver:

Jeg havde bæresele, og det vil jeg bestemt også bruge til den næste, hvis jeg sku være så heldig en gang at få sådan en.
Har ikke prøvet slynge, men vil egentlig heller ikke prøve, synes ikke den virker så sikker som bæresele. Synes bæreselen er en total go' opfindelse, så det vil jeg da klart anbefale;-)

Det er kun fis det som der bliver sagt om det er bedre med slynge a hensyn til barnet ryg. Det passer altså ikke.. Bæreselen er lige så god som slyngen mht barnets ryg

Hej

Er lidt nysgerrig ud fra hvordan du kan mene det er fis ?

mvh Michael

Anmeld

10. marts 2010

Corn

Inden jeg fik børn arvede jeg en bæresele (Babybjorn)men havde allerede forelsket mig i slynger, så jeg købte en ringslynge og fik ikke brugt bæreselen, for av min ryg, og stakkels baby. Fuldstændig ret i ryggen...

Men i slyngen lå han dejlig og meget afslappet, han spiste og hyggede mens jeg malede hus inden barnedåben, og jeg havde en frihed med begge arme mens han spiste.

Jeg købte en fancy version med lommer ol. men den var altså ikke nær så god som ringslyngen...

Anmeld

10. marts 2010

Bom

Zafir skriver:

Man fraråder fuldstændig at bruge hoppegynge til børn. Det pres der kommer på den lille spæde rygsøjle, der ikke er bygget til at få pres på. Også derfor man ikke skal bruge babybjørn osv til børn. Der hopper de dog ikke og får ikke det samme pres på deres rygsøjle.

Det er jo en hver forældres egen sag, hvad de gør med deres børn, men JEG ville aldrig gøre det med mine børn. - Også fordi jeg selv har rygproblemer og Tom har sammenvoksede og stive rygvirvler på det nederste stykke.

Nu spørg jeg nok lidt dumt, men hvad er babybjørn??

Anmeld

10. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mini-Terp skriver:

Nu spørg jeg nok lidt dumt, men hvad er babybjørn??

Det er de dersens bæreseler til at have på forsiden, som er de mest almdelige. Det er bare et mærke.

Anmeld

10. marts 2010

Bom

Zafir skriver:

Det er de dersens bæreseler til at have på forsiden, som er de mest almdelige. Det er bare et mærke.

Nåe så er jeg med..

Troede det var et eller andet fancy der var kommet frem..

Anmeld

10. marts 2010

BinaMor

jeg fraråder også babybjørn. prøv at goggle et bille af babybjørn inkl bebs og se at der ikke er støtte ned til knæhaserne.

til en nyfødt er det bedst med en strækvikle eller ringslynge. når de bliver lidt ældre og kan holde hovedet kan man bruge en vikletai ligesom denne lilla på billedet (den kan man også amme i-har også billede af det. hehe)

på 1 billede ammer jeg så det er samme princip som ny baby da hun ligger ned.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Winnie skriver:

I en bæresele sidder baby op og må derfor kun sidder der de 20 min som i en auto stol.

Her er hvad forskerne har fundet ud af med bæreseler, slynger og hoppegynger...... Og vi mennesker er for hurtigt dømmene..
Bæresele:
Du kan benytte en bæresele allerede fra fødslen, da babys ryg ikke bliver belastet, hvis selen er rigtigt indstillet. Bæreseler bruges for eksempel på neonatalafdelinger, hvor de for tidligt fødte har godt af at være tæt på forældrene og høre deres hjertelyd. Det er vigtigt, at du indstiller selen korrekt, så den støtter tæt i nakken – hvis du sørger for det, er der ingen tidsbegrænsninger. Husk dog at mærke efter på din egen krop, om det bliver for tungt.

Slynge/vikle:
Fordelen ved slyngen er, at baby er tæt på din krop, hvilket giver tryghed. Desuden kan du amme, mens barnet ligger i slyngen. Der er ikke forsket i slyngens belastning af ryggen, men hvis du følger de anvisninger, der følger med slyngen, og sikrer dig, at baby ligger korrekt, er der i princippet ingen øvre grænse for brugen. Du må mærke efter signalerne fra både din egen og barnets krop.

Hoppegynge:
Hoppegyngen har i perioder været nærmest bandlyst. Det dårlige rygte hænger sammen med, at nogle familier brugte den flere timer ad gangen, hvilket er helt udelukket – det er alt for hårdt for ryggen og for drengenes testikler. Men hvis du bruger hoppegyngen i korte perioder – omkring ti minutter ad gangen – kan den være udmærket. Den er især god for babyer, som mangler lidt bevægelsesmæssigt, da den er motorisk stimulerende. Hoppegyngen kan bruges fra ottemåneders-alderen. Indtil da er babys ryg ikke stærk nok.

Anmeld

10. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Michael healer skriver:

Hej

Er lidt nysgerrig ud fra hvordan du kan mene det er fis ?

mvh Michael

Har smidt et indlæg med begrundelserne ind:-)

Anmeld

10. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
gabriellasmor skriver:

jeg fraråder også babybjørn. prøv at goggle et bille af babybjørn inkl bebs og se at der ikke er støtte ned til knæhaserne.

til en nyfødt er det bedst med en strækvikle eller ringslynge. når de bliver lidt ældre og kan holde hovedet kan man bruge en vikletai ligesom denne lilla på billedet (den kan man også amme i-har også billede af det. hehe)

på 1 billede ammer jeg så det er samme princip som ny baby da hun ligger ned.

PRÆCIS !!! Look - no hands!!

Tænk at give sin baby mad og have frihed til at bruge begge sine hænder samtidig. Det er perfekt - brugte det selv meget. hehe. Tåldmodighed har aldrig været en dyd fra min side Men  jeg elskede at amme - fandt bare måderne, hvor jeg ikke kedede mig samtidig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.