Demonstration mod forbud af muskel hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

smokin

marikka skriver:

Jeg regner også med, at hvis jeg går en muskelhund i møde, som ejeren ved er aggressiv, at de går over på den anden side. Jeg skifter altså ikke fortorv fordi det er en muskelhund.

Noget helt andet er, at jeg ikke anser dine hunde som muskelhunde, trods de altså står på den der liste. Jeg er selv helt vild med en sådan hund, og indtil jeg fandt ud af at det går under betegnelsen muskelhund, var det en drøm at få sådan en hund.

- Jeg har en mops.

Jeg må komme med en tilståelse: Det var IKKE  min ide at få slædehunde. tværtimod. Jeg ville have en hønsehund haha.

Men min kæreste havde fra han var helt lille tabt sit hjerte til slædehunde, og vidste præcis hvad den skulle hedde (sirius) problemet var bare at da hans mor fik en schæfer - gæt hvad den så kom til at hedde. 

De er smukke og det er det folk oftest falder for. Men de kræver altså en del, og deres temperament kommer til udtryk hvis du lader dem være alene i 15 timer. Her må jeg lige indskyde at mit klædeskab måtte lade livet med 12 par stiletter og at jeg græd i flere timer, især over et par jeg havde haft på en gang. 

Vi fik en til for at kunne give ham det han vil have. VILD leg. Nogle gange lyder det som om de slås i haven, men de leger altså... Der siger jeg til alle børn der besøger os at de har "hundetid" og at man ikke går derhen.. for de kan altså ikke lige skifte over i at være familiehund på 2 sekunder, når de er helt deroppe. Det er glade hunde og du kan ligge din nyfødte baby på dem... jeg stoler på at de ikke gør noget, allerhøjest et stort VÅDT kys 

Mops er dejlige - sådan en vil jeg have næste gang. Må jeg ikke se din. Jeg eeeeeeeeeeeelsker dem. 

Eller måske en bulldog - de er også herlige!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Bare mig..

Zette skriver:

Jeg må komme med en tilståelse: Det var IKKE  min ide at få slædehunde. tværtimod. Jeg ville have en hønsehund haha.

Men min kæreste havde fra han var helt lille tabt sit hjerte til slædehunde, og vidste præcis hvad den skulle hedde (sirius) problemet var bare at da hans mor fik en schæfer - gæt hvad den så kom til at hedde. 

De er smukke og det er det folk oftest falder for. Men de kræver altså en del, og deres temperament kommer til udtryk hvis du lader dem være alene i 15 timer. Her må jeg lige indskyde at mit klædeskab måtte lade livet med 12 par stiletter og at jeg græd i flere timer, især over et par jeg havde haft på en gang. 

Vi fik en til for at kunne give ham det han vil have. VILD leg. Nogle gange lyder det som om de slås i haven, men de leger altså... Der siger jeg til alle børn der besøger os at de har "hundetid" og at man ikke går derhen.. for de kan altså ikke lige skifte over i at være familiehund på 2 sekunder, når de er helt deroppe. Det er glade hunde og du kan ligge din nyfødte baby på dem... jeg stoler på at de ikke gør noget, allerhøjest et stort VÅDT kys 

Mops er dejlige - sådan en vil jeg have næste gang. Må jeg ikke se din. Jeg eeeeeeeeeeeelsker dem. 

Eller måske en bulldog - de er også herlige!

Jeg kan kun sige, at jeg er glad for at hører, at dine hunde ikke gør nogen fortræd. Jeg er også godt klar over, at det bestemt ikke er alle muskelhunde der er "skadelige". -Langt fra.

Noget helt andet er, at jeg ikke ville kunne holde ud at "min" race hund blev forbudte, og jeg så aldrig ville kunne få sådan en race igen.
Jeg synes bestemt det er en stor risiko og chance at vælge en muskelhund.

Jeg tror aldrig vi bliver enige, men vi har hørt hinanden

Jo der er billeder i mit fotoalbum tror jeg nok HUN er dejlig

Anmeld

11. februar 2010

Vial

Zette: Sikke nogle smukke hunde du har.

Jeg mener ikke at man kan avle på kamphunde bare fordi, at de er godheden selv. Som du skriver ang. dine slædehunde, så kan man få noget frem. Noget som ligger dybt i generne. Noget som de er fremavlet til at være. Nemlig kamphunde.

Noget andet, jeg kom til at tænke på, da jeg så dine hunde:

Jeg har rejst på Grønland og set de lækreste slædehunde. Desværre var det ikke lige kældedyr. De lugtede og var bidske.

Når en slædehund ikke retter sig ind på en tur, så skæres den fri. For det meste løber den tilbage til sit hjem. Andre gange bliver den til en vildhund. Så finder den en mage, og så lever de det "vilde liv".

Hvor jeg boede, kom der hver eftermiddag et par hunde og søgte efter mad ved husene. Der blev børnene hurtig lukket ind i sikkerhed.

Desværre er det sket rigtig mange ulykker deroppe med børn, som er blevet bidt og nærmest halvt ædt af de vilde hunde.

Så har man den viden, så er det måske klart, at folk trækker over på den anden side, når de ser dine. Trods snor og god opdragelse.

Det første billede er af en lille hvalp, som vist synes, at sneen var for kold at ligge i.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. februar 2010

smokin

marikka skriver:

Jeg kan kun sige, at jeg er glad for at hører, at dine hunde ikke gør nogen fortræd. Jeg er også godt klar over, at det bestemt ikke er alle muskelhunde der er "skadelige". -Langt fra.

Noget helt andet er, at jeg ikke ville kunne holde ud at "min" race hund blev forbudte, og jeg så aldrig ville kunne få sådan en race igen.
Jeg synes bestemt det er en stor risiko og chance at vælge en muskelhund.

Jeg tror aldrig vi bliver enige, men vi har hørt hinanden

Jo der er billeder i mit fotoalbum tror jeg nok HUN er dejlig

Jeg vil lige sige at jeg ikke valgte hunden og tænkte "mon den bliver forbudt" jeg forelskede mig ved første øjekast - HAM MÅ JEG HAVE 

Og som du skrev tidligere, der er sikkert man andre racer jeg kan ELSKE. Og det kommer jeg da nok også til, hvis jeg ikke må købe en slædehund i fremtiden. Måske en mops fx. 

Anmeld

11. februar 2010

smokin

KaMa skriver:

Zette: Sikke nogle smukke hunde du har.

Jeg mener ikke at man kan avle på kamphunde bare fordi, at de er godheden selv. Som du skriver ang. dine slædehunde, så kan man få noget frem. Noget som ligger dybt i generne. Noget som de er fremavlet til at være. Nemlig kamphunde.

Noget andet, jeg kom til at tænke på, da jeg så dine hunde:

Jeg har rejst på Grønland og set de lækreste slædehunde. Desværre var det ikke lige kældedyr. De lugtede og var bidske.

Når en slædehund ikke retter sig ind på en tur, så skæres den fri. For det meste løber den tilbage til sit hjem. Andre gange bliver den til en vildhund. Så finder den en mage, og så lever de det "vilde liv".

Hvor jeg boede, kom der hver eftermiddag et par hunde og søgte efter mad ved husene. Der blev børnene hurtig lukket ind i sikkerhed.

Desværre er det sket rigtig mange ulykker deroppe med børn, som er blevet bidt og nærmest halvt ædt af de vilde hunde.

Så har man den viden, så er det måske klart, at folk trækker over på den anden side, når de ser dine. Trods snor og god opdragelse.

Det første billede er af en lille hvalp, som vist synes, at sneen var for kold at ligge i.

Åh ja - jeg ved godt at slædehunde på grønland er noget helt andet end det vi bruger dem som. Det er jo et transportmiddel og det er forskellen. Alle mener jo også at det må være så fantastisk at komme på slædetur med rigtige slædehundekørsel - jeg vil bare lige sige: HUSK KLEMMEN til næsen  for de skider!!! 

Du skal tænke på at når det bliver sommer så efterlader man hundene på et øde sted - de stærke overlever, de svage, ja de dør bare. Så når man skal bruge dem igen, så henter man dem der er tilbage. De æder jo også hinanden. 

Hvis du køber en slædehund i fx kennelen hayjoo (dem kan man finde på nettet) så er hundene jo opdrættet på dansk grund, og et helt andet sind. Jeg ville ALDRIG turde købe en hund fra grøndland, eller norge hvor de også kører slæde... jeg ville sku være for bange. Du har jo også forståelsen af at de bliver opdraget med tæsk hvis de ikke ordner sig ind og gør som der bliver sagt! Og derfor er de også aggressive og så kommer det der ulvegen jo hurtigt frem. 

Af dem simple grund vælger jeg jo at købe en dansk hund. 

Jeg tror nu at når alt kommer til alt, så er vi nogenlunde enige... måske ikke helt, men langt hen af vejen... 

Jeg vil tilføje at gør min hund nogensinde antegn til at ville mit barn eller andres børn ondt, så ligemeget hvor meget jeg elsker den vil den altid blive aflivet... INGEN er tjent med at blive bidt!

Men indtil det forhåbentlig ikke sker, så støtter jeg ikke forbud, da det på sigt kan betyde at mine hunde ikke vil kunne findes... 

Jeg kan iøvrigt ikke lide forbud af nogen art - bliver så satans rebelsk!! 

Anmeld

11. februar 2010

Vial

De lugter SÅ klamt af lort. Plus de lever af fiskeaffald.. adrk. Ikke god kombi.

Det er egentlig pudsigt. I DK taler vi om forbud mod kamphunde. I Grønland er det helt FORBUDT at have hunde som kæledyr..

Apropos hundeprutter:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. februar 2010

Dansker i England

Loa skriver:

Men den her "diskussion" kan jo relateres til mange emner, f.eks. det meget følsomme emne, med ekstremme muslimer, som laver selvmordsbomber osv. osv. Dem skærer vi jo ikke alle over en kam, og siger forbyd muslimer....... (Forstå mig ret, er ikke racist, ville blot drage en parallel til noget, selvom sammenligningen var lidt derude......)

Hvordan kan du sammenligne mennesker med hunde? Denne sammenligning er altså for latterlig

Anmeld

11. februar 2010

Dansker i England

marikka skriver:

I nogen tilfælde, er det nok ejernes opdragelse af hundende den har været gal med.
Men det er altså også bare bevist af folk der har meget forstand på muskelhunde, at det sidder i dem. Uanset hvor godt de er opdraget og trænet med, så kan de blive aggressive fra det ene øjeblik til det andet! Uanset hvor søde og dejlige de end måtte være!
Jeg hopper simpelthen ikke på den med at det er ejernes skyld hver gang! - Det er altså bevist at det ikke er!

Jeg ville altså heller ikke være ked af, at de blev forbudte. Jeg er ked af det overfor dem der allerede har disse hunde, men jeg kan bare ikke forstå hvorfor man ikke køber en anden race. Det er for mig at se ikke nødvendigt at udfordre skæbnen, hvilket jeg mener man lidt gør hvis man anskaffer sig sådan en race!

helt enig

Anmeld

11. februar 2010

Dansker i England

Personligt går jeg aldrig i nærheden af en hund, hvor jeg ikke kender ejeren, og hvis en, jeg kendte, havde en muskelhund, ville jeg aldrg besøge hende, for jeg stoler overhovedet ikke på dem. I kan sige lige så meget som I vil, at jeres hunde er søde og veltrænede osv, men deres instinkt bliver ikke avlet væk. Jeg går over på den anden side af vejen, hvis jeg møder en muskelhund, og så er jeg fuldstændig ligeglad med, om ejeren bliver stødt.

Anmeld

11. februar 2010

N&J

Low skriver:

Hvis man slipper sin hund offenlige steder eller bare andre steder end sit eget hjem så er det ens eget ansvar om der sker noget..

Det jeg mener med det er at jeg kender en hanhund og han er en stor blandnings hund. Ejern ved godt at han ikke kan lide andre hanhunde så han har den altid i snor så der ikke sker ulykker men et par gange er han blevet nød til at sige til folk som lader deres hund gå løs at de skal fjerne deres hund fra hans hvorpå de bare siger: Jamen min hund gør ikke noget.. så må han svare tilbage: Nej men det gør min! Og der er sket noget få gange fordi folk lader deres hund gå løs og løbe over til hans som er i snor.

Når jeg er ude og gå med mine hunde(blandnings muskelhunde) så møder jeg nogle gange en bestemt mand som også går tur med sin terrier, hvis vi går forbi hinanden så tager han sin hund op i armene selv om hans hund og mine hunde er i snor og at de ikke har en chance for at snuse til hinanden. Lige der forstår jeg det ikke rigtigt.

Jeg har ALTID mine hunde i snor, ikke fordi at de er farlige(FOR DET ER DE BESTEMT IKKE) jeg vil bare ikke skræmme folk mere end de er i forvejen. Det med hvor farlige muskelhunde er, er blæst op til noget som det ikke burde synes jeg.

Altså når jeg læser at du har dine hunde i snor fordi du ikke vil skræmme nogen unødvendigt, selvom de ikke gør noget... 

Altså jeg har, ja får stadig en snert af mine angstanfald, som desværre kommer når jeg er i nærheden af en hund, stor som lille, men hvor jeg ikke har kontrol over situationen, men jeg syntes mange gange, da jeg boede i kbh, at folk blev vrede eller rigtig fornæmede over hvis jeg træk væk fra deres hunde eller bad dem om at trække dem til sig, så jeg kunne komme forbi i s-toget, hvor hunde ikke må være i visse kupeer.. og da jeg selv er opvokset med store blandingshunde (mest labrador) så kan jeg godt forstå at folk ikke forstår at man bliver bange for deres lille pusse nusse søde hund, som ikke gør nogen, jamen det ændre jo ikke på det faktum at man er bange, og det er der jo en del andre end mig der er, såsom en del børn.. så ærlig så gør det ikke mig noget at der er visse typer hunde der bliver forbudt, jeg vil bare gerne have de hunde som ejerne ikke kan styre væk fra gaden.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.