KaMa skriver:
Min søster blev skambidt af en gravhund, da vi var små børn. Det var en stakkels hund, som var blevet lukket inde i en postkasse som hvalp, da datteren af famiilen ikke gad at lufte den osv.
Den var splitter tosset.
Den nåede "kun" at give hende bidsår op og ned af benene. Slet ikke i orden, men havde det været en amstaff, så var næsen nok også røget!
Der er forskel på store og små hunde, og hvad de kan udrette. De hedder jo muskelhunde netop fordi, de har så mange krafter. Et facinerende dyr, men de er altså et "masseødelæggelsesvåben" inde for hunderacer. Sorry to say.
Kan i øvrigt godt forstå, at man selvfølgelig er farvet, hvis man har nogle dejlige slædehunde derhjemme. En af mine veninder har en blanding af amstaff og ambull. Den er da også dejlig. Fantastisk at røre ved pga de muskler og helt fantastisk blød Et rigtig puttedyr. Den kan bare ikke luftes med andre hunde, da den kan tænde helt af.
Vil helt seriøst hellere møde en tændt pekingeser eller chihauhau. De kan få verdens største spark, og så er det problem løst!
Ja gu er der forskel på store og små hunde men en labradore er sq da os en stor hund og den kan da os gå amok som ALLE andre hunde kan og lave store skader på et menneske..
Er du klar over at hvis man opdrager sin muskelhund ordenligt bliver den til verdens sødeste familie hund! Min muskelhund elsker alle, selv vores lille baby der lige er kommet til familien, han kunne ALDRIG drømme om at gøre nogen ondt NETOP fordi han har fået den rigtige opdragelse..
Så synes simpelthen at jer der synes at muskelhunde skal forbydes er til at brække sig over!! Skide egoistisk tankegang at have, for der er faktisk nogle mennesker som kan finde ud af at have den type hund, og som ville blive så knust hvis de blev forbudte pga at nogle spader ikke kan finde ud af at opdrage dem korrekt!!
Men nej ifølge en masse af dk's befolkning skal alle os med en rolig hund straffes ? Fy for Fan***
Knus en meget stødt Nanna