Demonstration mod forbud af muskel hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.781 visninger
100 svar
3 synes godt om
11. februar 2010

Low

Der bliver afholdt demostration mod forbud af muskelhunde den 22 februar fra kl. 14 til 17  uden foran Christiansborgs slotsplads i København.

Der er en gruppe på facebook som hedder 

hvor i kan tilmelde jer og læse mere om det.

Det var bare en lille info til jer som synes det kunne være noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Low

Der var en lille fejl gruppen på facebook hedder: demostration mod forbud af muskel hunde 

Anmeld

11. februar 2010

LinLin

De må gerne forbydes for min skyld!!

Anmeld

11. februar 2010

Loa

Er der ikke nogen der har den famøse liste over de hunde der hører under den kategori....?

Anmeld

11. februar 2010

Low

Listen over de 14 hunderacer som måske bliver gjort ulovlig:

Amerikansk bulldog

Centralasiatisk ovtcharka

Fila brasileiro

Tosa Inu (i forvejen ulovlig i Danmark)

Sarplaninac

Staffordshire bull terrier

Amerikansk staffordshire terrier

Dogo argentino

Pitbull terrier (i forvejen ulovlig i Danmark)

Boerboel

Kaukasisk ovtcharka

Sydrussisk ovtcharka

Tornjak

Kangal

Anmeld

11. februar 2010

bette

der er godt nok nogen af de hunde jeg ikke helt forstår er på den liste..

Anmeld

11. februar 2010

Pia.

bette skriver:

der er godt nok nogen af de hunde jeg ikke helt forstår er på den liste..

Sådan vil det nok altid være tror du ikk... jeg har også flere hunde på den list jeg gerne ville pille fra... Men problemet ligger jo for det meste ikke hos hunden men hos hundens ejer... Men det er jo en helt anden diskution.

Til gengæld var der en del racer jeg ikke kendte jeg lige måtte slå op på nettet, og jeg må da indrømme de ikke alle så lige rare ud...

Anmeld

11. februar 2010

Ox.

Jeg synes også at have hørt at amstaff og bullmastiff skulle blive ulovlige? .. kæresten går med en drøm om sidstnævnte hund nemlig.

Anmeld

11. februar 2010

Vial

Nu har jeg haft en lille blandingshund af fransk bulldog og japansk spids.

Helt ærlig, den største frygt var de der muskelhunde. Det kan godt være, at det er søde hunde, men deres ejere er tit så fucked up, og de har ikke styr på de hunde, som er dybt utilregnlige

Jeg har været vidne til en muskelhund hive en lille hvid hund op af en gammel dames taske. Hun sad ved et busstoppested. Den ruskede den til den døde.

Har man en gang set det. Så skal de bare FORBYDES!

Vejen frem er kørekort til hunde og så forbyde de hunde, som genetisk har kort lunte og som låser kæberne. Det kan godt være, at labrador også bider, men de slipper sgu igen.

Anmeld

11. februar 2010

mor2piger

kender slet ikke halvdelen af de hunde på den liste

er selv ejer at en skøn familie venlig dobermann, så jeg var spændt på at se listen.heldigvis har vi faktisk aldrig mødt andet end positivitet overfor hende når folk er kommet gående, nogle er tilligemed stoppet op bare for at sludre og nusse med hende da det ikke er en hund man ser så tit

og når mange af jer tænker dobermann så tænker i sikkert store hunde med kuperede ører der bliver brugt til vagt, men sådan er det altså ikke mere i dagens danmark, racen er blevet mildnet meget gennem årene og fungere nu som fremragende familie, med den rette opdragelse, hundetræning og motion naturligvis

og så er hun så god mod pigerne og pigerne elsker hende

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.