Demonstration mod forbud af muskel hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

Ammi

Hej

Jeg er bare så meget imod de her hundelove vi får i DK.

Men jeg syntes også at der bliver lavet regler for alting! Der er ingen plads til forskellighed. Men kun forbud på forbud!

Det bedste ville være at lave hundekørekort. Eller at forbyde folk der ikke kan finde ud af at holde hund, at have sådan en. Hvor svært kan det være!?

Det sjove er at der faktisk er forsøgt i mange andre lande at lave sådan nogle love. Dette har så ikke hjulpet en skid!

Så flot at DK forbyder det! or not!

http://www.180grader.dk/Politik/hundeloven-har-fejlet-i-udlandet

Tag ved lærer af andre lande.

Ammi som gerne vil have en stor og sød hund! Men nok snart vil flytte fra DK hvis landet bliver ved med sin forbudsmani.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

malou

DAs mor skriver:

NØJ - en gammel tråd at tage op igen

Tja en tråd bliver vel aldrig for gammel....

Anmeld

12. april 2011

LinLin

malou skriver:

Hmmm..... - skal vi så ikke bare forbyde alle hunde i Danmark.. alle racer, store som små....-

Denne lov er da noget af de dummeste den danske regering til dags sato har fundet på... - man kan undre sig over folks uvidenhed omkring hunde og jeg kan kun ryste opgivende på hovedet og tænke mit.

I Sverige f.eks griner folk over den danske lov og kan slet ikke forstå hvorfor disse racer er forbudt...

Næh... giv folk et kørekort for at kunne få tilladelse til at have hund... hvilket man egentlig også burde for at have børn... men det er en helt anden historie.

Knus og god aften - Malou

Der er godt nok forskel på hunderacer, så nej jeg mener ikke alle bare skal forbydes. En lille chihuahua kan på ingen måde gøre skade i omfang som en stor muskelhund!

Uanset hvor god en familiehund man synes man har i sådan en amstaff så har man ligesom hørt om sådanne der lige pludseligt har bidt eller ligefrem gået amok! Der er jo en grund til at de ofte bliver omtalt som "kamphunde" - nemlig at det er med det formål de (også) er blevet avlet...

Jeg er overhovedet ikke tryg ved hunde af "den art" - altså muskelhunde - og i øvrigt heller ikke fx rottweilere  

- og om svenskerne griner af os eller ej, er jeg sådan set ret ligeglad med

Anmeld

12. april 2011

Karo

Ox. skriver:

Jeg synes også at have hørt at amstaff og bullmastiff skulle blive ulovlige? .. kæresten går med en drøm om sidstnævnte hund nemlig.

amstaff er en forkortelse af Amerikansk staffordshire terrier og står allerede på listen

Anmeld

13. april 2011

malou

DAs mor skriver:

Der er godt nok forskel på hunderacer, så nej jeg mener ikke alle bare skal forbydes. En lille chihuahua kan på ingen måde gøre skade i omfang som en stor muskelhund!

Uanset hvor god en familiehund man synes man har i sådan en amstaff så har man ligesom hørt om sådanne der lige pludseligt har bidt eller ligefrem gået amok! Der er jo en grund til at de ofte bliver omtalt som "kamphunde" - nemlig at det er med det formål de (også) er blevet avlet...

Jeg er overhovedet ikke tryg ved hunde af "den art" - altså muskelhunde - og i øvrigt heller ikke fx rottweilere  

- og om svenskerne griner af os eller ej, er jeg sådan set ret ligeglad med

En kamphund er først en kamphund når den har været i kamp.

(Blot til info)

Desuden er rottweileren også påvej til den liste og så er der nok flere der ryger op af stolene som før synes loven var ok.

ALLE HUNDE, uanset race kan pludselig gå amok og nej, det er ikke mest muskelhunde. Det gælder ALLE hunde. Små hunde kan være mindst ligeså grimme i deres opførelse.

Derfor: indfør et kørekort til hunde, store som små uanset race.

Men det bliver man aldrig enig med en der ikke kan lide hunde.

Knus Malou

Anmeld

13. april 2011

LinLin

malou skriver:

En kamphund er først en kamphund når den har været i kamp.

(Blot til info)

Desuden er rottweileren også påvej til den liste og så er der nok flere der ryger op af stolene som før synes loven var ok.

ALLE HUNDE, uanset race kan pludselig gå amok og nej, det er ikke mest muskelhunde. Det gælder ALLE hunde. Små hunde kan være mindst ligeså grimme i deres opførelse.

Derfor: indfør et kørekort til hunde, store som små uanset race.

Men det bliver man aldrig enig med en der ikke kan lide hunde.

Knus Malou

1) Du ved da ikke noget som helst om, om jeg kan lide hunde!  (tydeligvis!)

2) Jeg kaldte dem i øvrigt heller ikke kamphunde - skrev de blev OMTALT som det! (og det holder jeg fast i der er en god grund til)

3) Og ja - alle hunde kan gå amok - men der er godt nok forskel på skaderne!

Anmeld

13. april 2011

malou

DAs mor skriver:

1) Du ved da ikke noget som helst om, om jeg kan lide hunde!  (tydeligvis!)

2) Jeg kaldte dem i øvrigt heller ikke kamphunde - skrev de blev OMTALT som det! (og det holder jeg fast i der er en god grund til)

3) Og ja - alle hunde kan gå amok - men der er godt nok forskel på skaderne!

Hvis man kan skrive som det første i dette indlæg "At de for din skyld sagtens kan forbydes" - så er der ikke meget dyre elsker i dig. Sorry 2 say. Jo de racer som du synes om... thats it.

Men lad det bare ligge - vi kommer alligevel ingen vegne!!!!

P.s. Du behøver ikke svare....

Anmeld

13. april 2011

malou

http://www.youtube.com/watch?v=bbDLLAczTsQ

Knus fra en hunde elsker... uanset race, farve eller køn...

Anmeld

13. april 2011

Sitrani

Hmmm.. Jeg er af den mening, at man absolut ikke skal forbyde de såkaldte "kamphunde".. Det løser overhovedet ikke problemet - problemet er nemlig, at nogle af de folk, som har disse hunde, ikke kan styre dem og aktiverer dem, som man skal... Der er også gået lidt trend i, at han sådan en hund, og folk tænker måske ikke lige over, at sådan en stor og stærk hund har brug for en masse aktivitet og autoritet...

Min egen mor har haft en stor boxer, da hun var ung, og ham var der ingenting med, (det er vel egentlig også "én af de racer") og min kærestes ven har haft en blanding af 2 "kamphunde-racer", kan ikke huske hvad de hedder.. og den kom han af med, fordi han simpelthen ikke kunne gøre nok for den, og den derfor ikke var blevet disciplineret, men den gjorde ingen fortræd... og det tror jeg er det der er det altomstridende problem generelt....

Anmeld

13. april 2011

LinLin

malou skriver:

Hvis man kan skrive som det første i dette indlæg "At de for din skyld sagtens kan forbydes" - så er der ikke meget dyre elsker i dig. Sorry 2 say. Jo de racer som du synes om... thats it.

Men lad det bare ligge - vi kommer alligevel ingen vegne!!!!

P.s. Du behøver ikke svare....

Der er mange dyr jeg synes er dejlige men også mange jeg synes er ulækre, farlige eller af anden grund ikke bryder mig om. Især nogle jeg ser som en potetiel fare er sgu ikke lige i toppen! Så JO for min skyld må de hunde gerne forbydes!

Ps. Du behøver ikke svare!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.