Demonstration mod forbud af muskel hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

FrkC

KaMa skriver:

De fleste hunde kan være søde familiehunde, men alle der har forstand på hunde ved også, at deres baggrund træder igennem. En hyrdehund vil hyrde sin familie, en jagthund vil have behov for at få stimuleret den drift for ikke at drive sin familie til vanvid. Hunde er så forskellige og selvom man opdrager dem godt, så er der stadig en stor portion indavlet drifter, som skinner igennem. Det ved alle hundeejere! At man så vælger at anskaffe sig en hund, der er avlet til kamp med dertil låsebid, mange muskler og en kortlunde - samt en meget ringe social evne til at omgås andre hunde er rystende. Jeg synes at en i hund burde takle at blive gøet op i hoved af løs hund uden at bide. Alt andet er sgu skide farligt. En tur på gaden kan aldrig være så forudsigelig at man kan undgå råbende løse børn og hunde.

Er meget enig i det du siger..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

smokin

marikka skriver:

Nej lige præcis. Folk kan beholde deres hunde til de ikke kan mere. Og så skal de jo så, desværre for dem, finde en anden dejlig race. Hvilket jeg mener bestemt ikke er umuligt.

Der er helt sikkert en masse andre dejlige racer, men jeg synes det er noget værre PIS (for at sige det som jeg tænker det) at folk går udenom vores hunde fordi de ser farlige ud. 

En Schæfer eller labrador kan sku bide ligeså meget ud efter dig, som min hund kan. Hvilket han iøvrigt aldrig gør. 

Selv når han bliver antastet af andre hunde så står han stille og afventer. Men klart han forsvarer sig hvis de går amok - og det skal han sådan set også have lov til. 

Anmeld

11. februar 2010

Bare mig..

Zette skriver:

Der er helt sikkert en masse andre dejlige racer, men jeg synes det er noget værre PIS (for at sige det som jeg tænker det) at folk går udenom vores hunde fordi de ser farlige ud. 

En Schæfer eller labrador kan sku bide ligeså meget ud efter dig, som min hund kan. Hvilket han iøvrigt aldrig gør. 

Selv når han bliver antastet af andre hunde så står han stille og afventer. Men klart han forsvarer sig hvis de går amok - og det skal han sådan set også have lov til. 

jeg er personlig heller ikke en der trækker min hund væk fra, når der kommer en muskelhund gående. Jeg tager ikke min hund op, og jeg kan sagtens være sammen med hundene. Jeg er i og for sig ikke bange for dem, men jeg tager mine forholdsregler, og leger fx ikke med sådanne hunde, da jeg mener at instinktet til at bide pludselig kan komme frem i disse slags hunde.

Anmeld

11. februar 2010

smokin

Er meget enig i det du siger..

Men søde Kama, jeg er enig i dine antagelser langt hen af vejen. Jeg synes heller ikke det er fedt hvis en hund er aggressiv på gaden, tér sig åndsvagt ude foran brugsen og man dårligt kan gå forbi uden at frygte for sin balde eller endnu værre som du skrev tidligere kommer frygtindgydende imod dig og din hund UDEN snor. Hunde der bider, skal i min verden aflives - OGSÅ hvis de bider en anden hund. 

Men hunde der bliver bedømt på at være KAMPHUND pga deres race, men som opfører sig ordenligt og er godheden selv, jeg kan bare ikke se hvorfor der IKKE må avles på dem? Og der mener jeg at du skærer alle over en kam, hvilket i min verden er lidt uretfærdigt.

Men ja, hvis forbudet kommer, så vil der sikkert opstå nye racer som IKKE er forbudt, som måske er endnu værre... 

Fx i slædehunderegi så handler det om at have RENE blodbaner. Hvis du blander for mange forskellige slags slædehunde - og laver dit eget kuld, så kan du risikere at få et rigtig uheldigt kuld - hvor eksempelvis ulve-genet kommer for meget til udtryk. Så derfor er det måske også en opfordring at købe RENE racer og give det ekstra for hunden, frem for at købe blandingshunde - som mange af de kamphunde jo også er. 

Jeg har forstået de flestes pointer herinde, at man er bange for det uvisse "kamphunden" muligvis kunne gøre, men jeg elsker jo stadig mine hunde rigtig meget og ville da blive ked af ikke at kunne videregive deres kærlige sind til andre - i form af hvalpe. 

Nogle gange tænker jeg også at folk gør det for penge - når de avler hvalpe. De fleste i min omgangskreds har sagt "årh det er der gode penge i" da jeg fortalte min hund var med hvalpe. Men der er fandeme også meget arbejde i det. Jeg tænker at man måske bare sælger hundene og er ligeglad med hvor de kommer hen, og på den måde kommer de ud til de forkerte...  Jeg vil hellere beholde 3 hvalpe en måned mere (også selvom jeg er højgravid og muligvis føder) for at kunne give dem et godt hjem. Man kan selvfølgelig aldrig være 100% sikker, men jeg kunne aldrig drømme om at sælge hunden til en narkoman eller nogle der synede ude af stand til at give hunden det JEG mener den har behov for. 

Iøvrigt vil jeg opfordre alle der muligvis er bange for store slædehunde, eller har dårlige oplevelser med de såkaldte kamphunde at komme og besøge mine hunde. Måske det kunne bringe tingene i nyt perspektiv - og samtidig kunne man se nogle små lækre vapser når de kommer 

Kærlig hilsen 
Zette 

Anmeld

11. februar 2010

smokin

jeg er personlig heller ikke en der trækker min hund væk fra, når der kommer en muskelhund gående. Jeg tager ikke min hund op, og jeg kan sagtens være sammen med hundene. Jeg er i og for sig ikke bange for dem, men jeg tager mine forholdsregler, og leger fx ikke med sådanne hunde, da jeg mener at instinktet til at bide pludselig kan komme frem i disse slags hunde.

Jeg kan ikke lige vide hvilken hund du har, men jeg holder som hovedregel altid min hund tæt på den modsatte side af dem der skal passere - og det gør jeg af rigtig mange grunde. Mest af alt fordi der var en der var ved at sparke min hund fordi hun snusede til benet. Hvis du kigger i mine billeder vil du se at hunhunden er væsentlig mindre end hanhunden, og hun er altså IKKE farlig. De fleste er faktisk mest bange for hanhunden pga. han ulve-look, men det er faktisk ham der er den mest rolige - især fordi han er ovre sit teenagekuller.

Jeg oplever ofte at forældre med deres børn skifter fortorv når jeg kommer gående, min hund går altså bare... opfører sig ikke mærkeligt eller på nogen måde agrressiv. Det bliver jeg rigtig stødt over!

Jeg mener kun man skal gemme sine børn væk HVIS hunden viser tegn på at ville gøre noget. 

Oftest har de jo gang i at snuse for vildt når man går tur... for slædehunde er jo også kendt for deres sporegen (til når de jager deres bytte) så rådent kødlugt eller det der er værre er langt mere interessant i mine hundes verden end børn er. Faktisk gider de ikke børn, for de vil bare hive i halsbånd og det er knapt så ophisende for dem.

Nå men, jeg vrøvler og vrøvler... 

KH

Zette

Anmeld

11. februar 2010

Low

Zette skriver:

Jeg kan ikke lige vide hvilken hund du har, men jeg holder som hovedregel altid min hund tæt på den modsatte side af dem der skal passere - og det gør jeg af rigtig mange grunde. Mest af alt fordi der var en der var ved at sparke min hund fordi hun snusede til benet. Hvis du kigger i mine billeder vil du se at hunhunden er væsentlig mindre end hanhunden, og hun er altså IKKE farlig. De fleste er faktisk mest bange for hanhunden pga. han ulve-look, men det er faktisk ham der er den mest rolige - især fordi han er ovre sit teenagekuller.

Jeg oplever ofte at forældre med deres børn skifter fortorv når jeg kommer gående, min hund går altså bare... opfører sig ikke mærkeligt eller på nogen måde agrressiv. Det bliver jeg rigtig stødt over!

Jeg mener kun man skal gemme sine børn væk HVIS hunden viser tegn på at ville gøre noget. 

Oftest har de jo gang i at snuse for vildt når man går tur... for slædehunde er jo også kendt for deres sporegen (til når de jager deres bytte) så rådent kødlugt eller det der er værre er langt mere interessant i mine hundes verden end børn er. Faktisk gider de ikke børn, for de vil bare hive i halsbånd og det er knapt så ophisende for dem.

KH

Zette

Jeg kan godt lide dine indlæg  ( ikke trusse indlæg )

Anmeld

11. februar 2010

smokin

Low skriver:

Det var sødt sagt - tak skal du have 

Anmeld

11. februar 2010

smokin

Tandfeen i forklædning skriver:

Jeg vil oss noget hellere bides af en Chi end af en F.eks. Staff eller en af de andre hunde på listen..

For mig er det logisk at jo større hunden er jo større skade gør den oss (især på kortere tid). Jo da, en lille hund kan oss bide hul - men det tager noget længere tid for en Chi eller DS-gårdhund at knuse min hånd end det gør for en af hundene på listen.

Håber ikke jeg støder nogen, det er blot min mening og mine tankér ..

Kære tandfe,

Nu er det ikke fordi jeg er total blank og ikke kan se at en amstaff kan gøre mere skade (med sin STORE mund) en en lille chichauchau. Det var faktisk ikke min pointe da jeg skrev. Det jeg mente var at en lille hund kan gå ligeså meget AMOK som en stor hund kan, og at det fx i børns verden i fuldstændig ligegyldigt om det er en KÆMPE schæfer, en amstaff eller en gravhund der skambider - barnet bliver squ mærket ligemeget hvad! 

Ja - kamphunde har hang til at bide og lege mere aggressivt, men igen det handler sku om at aktivere dem. De hunde man hører om, der ud af den blå luft dukker op ud igennem hegnet på en have, eller hækken - de hører INGEN steder hjemme! Men det kan altså ligesåvel ske med en ganske almindelig hund. 

Jeg må igen belære jer allesammen og min kære nabos Baldur. Han er god som dagen er lang INDTIL han lugter en hanhund. Så tænder han FULDSTÆNDIG af. Han er en blanding af en Newfoundlænder og en anden hund (har glemt racen og det irriterer mig nu). Han er STOR som en KO og meget meget aggressiv. Han har tævet min hanhund 2 gange hvor af den første gang stod ejeren og skreg "slå ham med kæppen, slå ham med kæppen" (hvad fanden sker der for det???!) og den anden gang rev min kæreste den væk i hoved og i røv, for den derefter bare hoppede tilbage og skambed min stakkels hund. Tilsidst fik den et los i kæbepartiet. jeg hader den hund 

Nå men hvad fanden var det jeg ville frem til... ? Nå ja, her den anden dag så var vores port åben ind til grunden... vores hunhund var så ude, fordi min kæreste gik og rodede udenfor med min far - pludselig giver hun et hyl fra sig og jeg kan se ud igennem vinduet at den satan af en hund står over hende. Jeg tænker "det er fandeme løgn". Så viser det sig at da kællingen der ejer hunden har åbnet sin bagsmæk på bilen, er hunden hoppet og og fløjet direkte over til vores indkørsel for at slås - problemet var bare at vores kære Ashlan var indenfor, og hunhunden underkaster sig med det samme. 

Min pointe er vidst: det kan sagtens ske med en hver anden hund, og tro mig - den der satan på vores vej ønsker du ikke at møde en mørk nat med din søde lille hanhund! Han tager ikke fejl! 

Det løber mig koldt ned af ryggen når jeg kan høre hans brøl et par gader væk - tænker på om han mon er har fået en anden hanhund i gabet, for det gør det jo ikke bedre at hun ikke kan holde lortet!

Nå, men bliver jo helt hidsig på hende og hendes lortehund ved at skrive indlægget. 

Stort smil,

Zette

Anmeld

11. februar 2010

smokin

Low skriver:

og her har vi så den køter der spreder frygt i vores nabolag... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. februar 2010

Bare mig..

Zette skriver:

KH

Zette

Jeg regner også med, at hvis jeg går en muskelhund i møde, som ejeren ved er aggressiv, at de går over på den anden side. Jeg skifter altså ikke fortorv fordi det er en muskelhund.

Noget helt andet er, at jeg ikke anser dine hunde som muskelhunde, trods de altså står på den der liste. Jeg er selv helt vild med en sådan hund, og indtil jeg fandt ud af at det går under betegnelsen muskelhund, var det en drøm at få sådan en hund.

- Jeg har en mops.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.