Tandfeen i forklædning skriver:
Jeg vil oss noget hellere bides af en Chi end af en F.eks. Staff eller en af de andre hunde på listen..
For mig er det logisk at jo større hunden er jo større skade gør den oss (især på kortere tid). Jo da, en lille hund kan oss bide hul - men det tager noget længere tid for en Chi eller DS-gårdhund at knuse min hånd end det gør for en af hundene på listen.
Håber ikke jeg støder nogen, det er blot min mening og mine tankér ..

Kære tandfe,
Nu er det ikke fordi jeg er total blank og ikke kan se at en amstaff kan gøre mere skade (med sin STORE mund) en en lille chichauchau. Det var faktisk ikke min pointe da jeg skrev. Det jeg mente var at en lille hund kan gå ligeså meget AMOK som en stor hund kan, og at det fx i børns verden i fuldstændig ligegyldigt om det er en KÆMPE schæfer, en amstaff eller en gravhund der skambider - barnet bliver squ mærket ligemeget hvad!
Ja - kamphunde har hang til at bide og lege mere aggressivt, men igen det handler sku om at aktivere dem. De hunde man hører om, der ud af den blå luft dukker op ud igennem hegnet på en have, eller hækken - de hører INGEN steder hjemme! Men det kan altså ligesåvel ske med en ganske almindelig hund.
Jeg må igen belære jer allesammen og min kære nabos Baldur. Han er god som dagen er lang INDTIL han lugter en hanhund. Så tænder han FULDSTÆNDIG af. Han er en blanding af en Newfoundlænder og en anden hund (har glemt racen og det irriterer mig nu). Han er STOR som en KO og meget meget aggressiv. Han har tævet min hanhund 2 gange hvor af den første gang stod ejeren og skreg "slå ham med kæppen, slå ham med kæppen" (hvad fanden sker der for det???!) og den anden gang rev min kæreste den væk i hoved og i røv, for den derefter bare hoppede tilbage og skambed min stakkels hund. Tilsidst fik den et los i kæbepartiet. jeg hader den hund 
Nå men hvad fanden var det jeg ville frem til... ? Nå ja, her den anden dag så var vores port åben ind til grunden... vores hunhund var så ude, fordi min kæreste gik og rodede udenfor med min far - pludselig giver hun et hyl fra sig og jeg kan se ud igennem vinduet at den satan af en hund står over hende. Jeg tænker "det er fandeme løgn". Så viser det sig at da kællingen der ejer hunden har åbnet sin bagsmæk på bilen, er hunden hoppet og og fløjet direkte over til vores indkørsel for at slås - problemet var bare at vores kære Ashlan var indenfor, og hunhunden underkaster sig med det samme.
Min pointe er vidst: det kan sagtens ske med en hver anden hund, og tro mig - den der satan på vores vej ønsker du ikke at møde en mørk nat med din søde lille hanhund! Han tager ikke fejl!
Det løber mig koldt ned af ryggen når jeg kan høre hans brøl et par gader væk - tænker på om han mon er har fået en anden hanhund i gabet, for det gør det jo ikke bedre at hun ikke kan holde lortet!
Nå, men bliver jo helt hidsig på hende og hendes lortehund ved at skrive indlægget.
Stort smil,
Zette