Demonstration mod forbud af muskel hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

ønskebørn74

Low skriver:

Der bliver afholdt demostration mod forbud af muskelhunde den 22 februar fra kl. 14 til 17  uden foran Christiansborgs slotsplads i København.

Der er en gruppe på facebook som hedder 

hvor i kan tilmelde jer og læse mere om det.

Det var bare en lille info til jer som synes det kunne være noget

Takker, kommer helt sikkert!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

N&J

Men jeg har egentlig også svært ved at forstå hvorfor man vil blive rigtig ked af hvis de her hunde bliver forbudt, man skal jo ikke af med den man har i forvejen, og det at have hund handler vel om at have en hund, et kæledyr, så kan man foretrække visse racer eller størrelser frem for andre, men man får vel en hund fordi man vil have hund, ikke på grund af dens race.. 

men okey jeg går så overhovedet heller ikke op i racer.. 

Anmeld

12. februar 2010

Loa

Dansker i England skriver:

Hvordan kan du sammenligne mennesker med hunde? Denne sammenligning er altså for latterlig

Lagde du mærke til det jeg skrev i parantes???

Dvs. det er bare helt okay at forbyde/aflive alle hunde på den liste, bare fordi de er dyr???? 

Jeg har sgu mere til overs for dyr end mennesker, de kan SOM OFTE ikke selv gøre for deres handlinger, det er et instinkt i dem, og hvis ejerne ikke har forstand på dem, og opdrager dem ordenligt, hvordan kan man så forvente andet af hunden???

Anmeld

12. februar 2010

FrkC

Zette skriver:

Men søde Kama, jeg er enig i dine antagelser langt hen af vejen. Jeg synes heller ikke det er fedt hvis en hund er aggressiv på gaden, tér sig åndsvagt ude foran brugsen og man dårligt kan gå forbi uden at frygte for sin balde eller endnu værre som du skrev tidligere kommer frygtindgydende imod dig og din hund UDEN snor. Hunde der bider, skal i min verden aflives - OGSÅ hvis de bider en anden hund. 

Men hunde der bliver bedømt på at være KAMPHUND pga deres race, men som opfører sig ordenligt og er godheden selv, jeg kan bare ikke se hvorfor der IKKE må avles på dem? Og der mener jeg at du skærer alle over en kam, hvilket i min verden er lidt uretfærdigt.

Men ja, hvis forbudet kommer, så vil der sikkert opstå nye racer som IKKE er forbudt, som måske er endnu værre... 

Fx i slædehunderegi så handler det om at have RENE blodbaner. Hvis du blander for mange forskellige slags slædehunde - og laver dit eget kuld, så kan du risikere at få et rigtig uheldigt kuld - hvor eksempelvis ulve-genet kommer for meget til udtryk. Så derfor er det måske også en opfordring at købe RENE racer og give det ekstra for hunden, frem for at købe blandingshunde - som mange af de kamphunde jo også er. 

Jeg har forstået de flestes pointer herinde, at man er bange for det uvisse "kamphunden" muligvis kunne gøre, men jeg elsker jo stadig mine hunde rigtig meget og ville da blive ked af ikke at kunne videregive deres kærlige sind til andre - i form af hvalpe. 

Nogle gange tænker jeg også at folk gør det for penge - når de avler hvalpe. De fleste i min omgangskreds har sagt "årh det er der gode penge i" da jeg fortalte min hund var med hvalpe. Men der er fandeme også meget arbejde i det. Jeg tænker at man måske bare sælger hundene og er ligeglad med hvor de kommer hen, og på den måde kommer de ud til de forkerte...  Jeg vil hellere beholde 3 hvalpe en måned mere (også selvom jeg er højgravid og muligvis føder) for at kunne give dem et godt hjem. Man kan selvfølgelig aldrig være 100% sikker, men jeg kunne aldrig drømme om at sælge hunden til en narkoman eller nogle der synede ude af stand til at give hunden det JEG mener den har behov for. 

Iøvrigt vil jeg opfordre alle der muligvis er bange for store slædehunde, eller har dårlige oplevelser med de såkaldte kamphunde at komme og besøge mine hunde. Måske det kunne bringe tingene i nyt perspektiv - og samtidig kunne man se nogle små lækre vapser når de kommer 

Kærlig hilsen 
Zette 

Er helt fuldstændig enig !!!   til dig for at have det synspunkt !! Det er der skisme for mange der ikke har.. Og tror oss det kan have stor del i problemet.. Mange springer hovedkuls ind i avlen med hovedet under armen fordi, som du selv siger, det er en pengemaskine !! Det gør ikke nødvendigvis noget positivt for hundenes gen tror jeg ik (i hvert fald ik altid, man kan vel være heldig).

Som dig (Zette) tror jeg heller ikke på et forbud (oss skrevet tidligere ) Det vil få folk til at smugle ulovlige hunde ind i landet og så vil det virkelig være ude af kontrol.. Der er jo oss nogen der er ligeglade med at narko ik er lovligt ! Det bliver jo taget alligevel .. Jeg tror mere på det med kørekortet - for så er der nogle af dem der bare ikke burde ha hund, der ikke kan få det Men i min verden skulle det ikke kun gælde for "kamphundene" (bryder mig ikke om det ord) det skulle også gælde for enhver anden hunderace.

Jeg er ikke desideret (staves?) bange for hunde som Amstaff, SBT o.lign. Men pga. medierne og diverse historier har jeg (som mange andre) et meget farvet billede af racer som disse. For jeg er ikke i tvivl om at i de rette hænder kan disse være fantastiske hunde - og jeg har virkelig respekt for dem der kan håndtere disse hunde (det ville jeg ikke kunne)..

Sorry hvis det blev lidt rodet og såen

Camilla, hvis hund blev overfaldet af en Schæfer for et års tid siden !

Anmeld

12. februar 2010

smokin

NikitasMoar skriver:

Men jeg har egentlig også svært ved at forstå hvorfor man vil blive rigtig ked af hvis de her hunde bliver forbudt, man skal jo ikke af med den man har i forvejen, og det at have hund handler vel om at have en hund, et kæledyr, så kan man foretrække visse racer eller størrelser frem for andre, men man får vel en hund fordi man vil have hund, ikke på grund af dens race.. 

men okey jeg går så overhovedet heller ikke op i racer.. 

Nu er jeg en af dem som har skrevet jeg ville blive ked af at min hunderace blev forbudt. Det er ikke sådan at jeg sidder og tuder over det, hvis det sker. Jeg tror nærmere jeg synes det er ærgeligt.

Ligesom slik. Du elsker bare dumle. pludselig bliver det taget ud af produktion, og du går og ærgrer dig længe.. for hvor vil du bare gerne have dumle. Tilsidst tænker du, "nej fandeme nej, jeg skal have noget chokolade, og finder ud af at marabou rent faktisk også smager dejligt". Det var måske lidt stort set, men nok sådan jeg dybest set har det.

Elsker racen, men klarer den helt sikkert nok, hvis der ikke må komme en ny bassehund hjem til mig, når de gamle dør. Der er heldigvis maaaaaaaange år endnu, og har jo været så heldig at der kommer et kuld om 2 uger ca. Så mon ikke jeg bare beholder den lækreste af dem, og så er det egoistiske behov da helt sikkert stillet. 

Håber du ser min pointe :-)

Kærlig hilsen
Zette 

Anmeld

12. februar 2010

smokin

KaMa skriver:

De lugter SÅ klamt af lort. Plus de lever af fiskeaffald.. adrk. Ikke god kombi.

Det er egentlig pudsigt. I DK taler vi om forbud mod kamphunde. I Grønland er det helt FORBUDT at have hunde som kæledyr..

Apropos hundeprutter:

Det er meget sjovt at se dine billeder, mine hunde er jo af helt anden støbning. Det er nok derfor at sibirian husky ikke er en godkendt race i dk, der er simpelthen så mange former for den hund. (men derfor kan den jo godt blive forbudt).

Men ja jeg gik selv med billedet af at det måtte være så smukt... MEN AK! Illusion der brister, skal jeg hilse og sige. Nogle gange tænker jeg også "kan man overhovedet klappe den satan" - de er jo en HELT anden støbning. 

Anmeld

12. februar 2010

N&J

Zette skriver:

Nu er jeg en af dem som har skrevet jeg ville blive ked af at min hunderace blev forbudt. Det er ikke sådan at jeg sidder og tuder over det, hvis det sker. Jeg tror nærmere jeg synes det er ærgeligt.

Ligesom slik. Du elsker bare dumle. pludselig bliver det taget ud af produktion, og du går og ærgrer dig længe.. for hvor vil du bare gerne have dumle. Tilsidst tænker du, "nej fandeme nej, jeg skal have noget chokolade, og finder ud af at marabou rent faktisk også smager dejligt". Det var måske lidt stort set, men nok sådan jeg dybest set har det.

Elsker racen, men klarer den helt sikkert nok, hvis der ikke må komme en ny bassehund hjem til mig, når de gamle dør. Der er heldigvis maaaaaaaange år endnu, og har jo været så heldig at der kommer et kuld om 2 uger ca. Så mon ikke jeg bare beholder den lækreste af dem, og så er det egoistiske behov da helt sikkert stillet. 

Håber du ser min pointe :-)

Kærlig hilsen
Zette 

det gør jeg, og for så vidt er vi slet ikke uenige, ville meget hellere have indført et kørekort til hunde som alle hundeejere skulle igennem, da det at have hund er et kæmpe ansvar og det ville måske få flere til at overveje deres beslutning lidt mere nøje inden de får hund..

Anmeld

12. februar 2010

Dansker i England

Loa skriver:

Lagde du mærke til det jeg skrev i parantes???

Dvs. det er bare helt okay at forbyde/aflive alle hunde på den liste, bare fordi de er dyr???? 

Jeg har sgu mere til overs for dyr end mennesker, de kan SOM OFTE ikke selv gøre for deres handlinger, det er et instinkt i dem, og hvis ejerne ikke har forstand på dem, og opdrager dem ordenligt, hvordan kan man så forvente andet af hunden???

Nu er det jo ikke fordi hundene på den liste skal aflives. De skal forbydes.

Men du mener, at alle muslimer skal aflives fordi nogle få har lavet en bombe? Lad os nu vi er ved det i stedet for aflive alle jøder - det er da alligevel mange flere af dem, der laver ballade ved at okupere palestinænsisk jord og slå ihjel osv. Og glem ikke tyskerne - de har jo også dræbt mange mennesker gennem to verdenskrige. Det samme har amerikanerne og gør det stadig gennem alle deres krige. Det samme gælder for alle grupper af mennesker på denne jord, så lad os alle blive aflivet.

Det passer, at det ikke er hundenes skyld at de angriber - det er sådan de er skabt, og intet kan ændre deres natur og instinkt.

Anmeld

12. februar 2010

SpunkenJo

Det er jo ikke hunden den er gal med....!!!

Det er jer, som ejer en hund der ikke kan finde ud at opdrage den, der er problemet!!!

Så forbyd de uegnede hundeejere fremfor en hunderace!

Politikerne må lige finde ud af hvad kernen i problemet er, inden man laver sådan en liste!!!

Anmeld

13. februar 2010

Low

Personligt synes jeg at det er for langt ude med de forbud. Hvis det er et så stort problem med de hunde så må man måske løse det på samme måde som man gjorde med schæferen da den var målet at forbyde. Man må finde på en god løsning. Måske skulle hunde ejer på en eller anden måde have et bevis for at de er godkendt til at have hunde og det kunne man gøre ved at man måske skulle betale et beskedent beløg og så blev man undervist og måske skulle igennem en prøve.. det var bare en idé ved ikke om den holder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.