Zette skriver:
Men søde Kama, jeg er enig i dine antagelser langt hen af vejen. Jeg synes heller ikke det er fedt hvis en hund er aggressiv på gaden, tér sig åndsvagt ude foran brugsen og man dårligt kan gå forbi uden at frygte for sin balde eller endnu værre som du skrev tidligere kommer frygtindgydende imod dig og din hund UDEN snor. Hunde der bider, skal i min verden aflives - OGSÅ hvis de bider en anden hund.
Men hunde der bliver bedømt på at være KAMPHUND pga deres race, men som opfører sig ordenligt og er godheden selv, jeg kan bare ikke se hvorfor der IKKE må avles på dem? Og der mener jeg at du skærer alle over en kam, hvilket i min verden er lidt uretfærdigt.
Men ja, hvis forbudet kommer, så vil der sikkert opstå nye racer som IKKE er forbudt, som måske er endnu værre...
Fx i slædehunderegi så handler det om at have RENE blodbaner. Hvis du blander for mange forskellige slags slædehunde - og laver dit eget kuld, så kan du risikere at få et rigtig uheldigt kuld - hvor eksempelvis ulve-genet kommer for meget til udtryk. Så derfor er det måske også en opfordring at købe RENE racer og give det ekstra for hunden, frem for at købe blandingshunde - som mange af de kamphunde jo også er.
Jeg har forstået de flestes pointer herinde, at man er bange for det uvisse "kamphunden" muligvis kunne gøre, men jeg elsker jo stadig mine hunde rigtig meget og ville da blive ked af ikke at kunne videregive deres kærlige sind til andre - i form af hvalpe.
Nogle gange tænker jeg også at folk gør det for penge - når de avler hvalpe. De fleste i min omgangskreds har sagt "årh det er der gode penge i" da jeg fortalte min hund var med hvalpe. Men der er fandeme også meget arbejde i det. Jeg tænker at man måske bare sælger hundene og er ligeglad med hvor de kommer hen, og på den måde kommer de ud til de forkerte...
Jeg vil hellere beholde 3 hvalpe en måned mere (også selvom jeg er højgravid og muligvis føder) for at kunne give dem et godt hjem. Man kan selvfølgelig aldrig være 100% sikker, men jeg kunne aldrig drømme om at sælge hunden til en narkoman eller nogle der synede ude af stand til at give hunden det JEG mener den har behov for.
Iøvrigt vil jeg opfordre alle der muligvis er bange for store slædehunde, eller har dårlige oplevelser med de såkaldte kamphunde at komme og besøge mine hunde. Måske det kunne bringe tingene i nyt perspektiv - og samtidig kunne man se nogle små lækre vapser når de kommer 
Kærlig hilsen
Zette
Er helt fuldstændig enig !!!
til dig for at have det synspunkt !! Det er der skisme for mange der ikke har.. Og tror oss det kan have stor del i problemet.. Mange springer hovedkuls ind i avlen med hovedet under armen fordi, som du selv siger, det er en pengemaskine !! Det gør ikke nødvendigvis noget positivt for hundenes gen tror jeg ik (i hvert fald ik altid, man kan vel være heldig).
Som dig (Zette) tror jeg heller ikke på et forbud (oss skrevet tidligere
) Det vil få folk til at smugle ulovlige hunde ind i landet og så vil det virkelig være ude af kontrol.. Der er jo oss nogen der er ligeglade med at narko ik er lovligt ! Det bliver jo taget alligevel .. Jeg tror mere på det med kørekortet - for så er der nogle af dem der bare ikke burde ha hund, der ikke kan få det
Men i min verden skulle det ikke kun gælde for "kamphundene" (bryder mig ikke om det ord) det skulle også gælde for enhver anden hunderace.
Jeg er ikke desideret (staves?) bange for hunde som Amstaff, SBT o.lign. Men pga. medierne og diverse historier har jeg (som mange andre) et meget farvet billede af racer som disse. For jeg er ikke i tvivl om at i de rette hænder kan disse være fantastiske hunde - og jeg har virkelig respekt for dem der kan håndtere disse hunde (det ville jeg ikke kunne)..
Sorry hvis det blev lidt rodet og såen 
Camilla, hvis hund blev overfaldet af en Schæfer for et års tid siden !