Demonstration mod forbud af muskel hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2010

Michael healer

NikitasMoar skriver:

Men jeg har egentlig også svært ved at forstå hvorfor man vil blive rigtig ked af hvis de her hunde bliver forbudt, man skal jo ikke af med den man har i forvejen, og det at have hund handler vel om at have en hund, et kæledyr, så kan man foretrække visse racer eller størrelser frem for andre, men man får vel en hund fordi man vil have hund, ikke på grund af dens race.. 

men okey jeg går så overhovedet heller ikke op i racer.. 

Hej

Det første handler om at man vil have en hund, så det er blevet bestemt, så gælder det jo som det næste at finde den helt rigtige race for familien den skal bo hos, fordi de forskellige racer har forskellige behov m.m., så det er jo ikke kun udseende på hunden man skal gå efter, det er jo lige så meget racen.

Ud fra dette kan jeg da godt forstå, hvis nogle så har fundet den helt rigtige race fon sin familie, at de bliver kede af, hvis de ikke kan få sådan en race igen, som deres næste hund.

mvh Michael

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

Michael healer

Jeg tror også et kørekort til hund, måske er en god løsning, sammen med noget mere rådgivning i valget af race, fra en der har forstand på dette er en god ting.

Obligatorisk hundetræning kunne også være en mulighed for at få flere hunde godt opdraget m.m.

Det er jo f.eks. ikke så smart at få en race der kræver meget plads hvis man bor i en lille lejlighed , da dette jo kan være en af grundende til at hunden bliver syg i hovedet m.m.

mvh Michael

Anmeld

10. april 2011

malou

10. april 2011

malou

De må gerne forbydes for min skyld!!

Hmmm..... - skal vi så ikke bare forbyde alle hunde i Danmark.. alle racer, store som små....-

Denne lov er da noget af de dummeste den danske regering til dags sato har fundet på... - man kan undre sig over folks uvidenhed omkring hunde og jeg kan kun ryste opgivende på hovedet og tænke mit.

I Sverige f.eks griner folk over den danske lov og kan slet ikke forstå hvorfor disse racer er forbudt...

Næh... giv folk et kørekort for at kunne få tilladelse til at have hund... hvilket man egentlig også burde for at have børn... men det er en helt anden historie.

Knus og god aften - Malou

Anmeld

11. april 2011

LinLin

malou skriver:

Hmmm..... - skal vi så ikke bare forbyde alle hunde i Danmark.. alle racer, store som små....-

Denne lov er da noget af de dummeste den danske regering til dags sato har fundet på... - man kan undre sig over folks uvidenhed omkring hunde og jeg kan kun ryste opgivende på hovedet og tænke mit.

I Sverige f.eks griner folk over den danske lov og kan slet ikke forstå hvorfor disse racer er forbudt...

Næh... giv folk et kørekort for at kunne få tilladelse til at have hund... hvilket man egentlig også burde for at have børn... men det er en helt anden historie.

NØJ - en gammel tråd at tage op igen

Anmeld

11. april 2011

karina1980

KaMa skriver:

Nu har jeg haft en lille blandingshund af fransk bulldog og japansk spids.

Helt ærlig, den største frygt var de der muskelhunde. Det kan godt være, at det er søde hunde, men deres ejere er tit så fucked up, og de har ikke styr på de hunde, som er dybt utilregnlige

Jeg har været vidne til en muskelhund hive en lille hvid hund op af en gammel dames taske. Hun sad ved et busstoppested. Den ruskede den til den døde.

Har man en gang set det. Så skal de bare FORBYDES!

Vejen frem er kørekort til hunde og så forbyde de hunde, som genetisk har kort lunte og som låser kæberne. Det kan godt være, at labrador også bider, men de slipper sgu igen.

ked af at sige det, men det er en skrøne at de kan låse kæberne, der findes ingen hunde der kan det,

de kan rent faktisk låse ligeså meget som en labrador, dog fortrækker jeg så at blive bidt af en muskel hund, da de laver et rent bid, ikke som en labrador eller golden retriver, der flænser huden op.

men for mig lyser det af uvidenhed når man siger kæberne låser, og det jo netop uvidenhed der gør at rigtig mange hunde er som de er.

forskelen er blot at en lille arig tæppetiser kun smadre din akillesene når den bider dig i anklen, men havde de samme str, ja så ville de i den grad være forbudt

Anmeld

11. april 2011

maria_wlt

Danmark er og bliver et land hvor der evig og altid mangler penge til at gøre det rigtige.

Der skulle indføres "kørekort" til hund. Krav om kurser osv.. det er simpelthen for nemt at anskaffe sig en hund og bare smide den væk igen når man ikke lige gider den. 

Det kommer bag på folk GANG PÅ GANG at en hund ret faktisk er et intelligent væsen og kræver en masse træning og opdragelse. 

Anmeld

11. april 2011

Vial

karina1980 skriver:

ked af at sige det, men det er en skrøne at de kan låse kæberne, der findes ingen hunde der kan det,

de kan rent faktisk låse ligeså meget som en labrador, dog fortrækker jeg så at blive bidt af en muskel hund, da de laver et rent bid, ikke som en labrador eller golden retriver, der flænser huden op.

men for mig lyser det af uvidenhed når man siger kæberne låser, og det jo netop uvidenhed der gør at rigtig mange hunde er som de er.

forskelen er blot at en lille arig tæppetiser kun smadre din akillesene når den bider dig i anklen, men havde de samme str, ja så ville de i den grad være forbudt

Vil hellere have dårlig fod end ingen næse eller fatale skader!

Ja, jeg er uviden omkring muskelhunde...lige så vel som mange af deres ejere.

At man har hunde, som er avlet til kamp, så det ligger dybt i deres gener er så latterligt og en tikkende bombe.

Går 100 pct ind for forbud - hvis det stod til mig var forbudet dog, at alle og en hver kunne købe hunde. Mange burde aldrig have et levende væsen under sin vartægt. Der er ingen tvivl om at det største problem er vanrøgt og manglende opdragelse af de stakkels hunde.

Anmeld

11. april 2011

qp

malou skriver:

Hehehe... Jamen heeej Malou ??? Hvor i alverden har du været henne ???? - Og sorry jeg er lidt off topic, men det bare lidt sjovt du hiver fat i denne tråd efter så lang tid når man jo heller ikke har set dig herinde i evigheder Anyway... håber alt er vel hos dig

Kh qp

Anmeld

11. april 2011

Tulle28

KaMa skriver:

Vi er helt enige. Det er ejerens skyld, at det går SÅ galt.

Når det så er sagt, så ville de aldrig komme så galt af sted, hvis deres potensforlænger var en Westi eller en chihuahua.

Kombinationen af et dyr, som gennem mange generationer er avlet til kamp og en små kriminel hjernedød fyr er SÅ farlig.

Så derfor synes jeg, at det kun er fint at forbyde dem. Selvom dine slædehunde er søde og børnevenlige, så ville du blive lige så glad for en anden slags hund, som ikke er potentiel farlig.

Jeg har det lidt med kamphunde som med våben. Rigtig mange kan styre det, men der er altså en gruppe, som ikke kan. Så med mindre man har en våbentilladelse, så er det forbudt.

Nemmerlig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.