Og hvad nu hvis man bare ikke har lyst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeanne skriver:

Jeg synes nu at mafia er et stærkt ord at bruge  Og jeg vil nu lige sige at jeg ikke synes amning er ulækkert eller frastødende. Jeg kan bare ikke lide at mærke mælken blive fjernet fra kirtlerne - giver det mening hvad jeg skriver? Det er den fysiske følelse jeg taler om.

Ja, det giver meget fint mening. Men for mig, så er det det samme som at sige at man fx ikke kan lide at tisse... Det er jo også bare noget der sker.

Men jeg ved godt, at vi i det samfund, fordi det er en moderne verden, så har vi valgmuligheden... For mig er der bare intet valg. Jeg ser det som den eneste mulighed. Både fordi jeg mener at det er som det smart på alle måder og fordi Idun var potentielt hyper allergibarn (og alle fremtidigie børn vi får). Så er det det eneste rigtige at amme dem og amme dem fuldt i mindst 6 mrd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Diana...

Hvis man ikke har lyst så har man ikke lyst og så skal man ikke gøre det og længere er den ikke. 

Jeg har en veninde hun ammet 3 uger første gang og nu har hun næsten lige født for 2 gang og der ville hun slet ikke amme og gør hun så heller ikke. 

Du ved hvad der er bedst for jer!

Anmeld

4. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Zafir skriver:

Ja, det giver meget fint mening. Men for mig, så er det det samme som at sige at man fx ikke kan lide at tisse... Det er jo også bare noget der sker.

Men jeg ved godt, at vi i det samfund, fordi det er en moderne verden, så har vi valgmuligheden... For mig er der bare intet valg. Jeg ser det som den eneste mulighed. Både fordi jeg mener at det er som det smart på alle måder og fordi Idun var potentielt hyper allergibarn (og alle fremtidigie børn vi får). Så er det det eneste rigtige at amme dem og amme dem fuldt i mindst 6 mrd.

Det eneste rigtige for dig eller mig - eller os begge

Anmeld

4. februar 2010

Tulle28

Ja jeg må altså også tilslutte mig koret der siger: GØR DET, SOM DU FØLER ER BEDST FOR DIG!!

Anmeld

4. februar 2010

Trolde_mor

Malene84 skriver:

Jeg indrømmer med det samme, at jeg ikke en skid forstand har på amning. Så langt er jeg ikke kommet - MEN- jeg har en veninde som også valgte det fra, fra starten af. Der blev set meget ned på hende og hun var rigtig ked af det. Jeg tænker dog, at du må være ligeglad med hvad andre tænker og mener. Det er vigtigt at du har det godt med din beslutning, og at du kan stå inde for dit valg. Tror du kommer længst med at holde hoved højt, fortælle hvordan du har det og fortælle hvorfor du har truffet den beslutning du har-

enig... og der er jo nogle der ikke kan amme, og deres børn viser sig jo at være sunde og raske

Anmeld

4. februar 2010

patella

Uden at være på trods, så syns jeg også at amning er det eneste rigtige... I hvert fald BØR man forsøge. Jeg VILLE amme og det til trods for at lillemanden nærmest bed min ene brystvorte halvt af... Jeg så sol måne og stjerner hver gang jeg lagde ham til de første 7 uger og nåede at blive genindlagt p.g.a. ovennævnte brystvorte. Jeg troede aldrig det skulle blive godt men VILLE holde ud, for min søns skyld. Og efter syv uger var alle sår helet og nu er det den største oplevelse i mit liv og den største fornøjelse nogensinde at amme min søn. Efter min mening er det en af de bedste gaver man kan give sine børn. Så jeg tilhører nok ovennævnte "mafia"

Men når det er sagt må man jo føle efter selv, hvad der er godt, men jeg mener også at man ikke må gi op for let, for man KAN komme over smerterne og vænne sig til at det f.eks. løber i kirtlerne, bare man lader gå lidt tid. Er sikker på man kan nå dertil, hvor man ikke tænker over det længere...

Som sagt ikke for at være på trods, men bare min mening og opfordring... 

Anmeld

4. februar 2010

BinaMor

Jeg er så nok en af dem I kalder 'amme-mafiaen'... For jeg forstår ikke, hvor det kommer fra, de tanker og følelser I beskriver.

Jeg syntes det er så DEJLIGT at amme. Jeg syntes det er nemt og man har altid et veltempereret måltid ved hånden.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor amning har fået et ry, som noget ulækkert eller frastødende. Jeg syntes det er SÅ naturligt, smukt og moderligt. Og det behøver IKKE at være med junger sprøjtende ud til alle sider, når man er på café...

Men jeg kan godt se, at der ikke er nogen herinde i denneher tråd, der hverken kan eller vil overbevises. Jeg kan blot fortælle at det er super dejligt, nemt og smukt...

100 % enig.

men tilgengæld giver man ikke amning en helhjertet chance, så tror jeg heller aldrig det vil fungere. så er det bedre at stoppe tidligt. og jeg syntes det er godt du er ærlig over for dig selv

men bare man ammer de første uger. mælken er SPECIAL lavet til babyen der. for at den får den bedste start på livet. ikke noget fabrikfabrikeret noget. den lille mavse skal have rigtig mælk. IMO.

Anmeld

4. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Ansemusen skriver:

Jeg tog det ikke som et overgreb  Ville mere bare prøve at forklare, at der kan være flere grunde til at man kan have det sådan mht. amning, idet du skrev at du ikke forstod det! Ofte er det jo svært at sætte sig ind i andres følelser, hvis man ikke selv kender til dem. Og jeg synes selv at amning er at foretrække´og vil meget gerne selv amme! Men synes samtidig det er synd for dem der ikke vil/kan, at der ofte bliver set skævt til dem! Det er så nemt at dømme når man ikke selv har været der (dette ikke henvendt til dig, men til folk og systemet generelt udfra hvad jeg har hørt fra andre kvinder).

Jeg dømmer ikke trådstarter! På nogen måde Det har ikke været min hensigt at "træde" på nogen herinde... Men du må da forstå at jeg gerne vil amme og ikke kan forstå dem, der fx vælger det fra, inden de har prøvet det... Når man ikke har prøvet at amme, ved man ikke hvad man går ind til eller går glip af

Det jeg siger, er at jeg synes man skal prøve, også for sit barns skyld, hvis man så vælger det fra derefter, er det super!

Det er lidt ligesom man gerne vil have sine børn til at SMAGE på maden, inden de siger de ikke kan lide det, hvis du forstår??

og god dag til dig, Sabrina...

Anmeld

4. februar 2010

lion

Jeg vil sige, gør hvad du synes er rigtig for dig, det er din krop opg så må andre bare lukken rø...

Jeg kender en fra arbejdet, som allerede da hun var gravid sagde hun IKKE ville amme, og jeg spurgte hende hvorfor, var lidt nysgerrig. Det  var fordi hun ikk forbandt sine bryster med mad. Jeg sagde til hende at det jo er op til hende hvad hun ville, men at hun skulle huske at sige det på sygehuset for ellers ville de lægge ham til med det samme, jeg sagde også at der nok ville være nogen der vill få ondt i deres røv over hun ikk ville amme, men at hun skulle se bort fra deres dumme kommentar.

Anmeld

4. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Jeanne skriver:

Jeg ser det overhovedet ikke som et angreb  Og for din skyld håber jeg at amningen fungere, når du så gerne vil. Men nu har jeg prøvet det (ikke så længe, men alligevel) og det var ikke det store sus.

Jeg kunne bare ikke lide det fysiske - hvis det giver mening

Det giver mening Og jeg synes et eller andet sted også det er OK, når du har prøvet at amme dit første barn og det bare ikke var noget for dig/jer og derfor ikke har lyst med dit 2. barn...

Men jeg synes bestemt man skal prøve at amme, inden man fravælger det! Og det har du jo så ... 

Og en god dag til dig også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.