Og hvad nu hvis man bare ikke har lyst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2010

TbCp

Jeanne skriver:

Jeg venter nr 2 til juli, og skal åbenbart til at tage stillig til amning allerede nu - ifølge min jm. Efter den første fik jeg amningen nogenlunde i gang inden jeg blev nødt til at stoppe, men jeg brød mig virkelig ikke om det. Følelsen af mælken der kommer ud af brystet gav mig kryb, så jeg havde faktisk ikke tænkt mig at amme denne gang.

Men så er det jeg tænker på alle de dunk jeg vil få i hovedet med den udmelding - så nu spørger jeg jer tøser om hvordan jeg lige skal få tacklet det uden at få træls respons? For jeg kunne virkelig virkelig ikke lide det.

Jeg ville gerne skrive et rigtig langt svar til dig, men er på nettet på min telefon og det tager 100 år at skrive...
Jeg havde det fuldstændig som dig og det endte med at jeg mere eller mindre blev tvunget til at amme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Valle81

Hejsa:0)

hvis du inderligt har gjort op med dig selv at du ikke ønsker at amme, så synes jeg du skal medlde det til din jordemoder og sige at du ikke ønsker at snakke mere om det, og at hun skal respektere dit valg.

Da jeg fik min datter gik amning aldrig rigtig ok,men kæmpede bravt, da jeg gerne ville. Men hun havde ikke en ordentligt sutterefleks hvilket resulterede i at hun næremere bappede på brystet end suttede. Hun "gnavede" kæmpe huller og det var MEGEt smertefuldt. Jeg græd hun græd osv. Jeg prøvede alt, men opgav efter 2 1/2 måned.

Nu er jeg gravid igen og har også været til jordemoder hvor hun også spurgte til det med amning. Mit svar var, ja går det så går det gør det ikke så gør det ikke. Jeg ønsker det gerne med ikke for enhver pris.

Så jeg synes helt klart du bare skal melde ud og så sige: Jeg gider ikke diskutere det emne mere:0)

Knus

Christina

Anmeld

3. februar 2010

lululupo

Du skal bare gøre som du selv føler er det rigtige, hvis du ikke har lyst er der intet galt i det, hvis du presser dig selv til stresser du bare og det er ikke godt....... Der er jo en masse folk som nok vil blande sig men prøv at lukke ørene og gør som du har lyst til..... Jeg selv er lidt 50 / 50 synes ikk at det er klamt, mere seksuelt, men tror helt ærligt ikke at jeg beslutter mig før hun er her........

Anmeld

3. februar 2010

Bubbi

Hejsa

Jeg har en søn på 7 mdr nu. Jeg valgte amning fra helt fra starten, og jeg kunne pænt sagt havde kvalt personalet på sygehuset.. For de var så opsatte på at jeg skulle amme.

Men jeg kunne ikke forholde mig til tanken, og ville simpelthen ikke sidde og være ulykkelig hver gang han skulle have mad, i omkring et år.

Jeg forstår fuldt ud de mødre der elsker det. Men det ændre ikke ved at jeg slet ikke følte for det, også kan man se så meget ned på mig så meget man vil, for ingen ville komme og fjerne min ulykkelige føelse når jeg sad der.

Anmeld

3. februar 2010

Skouboe

Jeg er medlem at "gør-hvad-du-har-det-bedst-med" mafiaen 

Ikke engang den mest hårdkogte ammefortaler *kigger med et glimt i øjet på Zafir* kan bilde mig ind at det kan blive en god oplevelse for hverken mor eller barn hvis du har det på den måde med det. Dine følelser omkring det vil helt klart skinne igennem og kunne mærkes af din baby.

Jeg synes du skal fortælle din JM samt resten af verden at du har bestemt at du ikke vil amme denne gang og sådan er det bare. 

Din JM kan du forklare at det var fordi du absolut ikke brød dig om det sidste gang, og du derfor ikke vil udsætte hverken dig selv eller dit barn for det. Du håber derfor på hendes hjælp og forståelse - bl.a. evt. til at få mælken stoppet medicinsk.

Resten af verden behøver du ikke at forklare noget som helst. Du har valgt ikke at amme og det er du i din fulde ret til . Hvis du begynder at forklare noget, opfatter folk det som om det er et oplæg til debat og vil derfor give dig deres mening med på vejen.

Jeg har termin 3. august med min nummer 2 og har allerede nu besluttet at jeg max ammer i 4 uger for at h*n kan få de vigtigste fra mig, og så hedder det MME derefter. Jeg skal til JM om 14 dage, og hende har jeg sådan set bare tænkt mig at meddele min beslutning.

Anmeld

3. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Jeg må desværre sige at jeg ikke forstår hvordan man kan fravælge amning.... Jeg glææææder mig utrolig meget til at få lov til at amme og det må da være den mest fantastiske følelse! Det er hygge-tid med ens barn og det ville jeg ikke undvære... Jeg ville blive så ulykkelig hvis jeg ikke kan amme 7,9,13 bank bank bank...

Jeg kan forstå, hvis man vælger det fra EFTER man har prøvet i noget tid og det bare ikke lykkedes eller det gør hamrende ondt mm., men hvis man fravælger det fra starten, uden at have prøvet det (Og jeg mener ikke at have prøvet det med et andet barn ) dét forstår jeg ikke...

Så jeg er nok en af "de dumme" Jeg mener bare det er det mest naturligste i hele verdenen OG der er en grund til kvinder har bryster og mænd ikke har...

Jeps, min mening er at man skal amme hvis man har mulighed for det - hvis det ikke fungere, er jeg 100% foreståelig! (Men jeg synes man skal prøve først!)

Sabrina, som håber dette ikke tages som et angrib, for det er ikke min mening!

Anmeld

3. februar 2010

Ansemusen

Ingen tvivl om at modermælk er det bedste valg, og flaske med ens egen modermælk er altså lige så godt som amning fra brystet. Ved ikke om udmalkning kunne være en idé for dig nu du jo faktisk også har det skidt med det at mælken løber fra dine bryster?

Uanset hvad, så er det i hvert fald IKKE godt for et barn at blive ammet af en mor som har det dårligt hver gang, da børn jo opfanger negative vibrationer virkelig godt! Jeg er selv i tvivl om hvorvidt jeg bliver psykisk i stand til at amme, men jeg vil virkelig gøre et ihærdigt forsøg og ellers må jeg forsøge at pumpe ud. Modermælkserstatning er sidste valg for mit vedkommende. Men der er masser af sunde og raske børn/voksne, som har fået modermælkserstatning! Det vigtigste er at både mor og barn har det godt med det de gør!!

Anmeld

3. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Zafir skriver:

Jeg er så nok en af dem I kalder 'amme-mafiaen'... For jeg forstår ikke, hvor det kommer fra, de tanker og følelser I beskriver.

Jeg syntes det er så DEJLIGT at amme. Jeg syntes det er nemt og man har altid et veltempereret måltid ved hånden.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor amning har fået et ry, som noget ulækkert eller frastødende. Jeg syntes det er SÅ naturligt, smukt og moderligt. Og det behøver IKKE at være med junger sprøjtende ud til alle sider, når man er på café...

Men jeg kan godt se, at der ikke er nogen herinde i denneher tråd, der hverken kan eller vil overbevises. Jeg kan blot fortælle at det er super dejligt, nemt og smukt...

Jeg synes nu at mafia er et stærkt ord at bruge  Og jeg vil nu lige sige at jeg ikke synes amning er ulækkert eller frastødende. Jeg kan bare ikke lide at mærke mælken blive fjernet fra kirtlerne - giver det mening hvad jeg skriver? Det er den fysiske følelse jeg taler om.

Anmeld

3. februar 2010

Ansemusen

Sabrina17 skriver:

Jeg må desværre sige at jeg ikke forstår hvordan man kan fravælge amning.... Jeg glææææder mig utrolig meget til at få lov til at amme og det må da være den mest fantastiske følelse! Det er hygge-tid med ens barn og det ville jeg ikke undvære... Jeg ville blive så ulykkelig hvis jeg ikke kan amme 7,9,13 bank bank bank...

Jeg kan forstå, hvis man vælger det fra EFTER man har prøvet i noget tid og det bare ikke lykkedes eller det gør hamrende ondt mm., men hvis man fravælger det fra starten, uden at have prøvet det (Og jeg mener ikke at have prøvet det med et andet barn ) dét forstår jeg ikke...

Så jeg er nok en af "de dumme" Jeg mener bare det er det mest naturligste i hele verdenen OG der er en grund til kvinder har bryster og mænd ikke har...

Jeps, min mening er at man skal amme hvis man har mulighed for det - hvis det ikke fungere, er jeg 100% foreståelig! (Men jeg synes man skal prøve først!)

Sabrina, som håber dette ikke tages som et angrib, for det er ikke min mening!

Nogle kvinder har jo desværre været udsat for overgreb, og har derfor ikke lyst til/kan ikke amme! Gudskelov gælder det ikke mig og jeg føler med dem som har været det igennem! Men jeg har det selv indimellem sådan at mine bryster bare slet ikke skal berøres, så får jeg det dårligt, mens kys og kærtegn andre gange (som oftest) er meget kærkomment! Hvis jeg får det skidt med amning, hvilket jeg virkelig virkelig ikke håber, vil smadder gerne amme, så vil jeg ikke blive ved med at prøve, hvis jeg virkelig får det skidt! Men håber meget at det bliver en helt naturlig ting for mig. Men ellers er udmalkning altså lige så godt for barnet, da det jo er samme næring. JM til sidste forældreaften sagde, at nærheden er den samme med flaske som bryst. Og at hvis man hverken kan/vil amme eller malke ud, så bliver børn også sunde og raske på erstatning!

Anmeld

3. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
I.E.K. skriver:

Luk ørerne for dårlige bemærkninger og argumenter og gør hvad der passer til dig ...... Du er nøjagtig ligeså god en mor selvom du ikke ammer.

Knus fra en der også får kvalme af amme-mafiaens grimme ansigter

Jeg sys nu mafia er lidt voldsom - selvom jeg kom temlig meget i modvind sidst jeg valgte flasken  Men jeg forstår hvad du mener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.